Hannover

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Hannover

Bericht door Ananas » ma apr 14, 2014 20:17

Afgelopen weekend was ik in Hannover voor het Vegan Spring Festival :-) dat was zaterdag daar in het centrum. Supergaaf!

We reden zaterdag heen en dineerden bij Hiller. Hoewel de inrichting vrij deprimerend was en het personeel tamelijk onvriendelijk, was het eten héérlijk. Ze waren wel erg scheutig met de olie geweest, pff. Maar ik heb genoten van een aspergesoep, schorseneren, peppersteak en pannenkoek met ijs als toetje.

Ontbeten bij Carrots & Coffee, wat ondanks de groene stip op Happy Cow niet vegan bleek, maar wel vrij groot vegan aanbod. Scrambled tofu, haver latte, carrot cake & peanut butter belly, make my day!

Daarna naar het festival zelf. Het was niet heel groot maar er was best veel te doen, zien, ruiken, en natuurlijk proeven. Ik heb eindelijk mijn eerste Duitse kookboek gekocht :mrgreen: een vegan studentenkookboek. Verder heel veel taartjes, pizza, döner en chocola gegeten. Leuke contacten gelegd met Duitse organisaties en een topdag gehad!

Hannover is ook best een mooie stad. Er zitten lang niet zoveel vegan hotspots als in München of Berlijn maar mocht je eens halverwege Duitsland een break willen nemen... zeker aan te raden!

Ah en uiteraard ook verzorgingsproducten ingeslagen bij de DM, waarvoor je op zich ook gewoon net de grens over kan. Voor 20 euro had ik douchegel, bodylotion, shampoo, 2 x deo, 2x handzeep, 3 mini shampoo's voor op reis en mascara. Allemaal met bio en vegan logo :) nice!

indra

Re: Hannover

Bericht door indra » di apr 15, 2014 22:29

ben momenteel in DL voor een paar maanden. Wat voor merk is het dat je dan inslaat bij DM?

sillygirl

Bericht door sillygirl » wo apr 16, 2014 8:03

Is DM een drogisterij keten op veel plaatsen? En zijn de vegan merken herkenbaar aan logo's of moet je net weten welke huismerken vegan zijn? (ik had wel begrepen dat er in DL veel meer goedkope merken vegan zijn)

Als we deze zomer naar Dortmund gaan voor de Vegan Street day dan zou ik ook wel zo'n voorraadje willen inslaan! Ik wil alleen nog vegan cosmetica/verzorgingsproducten maar in Nederland vind ik het allemaal erg tegenvallen wat je ervoor betaalt...

Ananas

Bericht door Ananas » do apr 17, 2014 7:09

Het merk heet Alverde en is een huismerk van de DM, wat zo ongeveer de Duitse kruidvat is. Let er alleen op dat niet alle producten van deze lijn vegan zijn (bijenwas ofzo), op de achterkant staat het vegan logo als het vegan is :-)

Oh en, ze verkopen er ook dat merk Treacle, wat sinds kort bij AH XL verkrijgbaar was dacht ik. Maar daar kost het maar de helft van wat het in NL kost :D

http://www.dm.de/de_homepage/alverde_ho ... rdiemarke/

Oh en nog een tip: de tandpasta vond ik heul vies en van de zonnebrandcrème werd ik zo wit als een vampier. Maar dat zijn ervaringen van een jaar geleden, en ze zijn geloof ik wel continue aan het vernieuwen. Zo is mijn heerlijke jasmijn-bodylotion er helaas niet meer, maar nu heb ik cacaoboter-hibiscus :-)

indra

Bericht door indra » do apr 17, 2014 17:09

is dit alles ook bio..?

Ananas

Bericht door Ananas » za apr 19, 2014 7:07

Zie de laatste zin van mijn eerste post ;-)

indra

Bericht door indra » za apr 19, 2014 20:02

excuse me! ik ben vandaag meteen ff gecheckt in Leipzig. Alverde neit gekocht - want had het merk niet opgeschreven en had niet veel tijd - maar wel wat spulletjes van Lavera gekocht - blijft toch veel goedkoper dan in NL. Idd maar wat inslaan voor ik terug ga. Vond ook - niet drogist maar food - bij een gangbare supermarkt BIO .Ahornsiroop voor 2.99.. in NL nooit gekocht omdat het zo duur is..

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma jul 27, 2015 12:08

Ik ben net terug van 10 dagen vakantie in Hannover. Erg toffe stad! Er zijn hele grote stadsparken en een aatal leuke musea. Verder is het ook gewoon een mooie stad om doorheen te lopen. In de oorlog is het behoorlijk gebombardeerd, maar ze hebben het prachtig gerestaureerd.

Qua vegan tentjes is er best veel nu. Ik maak even een lijstje van waar we gegeten hebben:

Hiller: fijn restaurant! Ik had champignons a la creme met seitan schnitzel en griesmeeldumplings, mijn vriend had gegratineerde spinazie met noodles en soja burgertjes. Allebei erg lekker! Niet te veel olie, en het personeel deed normaal, dus blijkbaar is dat wel verbeterd.

Cafe Gleichklang: hier hebben we luxe taartjes gegeten. Die waren lekker, maar de cakelaag had van mij wat smaakvoller en smeuïger mogen zijn. Ze hebben ook een Thais buffet, maar dat hebben we niet geprobeerd. De eigenaresse was super aardig en enthousiast.

Loving Hut: Aziatische kaart met een paar niet-Aziatische uitstapjes, zoals de meeste Loving Huts. Ik had noodles met seitan en mijn vriend een burger. Gewoon lekker, maar niet super bijzonder. Als toetje deelden we een stukje chocoladetaart, maar daar zat helaas niet zo veel smaak aan.

Burridawgs: een vegan restaurantje waar je burrito's en hotdogs kunt eten. Eenvoudige kost, maar wel erg lekker. Ook hier een hele aardige en enthousiaste eigenaresse.

Ice King: volledig vegan ijstentje waar je bolletjes ijs kunt krijgen in allerlei smaken van chocola en stracciatella tot banaan en aardbei. Met vegan hoorntjes! Erg lekker, maar wel super vullend. Een hoorntje met twee bolletjes voelt als een complete lunch.

Denn's biowinkels: hier hebben ze o.a. verse vegan taartjes, zoals rabarber- en pruimenkuchen die je in de winkel aan een tafeltje kunt opeten. Erg lekker! Ze verkopen ook veel vleesvervangers en vegan diepvriespizza.

Edeka: sommige vestigingen van deze supermarktketen werken nu samen met Veganz, en hebben daardoor extra veel vegan producten. Op deze kaart kun je zien welke dat zijn: http://veganz-blog.com/de/filialen/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Framboos

Bericht door Framboos » ma aug 10, 2015 6:15

Ananas! Dank voor de Alverde-tip! En Lavera is inderdaad goedkoper in Duitsland. De Edeka had inderdaad veel vegan producten. Zelf een heel schap met een bord erboven. Er lagen gewoon zakken gluten voor seitan, zakjes kala namak... in de supermarkt!

Plaats reactie