MySpace e.d. profielen van forummers

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Bonnie
Contacteer:

Re: MySpace e.d. profielen van forummers

Bericht door Bonnie » za apr 14, 2012 23:11

Ik begrijp niet helemaal waarom je opzettelijk je posts moeilijker zou maken om te lezen. Moet je zelf weten natuurlijk, maar niet iedereen heeft zin om dan te gaan ontcijferen wat je bedoelt.

Verder sluit ik me bij Ananas aan:
Ananas schreef:maar serieus: persoonlijk vraag ik me eerder af waarom er in het algemeen zo véél aandacht aan uiterlijk wordt besteed... het gaat toch om hoe iemand is en doet :)

veggie84
Leefwijze: veganist

Bericht door veggie84 » zo apr 15, 2012 0:28

TonyJello schreef::een heel klein six-packje wil ik ook wel. En dat kan makkelijk met wat oefeningen, dus... ff doen.
:offtopic:
(y) !
Laatst gewijzigd door veggie84 op zo apr 15, 2012 0:51, 1 keer totaal gewijzigd.

veggie84

Bericht door veggie84 » zo apr 15, 2012 0:50

dames maak je geen zorgen, dat hoe je bent wie je bent hoe je leeft wat je eet en alles , daarmee laat je naar buiten zien how beautiful you are.

i can see that

ps sorry

pps ik kan er niks aan doen soms dat ik zoveel engels er doorheen praat, en besef me niet altijd dat er mensen zijn die daarmee moeite kunnen hebben. en dat is normaal, maar dat engels is a part of me, ik kan me beter expressen in het engels,

het is niet dat ik daarmee zo een reactie uit jullie wilde halen, no way. dat was niet mijn bedoeling.

Zen

Bericht door Zen » zo apr 15, 2012 7:53

Ananas schreef:
en ik lees zo in forum en maak op dat er weinig belang gehecht wordt aan uiterlijk enzo':D wy the fuyck it that..
Ik denk dat er gewoon weinig mensen hier een sixpack hebben! :p
Joh, de laatste keer dat een veganist zijn kleren uittrok in Nederland was nou niet echt een daverende succes. Moet wel gezegd dat dat ook met de boodschap en presentatie te maken had...
Cut cold stone with a warm heart

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo apr 15, 2012 8:00

Misschien kunnen we er beter op dit http://www.veganisme.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=6613 topic verder over praten. :)

veggie84

Bericht door veggie84 » ma apr 23, 2012 18:44

.

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico » zo jul 08, 2012 17:24

MoniqueS schreef:Mijn persoonlijke pagina op Facebook is https://www.facebook.com/monique.schouten

Ik heb ook een Facebookpagina gemaakt over dierenleed en aanverwanten zaken: 'Verzamelpunt Acties Tegen Dierenleed' of 'VATD': http://www.facebook.com/Verzamelpunt.Ac ... Dierenleed

Het wordt de hoogste tijd dat men eens wat meer respect krijgen voor (alle) dieren en hen niet langer ziet als gebruiksvoorwerp of voedselfabriek.
Kwam toevallig bij dit bericht terecht via de zoekfunctie (betr. Stierenvechten) en zag toen de avatar, waarop dus een veganiste of in elk geval dierenbeschermster met toch wel duidelijk geverfd haar (halverwege vorige pagina http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... &start=100.)
Bij andere veganisten gaat dan al gauw een belletje rinkelen, omdat haarverf een cosmetisch product is, waarvan de fabricage niet alleen nogal wat schade aan het milieu pleegt aan te richten (onder andere watervervuiling, waardoor in dat water levende dieren getroffen worden), maar ook in de meeste gevallen met dierproeven gepaard gaat.
Zelfs wanneer je erop let dat die verf van een merk is, dat beweert dierproefvrij te zijn, weet je het nooit helemaal zeker en neem je in dat opzicht toch het risico dat je jezelf indirect medeschuldig maakt aan deze dierenkwelling.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo jul 08, 2012 17:34

Klik hier voor appelmoes :D

Monique, ik heb jou ook toegevoegd. :) Kon je helaas geen berichtje sturen dat ik van dit forum was. Ik hoop niet dat je al te erg geschrokken bent. :P

Ik heb ook geverfd haar...
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico » zo jul 08, 2012 17:49

Appelmoes schreef:Klik hier voor appelmoes :D

Monique, ik heb jou ook toegevoegd. :) Kon je helaas geen berichtje sturen dat ik van dit forum was. Ik hoop niet dat je al te erg geschrokken bent. :P

Kan iemand de appelmoes 'ns doorgeven, die link werkt niet.

