Vegan kookgroepje Rotterdam

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Vegan kookgroepje Rotterdam

Bericht door Fynnya » ma aug 18, 2008 9:26

Hoi allemaal!
Ik ga ben net verhuisd naar Rotterdam, en wil graag een veganistisch eetgroepje beginnen.
Dus zoek ik nu mensen die het leuk vinden af en toe samen veganistisch te koken en eten. Je hoeft zelf geen veganist te zijn, vegetariërs en vleeseters die het leuk vinden af en toe veganistisch te eten zijn ook welkom. Het kan bij mij thuis, maar afwisselend bij iemand anders thuis is ook prima.
We kunnen met zn allen samen koken, of per keer 1 of 2 mensen, hele uitgebreide speciale maaltijden maken, of gewoon snel wat in de pan gooien en gezellig samen eten, alles staat nog open.
En je kan gewoon per keer kijken of je zin en tijd hebt mee te doen. Hoe vaak hangt af van wat iedereen leuk vindt.

Nog wat over mijzelf: Ik ben 24 jaar, vrouw, en woon in Delfshaven. Ik ben nu zo'n 11 jaar veganist. Ik vind het erg leuk te koken (behalve als ik alleen thuis ben) en nieuwe recepten te bedenken of van anderen te leren. Mijn lievelingseten is prei en mais, ik hou erg van groenten en sausjes, en hou niet van aubergines en brood.

Wie doet er mee? :D

Dick
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Vegan kookgroepje Rotterdam

Bericht door Dick » ma aug 25, 2008 21:57

Fynnya schreef:Hoi allemaal!
Ik ga ben net verhuisd naar Rotterdam, en wil graag een veganistisch eetgroepje beginnen.
Dus zoek ik nu mensen die het leuk vinden af en toe samen veganistisch te koken en eten. Je hoeft zelf geen veganist te zijn, vegetariërs en vleeseters die het leuk vinden af en toe veganistisch te eten zijn ook welkom. Het kan bij mij thuis, maar afwisselend bij iemand anders thuis is ook prima.
We kunnen met zn allen samen koken, of per keer 1 of 2 mensen, hele uitgebreide speciale maaltijden maken, of gewoon snel wat in de pan gooien en gezellig samen eten, alles staat nog open.
En je kan gewoon per keer kijken of je zin en tijd hebt mee te doen. Hoe vaak hangt af van wat iedereen leuk vindt.

Nog wat over mijzelf: Ik ben 24 jaar, vrouw, en woon in Delfshaven. Ik ben nu zo'n 11 jaar veganist. Ik vind het erg leuk te koken (behalve als ik alleen thuis ben) en nieuwe recepten te bedenken of van anderen te leren. Mijn lievelingseten is prei en mais, ik hou erg van groenten en sausjes, en hou niet van aubergines en brood.

Wie doet er mee? :D
Wel leuk om zo af en toe wat te leren van elkaars kookkunsten. Ik kan niet echt vaak, maar als het lukt wil ik wel eens een keer mee doen. Ik heb op deze manier een paar jaar geleden van een heerlijke Turkse veganistische maaltijd mogen genieten. (Ook in Rotterdam)
Ik heb thuis een clubgebouw waar ook activiteiten georganiseerd kan worden. (Ik heb met 28 buren een flinke gezamelijke tuin en het clubgebouw hoort daarbij)
Ik ben 43 of is het alweer 44 jaar :? Ik eet bijna alles als het maar veganistisch is.

-Marije-

Bericht door -Marije- » zo mar 01, 2009 22:46

Hoi Fynnya, ik zou best mee willen doen aan het eetclubje.

Ik ben Marije, 32 jaar en woon in de Rotterdamse Agniesebuurt. Ik ben periodes veganist geweest; nu eet ik vegetarisch (alhoewel - ik heb het nog steeds niet zo op zuivel). Je kan me bereiken via marayabarakaman@hotmail.com" target="_blank" target="_blank.

Groetjes, Marije

robis24

Bericht door robis24 » zo apr 12, 2009 18:26

Hoi ben Robis 24 jaar veganist uit Dordrecht ik zit in Rotterdam op school (wdka) en ben gek op lekker vega eten en koken
ben aardig goede kok en lijkt me leuk om af en toe met andere veganisten te koken en te eten. Ik kook graag chinees , surinaams, hindoestaans,, indonesisch enz in Rotterdam eten kan heel goed uitkomen met school en reizen enzo hoor graag van je/jullie 8)

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » vr apr 17, 2009 22:32

Hoi Robis, wij kennen elkaar wel. :)
Lijkt mij wel eens leuk iets af te spreken ergens met een groepje om te kokkerellen..

robis24

Bericht door robis24 » za apr 18, 2009 11:24

Hoi Dick ja zeker moeten een keertje afspreken lijkt me leuk.

