Ljubljana - Slovenië

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
tamaria
Leefwijze: flexanist

Ljubljana - Slovenië

Bericht door tamaria » za jan 18, 2014 21:28

Hallo allemaal,

Over een weekje ga ik heerlijk met mijn lief een paar dagen genieten van Ljubljana en Slovenië. Jullie snappen mijn vraag waarschijnlijk al: is iemand hier mij voor geweest? Wie o wie kan mij van leuke insider vegan tips & tricks voor Ljubljana voorzien?

Ik heb Happy Cow al bekeken, maar hoor natuurlijk graag persoonlijke favorieten en ontdekkingen :-)

Alvast bedankt!

Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Ljubljana - Slovenië

Bericht door Ananas » za jan 18, 2014 21:58

Ik was van de zomer 2 dagen in Ljubljana. Prachtige stad! Ik geloof dat ik er op een zondag of een maandag was, veel wat op de happy cow site stond was dicht... jammer de bammer! Ik heb toen pizza gegeten bij een Italiaans restaurant (met rode stip op happycow). Kan ik je niet aanbevelen - de enige vegan 'pizza tofu' was een pizza met daadwerkelijk onbewerkte zure tofu erop.

Wel was er heerlijk vegan ijs bij een ijssalon, maar ik weet niet of je dat in deze tijd van het jaar ook zou willen eten, en of die überhaupt open zijn. Tip: ga langs de Spar! Ze hebben daar hun eigen veggie lijn, waarvan vele producten vegan zijn (zoals heerlijke sandwich spread). Bij Ajdovo Zrno heb ik een salade afgehaald. Niet heel bijzonder, gewoon salade met basic ingredients, maar de zaak is wel vegan en het was wel gezond :mrgreen:

Ik was ook bij een heel leuk klein biowinkeltje, waar ze allerlei vegan broodjes/snacks verkochten. Weet alleen niet meer welke dat was, maar het zou zomaar deze kunnen zijn: http://www.happycow.net/reviews/jablana-ljubljana-19266

tamaria
Leefwijze: flexanist

Re: Ljubljana - Slovenië

Bericht door tamaria » wo jan 22, 2014 17:49

Hi Ananas,

Dankjewel voor je tips! Die 'Italiaan' slaan we dus mooi over ;-) Wij (mijn omnivore vriend en ik) zullen er volgende week maandag t/m vrijdag zijn. Ik zal daarna mijn bevindingen ook nog even posten, voor de toekomstige Ljubljanagangers :-)

Plaats reactie