Weekendje weg

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Maarten
Leefwijze: veganist

Weekendje weg

Bericht door Maarten » ma mei 18, 2015 17:35

Ik ben sinds kort veganist en mijn vriendin wil grotendeels met mij meedoen (WAUW! :D). We willen een lang weekend weg volgende week, ergens over de grens in Duitsland of in het midden of zuiden van het land. Ik ben bang dat voeding een grote moeilijkheid zal worden. Hebben jullie tips voor ons?

Martine
Moderator

Re: Weekendje weg

Bericht door Martine » di mei 19, 2015 7:32

Tof dat je vriendin ook meedoet!

Ken je Happycow al? Daar staan heel veel vegan en vegan-friendly adresjes op in alle landen van de wereld: http://www.happycow.net/
Voor Nederland is er ook nog de Vegamap: http://vegamap.nl/

Sowieso kun je meestal wel terecht bij een pizzeria voor pizza zonder kaas (even checken of de bodems vegan zijn), of bij een Chinees of Indiaas restaurant, waar de vegetarische gerechten vaak vegan zijn, of vegan gemaakt kunnen worden.

Het beste kun je naar een wat grotere stad gaan. In Groningen, Nijmegen en Maastricht zijn bijvoorbeeld best veel opties voor vegans. Duitsland is een stuk verder ontwikkeld op het gebied van veganisme dan Nederland, dus ook daar zul je zeker lekker kunnen eten. Essen ligt in Duitsland net over de grens, en is echt een aanrader voor vegans.

Als mijn vriend en ik op vakantie gaan zorgen we eigenlijk altijd voor een accommodatie waar we zelf kunnen koken (appartement of kamperen), dan kun je gewoon boodschappen doen in de supermarkt/biowinkel en is het helemaal makkelijk.

Als je naar Duitsland gaat, ga dan zeker op de terugweg even langs een grote supermarkt zoals REWE of Edeka want ze hebben daar veel meer vegan vleesvervangers etc. dan in Nederland. DM en Rossman drogisterijen zijn ook een aanrader, omdat ze heel veel betaalbare shampoo, tandpasta etc. met een vegan logo hebben, o.a. van het merk Alverde.

Veel plezier!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Maarten

Bericht door Maarten » di mei 19, 2015 11:57

Erg bedankt voor de tips! Die links kende ik nog niet. Dit gaat ons zeker helpen! Als ik dit zo zie lijkt het eigenlijk een stuk makkelijker te zijn dan ik vreesde. :D

Lisa

Bericht door Lisa » di mei 19, 2015 14:52

Helaas denken veel mensen dat het heel erg moeilijk is om vegan te eten.
Natuurlijk is het in het begin even uitzoeken en nadenken en vergt het wat planning als je een weekendje weg gaat of op vakantie. Maar afgezien daarvan valt het reuze mee vind ik.
En de kleine moeite die je zelf moet doen om vegan te eten vind ik in het niet vallen bij de ellende waar je de dieren instort als je niet vegan eet.

Maarten

Bericht door Maarten » di mei 19, 2015 19:24

Lisa schreef: En de kleine moeite die je zelf moet doen om vegan te eten vind ik in het niet vallen bij de ellende waar je de dieren instort als je niet vegan eet.
Helemaal mee eens. Eigenlijk héél simpel; totáál geen rocket science, maar toch voor veel mensen zo moeilijk...

Plaats reactie