Volkert van der Graaf in de Wikipedia

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Natubes

Volkert van der Graaf in de Wikipedia

Bericht door Natubes » wo jul 05, 2006 21:04

http://nl.wikipedia.org/wiki/Overleg:Vo ... _der_Graaf

Zie laatste deel van deze overleg-pagina. Kan wel wat hulp gebruiken hierbij.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » wo jul 05, 2006 21:15

Hoe erg ik het ook oneens was met Pim Fortuijn, hij had daarvoor niet vermoord hoeven te worden. En ik weet dat ik zeker niet de enige veganist ben die daar zo over denkt. De daad van Volkert van der Graaf moet dan ook zeker niet de hele natuur-, milieu- en dierenrechtenbeweging aangerekend worden. Door op dit forum aandacht te vragen voor een onderwerp op Wikipedia over Volkert van der Graaf wek je echter de indruk dat je wel denkt dat alle of in ieder geval een groot deel van de veganisten het wel met hem eens zijn of waren, wat me volkomen onterecht lijkt.

Natubes

VvdG

Bericht door Natubes » vr jul 07, 2006 16:03

Kiwi schreef:Hoe erg ik het ook oneens was met Pim Fortuijn, hij had daarvoor niet vermoord hoeven te worden. En ik weet dat ik zeker niet de enige veganist ben die daar zo over denkt. De daad van Volkert van der Graaf moet dan ook zeker niet de hele natuur-, milieu- en dierenrechtenbeweging aangerekend worden. Door op dit forum aandacht te vragen voor een onderwerp op Wikipedia over Volkert van der Graaf wek je echter de indruk dat je wel denkt dat alle of in ieder geval een groot deel van de veganisten het wel met hem eens zijn of waren, wat me volkomen onterecht lijkt.
Momenteel even geen tijd om hierop in te gaan, maar kijk intussen 'ns hiernaar: http://groups.msn.com/CorrSN/politiekjuridisch4.msnw

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin » vr jul 07, 2006 22:21

nou, net gekeken, maar je point ontgaat me. Wat betreft volkert van der graaf, wij kennen die persoon niet dus hoe zouden we je kunnen helpen? Verder heeft niemand op dit forum "begrip" voor het feit dat er iemand vermoord is, voor welke reden dan ook. Dat is heel on-veganistisch hoor.
tra la la, ik hoop dat je op een ander forum meer info over VvdG kunt vinden.

-gebruikergewist-

Re: VvdG

Bericht door -gebruikergewist- » vr jul 07, 2006 22:40

Natubes schreef:Momenteel even geen tijd om hierop in te gaan, maar kijk intussen 'ns hiernaar: http://groups.msn.com/CorrSN/politiekjuridisch4.msnw
Ik snap niet wat je met deze link probeeert aan te tonen. Daar wordt ook nergens gezegd dat je zomaar mensen moet doden als je het niet met hen eens bent, er worden alleen motieven aangevoerd waardoor Volkert van der G. tot zijn daad gebracht zou kunnen zijn. Sterker nog, er wordt gesproken over "zijn verdiende straf"; nergens wordt dus gepoogd Volkert van der G. vrij te pleiten.

Maar goed, ik ben erg benieuwd naar je reactie op mijn vorige bericht. Ik vraag me namelijk ernstig af waarom je deze draad hebt geopend op speciaal dit forum.

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za jul 08, 2006 8:55

Ben ik ook benieuwd naar. Wat mij betreft hoort dit ook niet thuis in 'Links'.

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin » za jul 08, 2006 14:04

en die hele wikipedia is trouwens niet echt goed hoor! lekker puh!

Natubico

VvdG

Bericht door Natubico » ma jul 17, 2006 15:59

herwin schreef:nou, net gekeken, maar je point ontgaat me. Wat betreft volkert van der graaf, wij kennen die persoon niet dus hoe zouden we je kunnen helpen? Verder heeft niemand op dit forum "begrip" voor het feit dat er iemand vermoord is, voor welke reden dan ook. Dat is heel on-veganistisch hoor.
Zit misschien wel iets in, veganisten doden geen beesten.

vi-vist niet.

Re: VvdG

Bericht door vi-vist niet. » wo jul 19, 2006 10:55

Natubico schreef:Zit misschien wel iets in, veganisten doden geen beesten.
Veel veganisten doden geen dieren, waardoor ze geen beesten meer zijn!

Een beest herkent het zijn soortgenoot als geen ander tussen de dieren!

Zuivere koffie Natubico?

Natubico

VvdG

Bericht door Natubico » wo jul 19, 2006 16:01

[quote="herwin"]nou, net gekeken, maar je point ontgaat me. Wat betreft volkert van der graaf, wij kennen die persoon niet dus hoe zouden we je kunnen helpen?.................

