Is jouw verzekering diervriendelijk?

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Renee1137
Leefwijze: veganist

Is jouw verzekering diervriendelijk?

Bericht door Renee1137 » ma nov 18, 2013 12:06

Na de eerlijke bankwijzer is er nu ook de eerlijke verzekeringswijzer, die verzekeringsmaatschappijen vergelijkt op waar ze jouw geld in investeren. Dierenwelzijn is slechts één van de vele onderwerpen:
http://eerlijkeverzekeringswijzer.nl/
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

ARTHUR

Re: Is jouw verzekering diervriendelijk?

Bericht door ARTHUR » di nov 19, 2013 8:04

Wat goed! Interessant topic ook, Renée! Dank!

Zitten nu bij Interpolis met vrijwel alles behalve autoverzekering (no-risk en no-claim verzekering zijn er veel duurder). Aangezien Interpolis met Achmea is gefuseerd ga ik uit van die verzekeraar op de verzekeringswijzer. Dierenwelzijn wordt aangeduid als 'slecht': benoemt dierproeven, maar meldt niets over de vijf basisvoorwaarden voor dierenwelzijn (Five Freedoms). Ook zegt het beleid niets over huisvesting, de productie van bont, het houden van wilde dieren in gevangenschap en genetische modificatie van dieren.

Valt mij op dat geen enkele verzekeraar goed scoort op dat gebied. Zijn daar andere keuzes in te maken dan de bekende verzekeraars? Wij zijn overigens wel minimaal verzekerd met hoog eigen risico: meeste betalen we toch zelf. Hoe doen jullie dit?

Renee1137

Bericht door Renee1137 » vr nov 22, 2013 19:16

ARTHUR schreef:Valt mij op dat geen enkele verzekeraar goed scoort op dat gebied. Zijn daar andere keuzes in te maken dan de bekende verzekeraars?
Goed punt! Kent iemand (kleinere) verzekeraars die wel goede keuzes maken op dit gebied?

Zowieso is het goed om je verzekeraar aan te schrijven en te zeggen dat je je druk maakt om het feit dat ze niet goed genoeg bezig zijn. Als je een kleine verzekeraar hebt, heb je dan natuurlijk meer invloed (maar alsnog moet je natuurlijk maar zien of het helpt). Het is in ieder geval goed om je stem te laten horen; als iedereen dat zou doen, zouden ze wel iets veranderen.
Wij zijn overigens wel minimaal verzekerd met hoog eigen risico: meeste betalen we toch zelf. Hoe doen jullie dit?
Same here. Het lijkt mij altijd beter zelf een buffer aan spaargeld te hebben dan verzekeringen voor alles af te sluiten. Met wat uitzonderingen hier en daar. Maar wij zijn daar ook redelijk minimaal in. Qua je spaargeld is het in ieder geval beter te doen om een enigszins ethische bank te vinden (zie ook de Eerlijke Bankwijzer).

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Veggie93

Bericht door Veggie93 » vr nov 29, 2013 21:13

Volgens mij is geen een verzekering echt goed bezig zo. Allemaal hebben ze wel 1 of mee rode smileys...
Treat others how you would like to be treated.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » di dec 03, 2013 10:42

Veggie93 schreef:Volgens mij is geen een verzekering echt goed bezig zo. Allemaal hebben ze wel 1 of mee rode smileys...
Ja klopt, het blijft schipperen... Maar des de meer reden om ze een mailtje te sturen.

Plaats reactie