"Ook geverfd haar" betekent bovendien, dat ook bij het uitspoelen daarvan alweer zoveel meer chemische vervuiling in het water terecht komt (of die verf nou dierproefvrij vervaardigd is of niet).

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo jul 08, 2012 17:52

http://www.facebook.com/HellenValkenburg

Tja, daar heb je een punt. Haarverf is slecht voor het milieu...
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » zo jul 08, 2012 18:41

Appelmoes schreef:Klik hier voor appelmoes :D

Ahaaaa, het dametje met het mooie groene haar. :D

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » zo jul 08, 2012 19:03

Kwam toevallig bij dit bericht terecht via de zoekfunctie (betr. Stierenvechten) en zag toen de avatar, waarop dus een veganiste of in elk geval dierenbeschermster met toch wel duidelijk geverfd haar (halverwege vorige pagina http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... &start=100.)
Bij andere veganisten gaat dan al gauw een belletje rinkelen, omdat haarverf een cosmetisch product is, waarvan de fabricage niet alleen nogal wat schade aan het milieu pleegt aan te richten (onder andere watervervuiling, waardoor in dat water levende dieren getroffen worden), maar ook in de meeste gevallen met dierproeven gepaard gaat.
Zelfs wanneer je erop let dat die verf van een merk is, dat beweert dierproefvrij te zijn, weet je het nooit helemaal zeker en neem je in dat opzicht toch het risico dat je jezelf indirect medeschuldig maakt aan deze dierenkwelling.
Dat klopt, mijn haar is inderdaad niet van nature deze kleur.
Ik weet dat het niet strookt met mijn veganistische leefstijl, maar ik sta mezelf deze uitzondering toe wegens het gebrek aan een goed alternatief en mijn principiële leefstijl met de overige producten die ik gebruik.
In mijn leefstijl leg ik de lat erg hoog, maar ik ben niet volmaakt.
Als je vindt dat ik hiermee inconsequent ben heb je wel gelijk, maar aangezien je bijna onmogelijk 100% veganistisch en milieuvriendelijk kunt leven in deze maatschappij, denk aan stroomgebruik, auto of openbaar vervoer, etc. wat allemaal op de één of andere manier milieubelastend is en dus niet goed voor de dieren die er mee te maken krijgen, maak ik me niet zo heel erg druk over dat kleurtje in mijn haar.
Je zou eigenlijk eerst moeten weten hoe ik verder leef voordat je daar over valt.
Waarschijnlijk kleur jij je haar niet, maar je maakt ongetwijfeld wel gebruik van stroom, auto of openbaar vervoer om maar een voorbeeld te noemen.

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico » zo jul 08, 2012 21:43

Eerstens nog wat die link naar Appelmoes betreft; die werkt wél, maar men moet bij dat soort sites geregistreerd zijn, om de inhoud te kunnen bekijken.

Tweedens blijkt er net gisteren een topic over Vegan haarverf gestart te zijn: http://www.veganisme.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=8213
Ook toevallig.

Derdens dan wat de vraag betreft in hoeverre men als veganist(e) haarverf moet mijden als de pest en zichzelf dus ook geen uitzondering op zijn principe mag permitteren.
Uiteraard moet eenieder dat in beginsel voor zichzelf kunnen beoordelen, maar het kan zeker geen kwaad, wanneer er in dat opzicht een uitgebreid gemotiveerde richtlijn voorhanden is welke door veganistische organisaties gepropageerd wordt.

We hebben al vermeld, dat het hier vaak een met dierproeven vervaardigd iets betreft.
Ook zijn de consequenties voor het milieu en in veel gevallen dus tevens voor in het water levende dieren genoemd.
Daar kan bij deze aan toegevoegd worden, dat wanneer het géén chemisch product is, maar eentje dat gemaakt is van natuurproducten, er al gauw een vorm van plantenmishandeling in het spel is; dat is weliswaar geen veganistisch argument, maar het mag toch even vermeld worden. Heel wat veganisten zijn immers ook
'plant-aardig', oftewel vriendelijk en voorkomend voor planten.
En dan is er het filosofische argument dat men door zijn hoofdhaar te verven in zekere zin publiekelijk lijkt te verklaren, dat men niet tevreden is met de eigen natuurlijke haartint en aldus het werk van de schepper zelf afkeurt, wat algauw in de richting van hovaardigheid komt en laat dát nou die vermaledijde Erfzonde zijn, die volgens de geleerden tot de verbanning uit het aardse paradijs heeft geleid.
Uiteraard is denkbaar dat men zich om écht zwaarwegende redenen of zelfs uit lijfsbehoud tot het veranderen van de haartint genoodzaakt ziet, maar al bij al lijken er voldoende argumenten voor het veganisme om het gebruik van haarverf op zich sterk af te wijzen.

