Nederlands(talig)e blogs

Moderators: Rick, Martine

Framboos

Re: Nederlands(talig)e blogs

Bericht door Framboos » ma jan 12, 2015 17:38

Kennen jullie windows livewriter? Gratis te downloaden. Veel makkelijker dan blogger of wordpress, en je kunt er ook offline posts mee klaarzetten. Nog veel handiger: hij kan instellingen van foto's onthouden (bv, als je altijd medium size, met border wilt, dan kun je instellen dat 'ie dat altijd doet). Ook kun je instellen dat bepaalde woorden, zoals NVV, altijd automatisch linken naar de site van de NVV.

Luna

Bericht door Luna » ma jan 12, 2015 19:09

Dani schreef:Ik gebruik picasa voor de foto's in blogger, werkt ideaal.
Maar het is wel even uitvogelen hoe het werkt met de uitlijningen van de afbeeldingen binnen je tekst, maar dat ligt aan blogger zelf.
Picasa heb ik een paar jaar geleden geprobeerd maar vond ik vreselijk ingewikkeld. Ik verdwaalde altijd en foto's uploaden was moeilijk op de een of andere manier. Maar wellicht is dat inmiddels verbeterd. Photobucket doet het goed maar soms duurt het gewoon even voor je resultaat ziet. :P
Framboos schreef:Kennen jullie windows livewriter? Gratis te downloaden. Veel makkelijker dan blogger of wordpress, en je kunt er ook offline posts mee klaarzetten. Nog veel handiger: hij kan instellingen van foto's onthouden (bv, als je altijd medium size, met border wilt, dan kun je instellen dat 'ie dat altijd doet). Ook kun je instellen dat bepaalde woorden, zoals NVV, altijd automatisch linken naar de site van de NVV.
Ken ik niet, bedankt voor de tip. Voorlopig red ik het prima zo, maar ik onthou deze.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za jan 17, 2015 8:15

Luna schreef:http://wateetgreet.blogspot.nl/

:grin: Ik heb 't toch maar gedaan.
Kun je bij de comments de mogelijkheid Naam/URL activeren, zodat mensen met een blog/website (zoals ik) onder hun blognaam kunnen reageren?

Ik wilde je een complimentje geven voor de lekkere pasta, maar dat lukte nu niet. :-D
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma jan 19, 2015 23:19

Aah leuk Luna! :mrgreen: :cheerie:

Ik gebruik trouwens Flickr voor foto's. Ik ben eraan gewend, en ik vind het goed dat ze proberen te voorkomen dat foto's zonder bron worden overgenomen (bij alle foto's staat duidelijk wat anderen er wel en niet mee mogen doen en als iemand je foto pint op Pinterest staat er altijd een link terug naar je Flickr-account). Vroeger deed ik er wel meer mee dan nu - sinds de redesign vind ik de site zelf wel een stuk minder handig om op rond te kijken en op foto's te reageren, da's wel jammer.

Windows live writer heb ik nog nooit echt gebruikt (ik vind wordpress.com wel fijn, al wordt het soms een beetje onoverzichtelijk met alle posts en pagina's en drafts). Het ziet er wel handig uit!

Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Assie » wo jan 21, 2015 13:53

Ik gebruik Photobucket, maar ik begin me steeds meer te irriteren dat ik zo lang moet zoeken als ik een oudere foto zoek. Ik heb wel mapjes met onderwerp, maar ook heel veel foto's en heb nog nooit een zoekfunctie voor alleen mijn foto's ontdekt.

Luna

Bericht door Luna » za jan 24, 2015 11:09

Martine schreef:
Luna schreef:http://wateetgreet.blogspot.nl/

:grin: Ik heb 't toch maar gedaan.
Kun je bij de comments de mogelijkheid Naam/URL activeren, zodat mensen met een blog/website (zoals ik) onder hun blognaam kunnen reageren?