"Wij kennen die persoon niet"????????????????

Hoe kan een deelnemer aan dit forum nu weten, of andere (potentiele) deelnemers 'n bepaald algemeen bekend persoon wel of niet kennen?

Bovendien: wie kende wijlen P.Fortuyn niet? Waren 'jullie' nog pas zeven, toen een en ander plaatsvond? Hoe oud zijn 'jullie' nu dan eigenlijk?

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » wo jul 19, 2006 16:03

Niet personlijk bedoelt Herwin. We weten waarschijnlijk net zoveel van hem als jij, dus ik vraag me af waarom je denkt dat wij jou meer informatie zouden kunnen of willen verschaffen.

En als je dezelfde persoon bent als Natubes (verwarrend hoor, een gast met verschillende namen), zou je dan eens uit kunnen leggen waarom je deze vraag speciaal op dit forum stelt? Volgens mij had ik dat al eerder gevraagd namelijk...

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin » wo jul 19, 2006 19:34

Zucht. er is geen reden om aan te nemen dat "wij" VvdG beter kennen dan de gemiddelde nederlander, dus het ontgaat mij (en anderen) waarom je speciaal op dit forum "hulp" zoekt om over VvdG meer te weten te komen.
en doe niet zo lastig, het is nu toch duidelijk dat je hier geen info kan krijgen over VvdG?

Natubico

Bericht door Natubico » do jul 20, 2006 15:48

Nou, enige nadere uitleg lijkt wel op z'n plaats hier.

Er is geen sprake van een verzoek dezerzijds, om nadere informatie over VvdG.
Waar het om ging en gaat, is, dat VvdG een idealist is, die niet afgeschilderd hoort te worden als een van de grootste misdadigers tegen de mensheid. Bij het werken aan het Wikipedia-artikel over veganisme kwam ondergetekende onder het kopje "bekende veganisten" ook de naam VvdG tegen. Hij volgde deze link en vond het een nogal eenzijdig artikel, waarin geen enkele plaats leek te zijn voor eventuele vergoeilijkende, laat staan tot- op-zekere-hoogte-rechtvaardigende, vermeldingen. Zo wordt bijvoorbeeld geen melding gemaakt van al hetgeen de verdediging ten processe heeft aangevoerd.
Wel is er plaats voor de vermelding, dat VdG gekozen zou zijn tot "ergste nederlander".
Dezerzijds is toen geprobeerd een passage aan het artikel toe te voegen, waaruit blijkt, dat er ook natuurvrienden zijn, die VdG bij lange na niet de ergste nederlander vinden. (Waarom zou hij erger zijn, dan bijvoorbeeld een scholier, die 'n leraar, waar ie niet mee overweg kan, overhoop knalt? Waarom zou hij erger zijn, dan bijvoorbeeld figuren, die om de haverklap andere figuren in een bepaalde stad (doen) liquideren?)

Het aanvankelijke bezwaar van anderen tegen die passage was, dat niet vaststaat, dat er inderdaad meerdere natuurvrienden waren, die meteen voor VdG in de bres sprongen. Met name uit gerenommeerde bronnen zou hier namelijk niets van blijken. Aangezien ondergetekende, die zelf wel meteen verdedigende open brieven aan dagbladen stuurde en op een website plaatste, er voetstoots van uitging, dat ook anderen dat wel gedaan zullen hebben, maar, omdat hij zelf geen TV kijkt en nauwelijks naar de radio luistert, niet zeker wist, of dat ook het geval is geweest, heeft hij de passage daaraan moeten aanpassen. Desondanks werd ze, dit keer zonder motivering, verwijderd. Ondergetekende heeft toen nog een externe link toegevoegd naar de site van de milieuvereniging waar VdG lid van was, omdat daar in elk geval veel informatie in voorkomt over de motieven, welke de leden van die vereniging bewogen en bewegen, maar deze link werd als zijnde "reclame voor deze milieuorganisatie" eveneens verwijderd.

Omdat ondergetekende de tijd niet had, om te gaan 'vechten' voor handhaving van deze bijdragen, meende hij in het 'kamp' van mede-veganisten wel een of meer medestanders te kunnen aantreffen, die wel kunnen en willen vechten voor een meer tweezijdig W-artikel over VvdG.

Zen

Bericht door Zen » do jul 20, 2006 16:09

Het artikel op Wikipedia over Volkert van der Graaf is inderdaad erg gekleurd / eenzijdig. Ik vind het persoonlijk helemaal niet vreemd dat iemand dat graag veranderd ziet.
Kiwi schreef:Door op dit forum aandacht te vragen voor een onderwerp op Wikipedia over Volkert van der Graaf wek je echter de indruk dat je wel denkt dat alle of in ieder geval een groot deel van de veganisten het wel met hem eens zijn of waren, wat me volkomen onterecht lijkt.
Waarom zou het meteen die indruk wekken? En als mensen die indruk krijgen ligt dat dan meer aan hun eigen interpretatie. Proberen iets te veranderen aan een artikel over Volkert van de Graaf dat nu niet bepaald neutraal genoemd kan worden (een punt dat Wikipedia meent na te streven) betekent nog niet automatisch dat je het met op alle vlakken eens bent met de persoon Volkert van de Graaf en (daarmee) al zijn daden goedkeurt...