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo apr 22, 2009 18:41

Hey de reactie die ik geplaatst had is weg.... heb geen dingen gezegd die onfatsoenlijk zijn, dus lijkt me vreemd dat ie verwijderd is. Zou ik dan toch niet op verzenden gedrukt hebben? :roll:
Anyway, ik heb de komende week vakantie en dus zowel door de week als het weekend ervoor en het weekend erna tijd. Hebben jullie (en anderen die niet geschreven hebben maar wel meelezen) zin om tussen 24 april en 3 mei wat te gaan koken?

Groetjes,
Vrede

robis24

Bericht door robis24 » za mei 02, 2009 11:12

beetje late reactie van mij maar ik vindt het best
groetjes Robis

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo jul 01, 2009 14:30

Jeej zomervakantie... tijd voor lekker uitgebreid koken en nieuwe recepten leren!
En tijd om dit topic weer even tot leven te brengen. Wie heeft er zin in een vega kookavondje binnenkort? :mrgreen:

lis

Bericht door lis » vr dec 11, 2009 23:18

Mij lijkt het ook heel leuk!

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » za apr 03, 2010 9:21

Is dit nog actueel? Ik ben Julia, 26 en ik wil ook graag meedoen.
Sinds een jaar ben ik vegetarier en nu eet ik ook geen melkproducten meer; eiren wel af en toe.
Laatst gewijzigd door forisma op ma apr 05, 2010 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

robis24

Bericht door robis24 » ma apr 05, 2010 21:58

Hoi het kookgroepje is nooit van de grond gekomen volgens mij. fyannya is verhuisd, ik zit nog wel daglijks in Rotterdam op school maar woon in Dordrecht ,misschien een nieuwe poging doen?

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » ma apr 05, 2010 22:17

Ik wil het wel graag proberen!! :)
Het kan helaas niet bij mij thuis :( Ik heb een ienimini keukentje waar ik zelf met veel moeite in pas :))

robis24

Bericht door robis24 » zo apr 18, 2010 17:27

Ik woon zelf in Dordrecht dit is niet ver van Rotterdam ik heb ook niet zo'n grote keuken en woon nu ook niet zo dicht bij het station. Zijn er verder geen vega's in Rotterdam die mee willen doen?
met zijn tweeen koken en eten lijkt me ook niet vervelend hebben we in iedergeval geen grote keuken voor nodig. :)
anders misschien een ander opzet?

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » zo apr 18, 2010 17:59

Een vegan picknick? ;)
En een vegan BBQ!
Ik zit op een loopafstand van Vroesenpark, en daar mag het allemaal :P
Lijkt het je wat?
Dan maken we die gerechtjes gewoon thuis en nemen ze mee, en als het bevalt, wisselen we recepten uit :))
Op een ALV van PINK! heb ik vandaag een meisje uit Rotterdam leren kennen, zij wil vast ook mee doen!

robis24

Bericht door robis24 » zo apr 18, 2010 18:18

Lijkt me super! :D
Ben er zeker voor in.
Als het bevalt kunnen we het vaker/regelmatig doen en zal de groep vast groeien.
Het is nu lekker weer, ik kan opzich bijna elke avond, prik(ken) jij/jullie maar een datum.
Misschien kan je me anders beter mailen want ik kijk niet dagelijks op dit forum.
Ik zal wat leuks proberen te verzinnen om te koken, ik heb er zin in!

robis24

Bericht door robis24 » ma apr 19, 2010 21:40

misschien een nieuw topic van maken om meer geintresseerde te vinden? ik heb wel vegetarische :govegan: vrienden die het ook vast leuk en gezellig vinden.

robis24

Bericht door robis24 » ma apr 19, 2010 21:49

of het topic van contact naar evenementen verplaatsen?

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » ma apr 19, 2010 22:07

Het is beter om een nieuw topic te starten :)))

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » di apr 20, 2010 18:10

Ik vind het leuk om lekker te koken of te bqq en, maar de ervaring is dat ik toch bijna nooit kan.

Hoi Robis, ik zag je laatst nog op afstand in het centrum.

(off topic)
Is er nog een weggeefwinkel?? Ik weet niet waar ze heen zijn gegaan?

Plaats reactie