Ik wilde je een complimentje geven voor de lekkere pasta, maar dat lukte nu niet. :-D
Thanks! Ik heb net even naar de instellingen gekeken, het moet nou wel kunnen?
Assie schreef:Ik gebruik Photobucket, maar ik begin me steeds meer te irriteren dat ik zo lang moet zoeken als ik een oudere foto zoek. Ik heb wel mapjes met onderwerp, maar ook heel veel foto's en heb nog nooit een zoekfunctie voor alleen mijn foto's ontdekt.
Photobucket kende ik al daarom gebruik ik het ook. Ik heb nu nog maar 6 foto's of zo, dus of het echt handig is moet nog blijken...

Ach, voorlopig vind ik het leuk en dat is wat telt toch? Dank voor alle lieve aanmoedigingen! :huggies:

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » zo jan 25, 2015 9:04

Martine schreef:Nog twee:

Lekker plantaardig (een ouwetje, ook van een forumlid, maar ik heb Marcello hier al een poos niet meer gezien)
Leuk dat jullie 'm in het lijstje hebben gezet :) .
De site wordt niet meer bijgehouden, maar ik houdt 'm wel nog in de lucht op .net en .nl.
Veel informatie veroudert gelukkig niet, maar diverse links werken natuurlijk niet meer.

Ik voel niet meer de drive om de site bij te werken of op te frissen, Anderen hebben inmiddels met glans het stokje over genomen: Er zijn zoveel prachtige sites! (y)
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Marianne

Bericht door Marianne » zo jan 25, 2015 11:27

Ik heb hem bekeken, en dat ouwetje vervult in mijn ogen nog steeds een belangrijke rol naast alle nieuwe.
Hier staat veel basale informatie en precies die recepten en voedingsmiddelen waar beginnende veganisten nog niet van gehoord hebben. Kijk bijvoorbeeld maar eens bij broodbelegrecepten.
Goed dat hij hier onder de aandacht wordt gebracht!

Luna

Bericht door Luna » zo feb 15, 2015 18:30

Echt een hele fijne bloglijst, ik ben 'm aan het doornemen en persoonlijke favorieten bewaar ik. Ben blijven steken bij "de veganosaurus". Supertoffe naam en ongetwijfeld een hele mooie blog, maar ik krijg deze melding:
Deze blog is alleen toegankelijk voor uitgenodigde lezers
Misschien iets om erbij te zetten in de lijst?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » zo feb 15, 2015 22:08

Ik denk dat ze hun webadres veranderd hebben en dat de oude pagina daarom nu afgeschermd is. Deze doet het nog wel: http://deveganosaurus.com/

Ik zal de url in het lijstje even aanpassen.

DeVgnsrs
Contacteer:

Bericht door DeVgnsrs » wo feb 18, 2015 19:00

Martine schreef:Ik denk dat ze hun webadres veranderd hebben en dat de oude pagina daarom nu afgeschermd is. Deze doet het nog wel: http://deveganosaurus.com/

Ik zal de url in het lijstje even aanpassen.
Hey, wat leuk dat we hier genoemd worden. We zijn inderdaad met een nieuwe website begonnen, en hebben het onderwerp ook iets verbreed. We schrijven nu niet meer alleen over veganisme, maar ook over hoe wij proberen steeds iets duurzamer te leven.

Ik wist helemaal niet dat de NVV een forum heeft. Super leuk, dus jullie zullen me hier nog wel vaker zien, denk ik :-D .
Wij schrijven over ons duurzame, veganistische en liefdevolle leven op http://www.deveganosaurus.com. We zouden het leuk vinden als je onze blog eens bezoekt.