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico » zo jul 08, 2012 22:13

O ja, 't is alweer 'n hele tijd geleden dat we als natuurbeschermer doende waren met de onwenselijke aspecten van het meer en meer in zwang komende welvaartsverschijnsel van het operatief of anderszins 'corrigeren' of veranderen van het natuurlijke uiterlijk, maar een van de conclusies daarbij was, dat men op die manier de medemens op z'n minst onheus bejegent, doordat men hem of haar misleidt voor wat betreft het eigen uiterlijk, waardoor die ander algauw tot een bepaalde opstelling gebracht wordt, welke hij, wanneer hij niet misleid zou zijn, in veel gevallen intuitief of anderszins niet gehad zou hebben.
Nou is dat een hele gecompliceerde materie, omdat bijvoorbeeld ook al het laten knippen van het haar of het afscheren van de baard een verandering van het uiterlijk is, maar het blijft een aspect, dat mee kan wegen bij de stellingname ten opzichte van haarverf.

jet
Moderator

Bericht door jet » ma jul 09, 2012 16:44

heren en dames,

Discussies over dit soort onderwerpen zijn natuurlijk prima, maar wel in het daartoe bestemde forum.
Als je over corrigeren van uiterlijk, kleuren van haar of dergelijke dingen en het al dan niet vegan zijn daarvan van gedachten wilt wisselen dan graag even een topic openen op één van de bovenste subfora (het zogenaamde discussieforum, de naam zegt het al :wink: ).
In dit topic graag over het onderwerp profielen en myspace en dergelijke.

groetjes
jet (als moderator)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico » di jul 10, 2012 7:26

jet schreef:heren en dames,

Discussies over dit soort onderwerpen zijn natuurlijk prima, maar wel in het daartoe bestemde forum.
Als je over corrigeren van uiterlijk, kleuren van haar of dergelijke dingen en het al dan niet vegan zijn daarvan van gedachten wilt wisselen dan graag even een topic openen op één van de bovenste subfora (het zogenaamde discussieforum, de naam zegt het al :wink: ).
In dit topic graag over het onderwerp profielen en myspace en dergelijke.

groetjes
jet (als moderator)
Het nieuwe topic heet:
"Is haarverf acceptabel voor Veganisme, Natuur en Milieu?"
http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... 26#p149426

Vr.gr.,
Natubico

jet
Moderator

Bericht door jet » di jul 10, 2012 11:45

prima! :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Overstand

Bericht door Overstand » di apr 30, 2013 10:50

Ik heb gemerkt dat het niet prettig is om mensen van forum op mijn fb te hebben.

Niet dat ze niet lief zijn, want dat zijn ze, maar omdat ik opnieuw heb gemerkt dat ik niet echt weet wat voor veganist ik precies ben.

Ik houd mijn fb dus voor mensen die ik ook in het dagelijks leven zie.

Ik heb er niets op tegen, maar ik denk niet dat ik een dieractivist ben,

maar vanuit een andere kant werk.

Heel prettig, want van ons allen moeten er zijn!

groetjes medeforumgenoten

Jullie zijn awesome!

Zanou

Bericht door Zanou » di mei 14, 2013 10:47

Ik vind het juist wel prettig om mensen van dit forum op mijn FB te hebben,dit is mijn adres voor wie mij wilt toevoegen:
http://www.facebook.com/marieke.vanderlingen

TonyJello

Bericht door TonyJello » di mei 14, 2013 11:11

Zanou schreef:Ik vind het juist wel prettig om mensen van dit forum op mijn FB te hebben,dit is mijn adres voor wie mij wilt toevoegen:
http://www.facebook.com/marieke.vanderlingen
Waar verkrijg je je eigen link?

Plaats reactie