Spirituele vegans - omgeving Den Haag

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
jackiehhh
Leefwijze: veganist

Spirituele vegans - omgeving Den Haag

Bericht door jackiehhh » ma sep 19, 2016 16:18

Hey allemaal,

Het is al een tijdje geleden dat ik iets geplaatst heb op dit forum, maar ik vond het toch het proberen waard. ;)
Zijn er vegans in omgeving Den Haag (eventueel Zuid-Holland) die ook bezig zijn met hun spirituele ontwikkeling? Ik zou graag ervaringen delen en misschien zelfs samen de natuur opzoeken, winkeltjes verkennen, etc. Mijn interesses gaan vooral uit naar mindfulness, yoga, chakra's, en veel van Oosterse religies/methodes. Ik ben nog kort hiermee bezig en dus een beetje een "leek", ik meen nergens een expert in te zijn.
Graag iemand van rond mijn leeftijd (20 jaar), maar ik mag niet al te kieskeurig zijn natuurlijk, haha :) En mocht je niet die persoon zijn, weet dan iemand misschien waar ik verder kan zoeken? Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt! <3
I'm limitless

JMKreijtz
Leefwijze: veganist

Re: Spirituele vegans - omgeving Den Haag

Bericht door JMKreijtz » di sep 20, 2016 12:47

Ik ben daar ongeveer 10 jaar geleden mee begonnen en weet nu wel ongeveer wat wel en niet bij me past. Helaas vergt dat in het begin heel veel uitzoekwerk en tijd. Inmiddels ben ik 40 (dus eigenlijk wat te oud om te reageren). Ik vind trouwens ook mindfulness in de afwas en het maken van vegan burgers. Ik heb workshops gevolgd van Stephen & Barbara Rother (www.lightworker.com), mijn reiki-instructie gehad van Annelies Hoornik (www.engelencursus.nl), maar zij doet inmiddels veel meer met engelenhealing e.d. Je bent al vegan; dat is al een groot pluspunt, want zuivel verstoort de energetische kanalen. Nu ik twee jonge kinderen heb, merk ik dat ik veel heb aan een enkele begeleide meditatie/visualisatie per week. Ik ben altijd in het nu doordat ik steeds kleine 'brandjes moet blussen' en zoals ik al zei: je kunt ook mindfulness vinden in dingen als de afwas en voedselbereiding. Ik geniet van wandelen in de natuur (woon vlakbij de Rottemeren, aan het randje van Rotterdam), fietsen in de natuur. In het begin heb ik enorm veel boeken verslonden om alle aspecten van spiritualiteit te leren kennen (lang leve de bibliotheek), maar zoals Stephen Rother terecht opmerkte: het kan chocolade-ijs zijn of aardbeienijs, maar het is allebei ijs. Alleen past chocolade-ijs meer bij de een en aardbeienijs meer bij de ander. Hopelijk heb je hier iets aan.

Plaats reactie