Ananas

Bericht door Ananas » wo feb 18, 2015 20:27

Framboos schreef:Kennen jullie windows livewriter?
Posts inplannen kan ook met blogger :)

Framboos

Bericht door Framboos » wo feb 18, 2015 22:03

Ananas schreef:
Framboos schreef:Kennen jullie windows livewriter?
Posts inplannen kan ook met blogger :)
Het ging mij om het offline gedeelte van het inplannen. :-D Niet dat je vaak als je onderweg bent OPEENS een post moet schrijven, maar het kan best handig zijn vind ik, vooral op vakantie (maar kan me voorstellen dat voor een foodblog dat niet zo veel uitmaakt) of in de trein (waar de wifi te traag is).

Ik vind vooral de foto-opties van livewriter veel en veel gebruiksvriendelijker dan blogger.

Marianne

Bericht door Marianne » za feb 21, 2015 20:35

Gevonden toen ik een goed tempeh-recept zocht:

http://toughliketofu.com/

MrGreen
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door MrGreen » vr mar 27, 2015 22:10

Whoa, wat een lijst!
Gaaf dat zoveel mensen zich met vego/eco/groen bezighouden, maarreh, waar haal je de tijd vandaan om ook maar een fractie van die blogs bij te houden?!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr mar 27, 2015 22:52

Een mens moet een hobby hebben :grin:

Ik volg ze niet allemaal maal wel een groot deel. Alle nieuwe posts komen binnen op mijn bloglovin account, en dan lees ik 20 à 30%, alleen wat me leuk lijkt. Op sommige blogs wordt maar 3 keer per jaar wat nieuws gepost, op andere bijna iedere dag.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » vr mar 27, 2015 23:44

Mijn reader heeft momenteel 1000+ ongelezen posts. Ik krijg steeds meer waardering voor de blogs die maar af en toe updaten. :mrgreen: Nee, ik probeer ook niet om echt alles bij te houden. Ik scroll/swipe erdoorheen en als ik iets leuks zie blijf ik lezen (of bewaar ik die post voor later).

Een feed reader met alles op één plek maakt het makkelijk om bij te lezen wanneer je zin hebt (ik hou van Feedly). Anders zou ik echt niet bij kunnen houden welke blogs ik allemaal wil bezoeken.

Framboos

Bericht door Framboos » za mar 28, 2015 19:15

Bonnie schreef:Mijn reader heeft momenteel 1000+ ongelezen posts.
:shock:

Mijn feedly moet altijd leeg zijn. In ieder geval 1 x per week.

MrGreen
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door MrGreen » di mar 31, 2015 22:06

Wat is Feedly precies (of ongeveer, ook goed)???

Nu is er nog een blogje opgedoken. Omdat ik het niet laten kon eigenlijk gewoon. Schrijven is leuk, lezen is leuk, en als iemand wat ik schrijf leuk vind om te lezen... dan :mrgreen:

https://vegoenecoenzo.wordpress.com/

Niet de meest originele titel ooit maar misschien is de bekentenis dat titels mijn zwakste plek zijn als schrijver licht geruststellend...
Oh en het is nu veel aan het begin omdat ik de afgelopen tijd wilde samenvatten, maar het zal niet zoveel blijven zijn (want ik heb er de laatste dagen buitensporig veel tijd in gestoken en die tijd wil ik de komende weken ook buitensporig veel in andere dingen steken).
I'll shut up now. :wink:

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » di mar 31, 2015 22:55

Feedly is een feedreader waar je blogs aan kunt toevoegen zodat je ze allemaal op één plek kan lezen en niet elke dag alle sites af hoeft om te kijken of ze al nieuwe updates hebben. Ik heb de jouwe ook net toegevoegd, leuk! :)
Framboos schreef:
Bonnie schreef:Mijn reader heeft momenteel 1000+ ongelezen posts.
:shock:

Mijn feedly moet altijd leeg zijn. In ieder geval 1 x per week.
Ah jaaa dat wil ik eigenlijk ook. Maar als ik hem dan helemaal leeg heb vind ik het ook weer jammer, want ik wil altijd iets te lezen hebben. ^^ Ik heb wel verschillende categorieën, dus mijn favoriete vegan blogs lees ik vaak sneller.

Plaats reactie