Veganistische Recepten!

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
vegadutchie
Leefwijze: veganist

Veganistische Recepten!

Bericht door vegadutchie » zo sep 11, 2011 21:18

Hoi iedereen!

Mijn naam is Jolijn en ik eet sinds een aantal maanden veganistisch. Ik ben veel bezig met het verzinnen van nieuwe recepten en hoop er ook mijn werk van te kunnen maken in de toekomst. Ik ben ook een weblog begonnen.

http://www.vegadutchie.nl

Hoop dat jullie er wat inspiratie kunnen opdoen!

Groetjes Jolijn

Zen

Re: Veganistische Recepten!

Bericht door Zen » zo sep 11, 2011 22:21

Leuk Jolijn, welkom! :)

Mooie foto's van het Amsterdamse Bos op je blog, altijd leuk om te zien (ik woon er zelf ook vlakbij)! En van lekker vegan eten.

De geitenboerderij heeft helaas wel twee kanten; natuurlijk zijn de leefomstandigheden lang niet zo slecht als in de bio-industrie en de dieren lijken het er op het eerste gezicht allemaal best goed te hebben en voor kinderen lijkt het een goed voorbeeld van hoe je ook met dieren kunt omgaan... maar uiteindelijk, het is wel een commerciële onderneming die melk, kaas (en vlees) verkoopt. Het is geen permanente opvang zoals bijvoorbeeld Melief, het Koeienrusthuis of het Beloofde Varkensland waar dieren er op mogen rekenen niet voortijdig te worden afgemaakt om als voedsel verkocht te worden. En het is eigenlijk ook gewoonweg promotie van de biologische veehouderij (zie ook de rondleidingen die ze geven).
Laatst gewijzigd door Zen op ma sep 12, 2011 5:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Cut cold stone with a warm heart

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma sep 12, 2011 2:00

En honing is niet veganistisch ;)

Dat terzijde... welkom op het forum! Mooie foto's ook! Ik zag dat je ook stage hebt gelopen op curacao! Ik heb er een half jaar gezeten.

Zen

Bericht door Zen » ma sep 12, 2011 5:33

Misschien kun je eens een lekker recept insturen naar Plantaardig Maandag? Die site wordt veel bekeken inmiddels en kan volgens mij altijd wel hulp gebruiken met recepten e.d.. :)
Cut cold stone with a warm heart

Liadan

Bericht door Liadan » do sep 15, 2011 11:36

Wat een leuke website en heb al een aantal lekkere recepten gezien! Ik blijf je website in de gaten houden :)

vegadutchie

Bericht door vegadutchie » wo sep 28, 2011 20:43

Zag jullie reacties nu pas!

Weet wel dat honing niet vegan is hoor ;) Heb ik dat ergens op mijn blog staan??? Soms geef ik het wel als vervanger aan voor mensen die bijv vegetarisch eten. Goed idee om wat recepten in te sturen trouwens!

Groetjes Jolijn

Plaats reactie