Italie/Rome

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
indra
Leefwijze: veganist

Italie/Rome

Bericht door indra » za feb 08, 2014 23:24

Ik kwam 'Rome' in een ander subforum tegen, maar hier past het beter..
Ik ga over een maandje naar Rome, Toscane en Florence (fietsen oa in Toscane). Iemand tips in Rome, of Italie in het algemeen?

Framboos

Re: Italie/Rome

Bericht door Framboos » zo feb 09, 2014 12:38

Stap vooral alle ijszaken die je tegenkomt binnen: heel vaak hebben ze soja-, rijst- of notenijs. Fruitsmaken zijn ook vaak vegan.

Ook bij pizzeria's heb je vaak een vegan optie: pizza marinara. Staat meestal boven margherita, is zonder kaas en op smaak gebracht met knoflook, olie en kruiden,

indra

Bericht door indra » zo feb 09, 2014 15:47

echt, woohoo..!
kga fietsen in Toscane dus wat extra ijs mag ook wel..

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo feb 09, 2014 16:04

En qua pasta: Vraag om secca (droge) pasta, want de gedroogde pasta wordt niet met ei gemaakt maar de verse wel (net als hier in Nederland overigens).
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma feb 10, 2014 12:42

indra schreef:Een hele oude draad. maar ik ga over een maandje naar Rome, Toscane en Florence (fietsen oa in Toscane). Iemand tips in Rome, of Italië in het algemeen?
Wat leuk! Veel plezier alvast! :)
Toen ik zelf in Rome was, was ik nog vegetariër, dus toen lette ik er nog niet erg op, dus daar heb ik geen ervaring mee. Maar als je op: http://www.happycow.net/gmaps/searchmap.php zie dat er redelijk veel keus is. En meestal als je naar een goed Italiaans restaurant gaat, heb je ook pizza's zonder kaas, want dat is eigenlijk helemaal niet Italiaans, maar is gekomen door de Amerikaanse pizza's. En je kunt natuurlijk het Italiaanse veganistische paspoort meenemen: http://www.lekkerplantaardig.net/vgp/25.htm. Dat helpt ook altijd wel een handje in een vreemd land.
Voor de nieuwsgierigheid :mrgreen: : Ik zie dat je zowel naar Florance gaat als Rome, ga je toevallig de Inferno route doen? Of de Bernini mysterie route? Ik heb zelf deels de Berini route gedaan in Rome, vond het erg leuk! En ik heb ook in Parijs geweest voor de da Vinci Code route :)
Treat others how you would like to be treated.

indra

Bericht door indra » ma feb 10, 2014 19:56

Thanks for all posts!
Nee, ik ga geen echte route fietsen. Mijn probleem was; vroeg in het seizoen, (ik wilde naar Corsica, maar dat is in maart fietsen en zonder rijbewijs voor een huurautootje geen optie...) en liever een lichte fiets met alleen dagbagage op de rug. Omdat ik al lang niet echt op vakantie ben geweest - 2011 de Mont Ventoux wel opgefietst... - heb ik mezelf een dure vakantie cadeau gedaan. Met de fiets in de trein naar Rome, daar twee dagen op eigen gelegenheid, dan de trein weer terug naar het noorden, verblijf in een B&B en vanuit daar routes fietsen, terugweg langs een vriend in Florence en dan de nachttrein weer terug..

indra

Bericht door indra » di feb 18, 2014 23:18

Veggie93 schreef:
indra schreef:Een hele oude draad. maar ik ga over een maandje naar Rome, Toscane en Florence (fietsen oa in Toscane). Iemand tips in Rome, of Italië in het algemeen?
Wat leuk! Veel plezier alvast! :)
Toen ik zelf in Rome was, was ik nog vegetariër, dus toen lette ik er nog niet erg op, dus daar heb ik geen ervaring mee. Maar als je op: http://www.happycow.net/gmaps/searchmap.php zie dat er redelijk veel keus is. En meestal als je naar een goed Italiaans restaurant gaat, heb je ook pizza's zonder kaas, want dat is eigenlijk helemaal niet Italiaans, maar is gekomen door de Amerikaanse pizza's. En je kunt natuurlijk het Italiaanse veganistische paspoort meenemen: http://www.lekkerplantaardig.net/vgp/25.htm. Dat helpt ook altijd wel een handje in een vreemd land.
Voor de nieuwsgierigheid :mrgreen: : Ik zie dat je zowel naar Florance gaat als Rome, ga je toevallig de Inferno route doen? Of de Bernini mysterie route? Ik heb zelf deels de Berini route gedaan in Rome, vond het erg leuk! En ik heb ook in Parijs geweest voor de da Vinci Code route :)

nog tips voor hostels? en wat is een vegan optie - als die er al is - als broodbeleg behalve sla en groente? -

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » di jul 01, 2014 20:49

Wij gaan binnenkort ook op vakantie naar Italië. Eerst naar Riomaggiore en we eindigen met paar dagen in Florence. Iemand nog tips?

Framboos

Bericht door Framboos » ma jul 07, 2014 17:51

Pizza marinara's! Overal staan in Italie pizza's zonder kaas op de kaart. En die zijn veel lekkerder dan Nederlandse pizza's zonder kaas (ik heb 1 keer een saaie pizza gehad, dat was echt bodem, tomaat en wat oregano, maar meestal maken ze 'm echt lekker met olijfolie en knoflook).

En loop ook vooral alle ijszaken binnen. Zelfs bij de kleineren hebben ze vaak soja-ijs, hazelnotenmelkijs etc. Vaak wel alleen in de smaken vanille en chocolade, maar ik vond het zonder uitzondering echt fantastisch ijs. En als ze dat niet hebben, dan is het fruitijs bijna altijd sorbetijs zonder melk.

Plaats reactie