Goedkoop online veganistisch kopen

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Morality
Leefwijze: veganist

Goedkoop online veganistisch kopen

Bericht door Morality » do jul 23, 2015 20:30

Waar kopen jullie online goedkoop veganistische producten? Misschien kunnen we er een lijstje van maken, vooral zou het handig zijn als we er ook nog bij aangeven waar welke producten meestal het goedkoopst zijn.

Marianne

Re: Goedkoop online veganistisch kopen

Bericht door Marianne » do jul 23, 2015 20:41

Goedkoop is:
zelf seitan maken van glutenmeel, voor bij de warme maaltijd en op brood.
In het groot TVP inkopen (eventueel samen met iemand anders) bij veggie deli of alles-vegetarisch.de.
Mock duck en mock chicken bij de toko kopen.
Zelf deeg maken, of pannekoekenbeslag
Zelf schoonmaakmiddelen maken van baking soda, soda, schoonmaakazijn, aleppo zeep of andere vegan zeep waarvoor geen foute palmolie is gebruikt (kijk eens in de webwinkel van Vega-life).
In plaats van dag/nacht/handcreme kokosolie of sheabutter, in plaats van shampoo en tandpasta baking soda in plaats van deo aluinsteen of een mengsel van baking soda en kokosolie.
Kijk maar rond op dit forum, en op de blogs en websites, ook van onze forumleden.

Veel dingen zijn gewoon te koop in de toko of de supermarkt, waarom wil je alles persé online kopen? Zeker toko's zijn niet duur.
de prijzen van de meeste artikelen ontlopen elkaar niet zo veel in de webwinkels. Alleen als je ook in het buitenland zoekt is er soms een verschil, of als je grotere hoeveelheden inkoopt.

Morality

Re: Goedkoop online veganistisch kopen

Bericht door Morality » vr jul 24, 2015 14:27

Marianne, bedankt voor de tips. Ik koop het meeste in de supermarkt, dus vind ik ook dat niet alles online gekocht hoeft te worden, maar daardoor kan ik juist van anderen leren die vaker online kopen. Tevens vind ik lijstjes en samenvattingen altijd erg handig om niet iedere keer alle mogelijke informatiebronnen af te hoeven gaan. Ik ben daarom ook een groot fan van de Veganisme Wiki.

Plaats reactie