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin » do jul 20, 2006 20:44

Het artikel op Wikipedia over Volkert van der Graaf is inderdaad erg gekleurd / eenzijdig. Ik vind het persoonlijk helemaal niet vreemd dat iemand dat graag veranderd ziet.
maar waarom zouden dat perse veganisten moeten zijn? En waarom zou je dat veranderd willen zien? En wat zou je dan wel willen zeggen? Waarom zou je hem als veganist willen verdedigen? ikzelf lig er niet wakker van dat hij op de Wikipedia site staat vermeld als ergste nederlander. Dat is geeneens zo ver naast de waarheid vind ik. Voor zover ik weet is dit de eerste keer dat er een landelijk politicus werdt vermoord (in recente geschiedenis, dus na de 2e W.O). Maatschappelijk gezien dus uniek en schokkend. Is het opruimen van je politieke tegenstanders eigenlijk niet heel fascistische methode? Iig heel on-veganistisch, hoor.
Neen, ik heb dus geen behoefte om te vechten om een meer "genuanceerd beeld" van VvdG in de Wikipedia te krijgen.
Als ik tijd over heb, doe ik liever andere dingen zoals naar een anti circus demo gaan :D

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do jul 20, 2006 22:36

Ik snap het ook nog niet echt.. wat hebben veganisten te maken met een nepveganist (iemand die geen veganist is)?

Maar vind natuurlijk wel dat men objectief moet zijn er over. Ook op wikipedia. Maar dat lijkt me meer iets wat je bij Wikipedia zelf over moet gaan klagen. Dus bij de wikipedia organisatie.

Natubco

VvdG

Bericht door Natubco » vr jul 21, 2006 22:05

maar waarom zouden dat perse veganisten moeten zijn? En waarom zou je dat veranderd willen zien? En wat zou je dan wel willen zeggen? Waarom zou je hem als veganist willen verdedigen? ikzelf lig er niet wakker van dat hij op de Wikipedia site staat vermeld als ergste nederlander. Dat is geeneens zo ver naast de waarheid vind ik. Voor zover ik weet is dit de eerste keer dat er een landelijk politicus werdt vermoord (in recente geschiedenis, dus na de 2e W.O). Maatschappelijk gezien dus uniek en schokkend. Is het opruimen van je politieke tegenstanders eigenlijk niet heel fascistische methode? Iig heel on-veganistisch, hoor.
Neen, ik heb dus geen behoefte om te vechten om een meer "genuanceerd beeld" van VvdG in de Wikipedia te krijgen.
Als ik tijd over heb, doe ik liever andere dingen zoals naar een anti circus demo gaan :D
Wie heefr hier beweerd, dat het perse veganisten moeten zijn? Niemand dus. De kans leek ondergetekende reeel aanwezig, dat daar wel medestanders te vinden zouden zijn . Anders misschien in de natuur-en milieuhoek.
Maar ook daar zullen wel infiltranten actief zijn, die er geen moeite mee hebben, wanneer een min of meer doldriest persoon , die formeel nog geen landelijk politicus is, de dierenrechten nog verder blijkt te willen aantasten, in plaats van ze verder te culiveren.

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin » zo jul 23, 2006 9:12

Wie heefr hier beweerd, dat het perse veganisten moeten zijn?
je doet je oproep op een veganisten forum. :D
min of meer doldriest persoon , die formeel nog geen landelijk politicus is, de dierenrechten nog verder blijkt te willen aantasten, in plaats van ze verder te culiveren.
Fortuin is dus "weg". Nu zit er dus ene Veerman. Laat wel zien dat het "opruimen" (bah, wat een naar woord!) van politieke tegenstanders ook helemaal geen zin heeft. Je weet gewoon niet wie er dan weer komt. Beter om het dierenwelzijns/rechten topic onder de aandacht van mensen te brengen, en zo dit op de politieke agenda te zetten.

Marla

Bericht door Marla » zo jul 23, 2006 9:42

DeNatuur.NL schreef:Ik snap het ook nog niet echt.. wat hebben veganisten te maken met een nepveganist (iemand die geen veganist is)?
En waarom zou Volkert een nepveganist zijn?

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin » zo jul 23, 2006 11:05

VvdG dood mens. Mens is dier. Niet echt veganistisch. :wink:

Plaats reactie