Fietsmaatje gezocht

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Fietsmaatje gezocht

Bericht door Ananas » ma jun 07, 2010 10:41

Ik zou graag lange afstanden fietsen en tochten maken. Het lijkt me leuk om, na wat oefening, in augustus in elk geval een week door bijvoorbeeld Limburg te fietsen en daarbij te overnachten op (kleine) campings. En het lijkt me nog leuker om dit samen met iemand te doen!

Zijn er hier mensen die dit wat lijkt? Ik zou het liefst met iemand van ongeveer mijn leeftijd (ben 20), dus 18-25 jaar gaan. Ik doe het niet voor de sport maar voor de ontspanning, dus de afstanden hoeven niet superlang te zijn en ik wil ook wel af en toe picknicken of een terrasje pakken.

edit: ohja, ik woon in Den Haag en vanaf juli deels in Amsterdam (weekend).

JudithK
Contacteer:

Re: Fietsmaatje gezocht

Bericht door JudithK » do jun 10, 2010 20:44

Helaas zijn wij iets te oud voor je en hebben we kinderen, maar wij gaan ook fietsen in de vakantie en kamperen op kleine campings. Heerlijk ontspannen. Veel plezier alvast!
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do jun 10, 2010 23:09

Wat een ontzettend leuk idee Ananas. :)
Ik zou graag met je willen fietsen, er lekker sportief tussen uit, alleen helaas zal dat niet gaan. Ik heb een fiets met trapondersteuning, die elke zoveel kilometer opgeladen moet worden... Dat is niet erg handig.
Maar ik hoop dat je een ander fietsmaatje vindt, met wie je een leuke vakantie zult hebben!

Brent

Bericht door Brent » vr jun 11, 2010 9:17

Leuk idee, maar ik zit zelf meer te denken aan een tocht richting Zuid-Frankrijk [paar weken fietsen].
En ik ben veel te oud voor jouw wensen.

Ananas

Bericht door Ananas » vr jun 11, 2010 17:42

Ik wil als ik er wat meer ervaring mee heb ook verdere reizen gaan maken, maar blijf voorlopig even in Nederland. Heb ook geen tourfiets die geschikt is voor buitenlands landschap.
Eind juni is er ook een jongerenfietsweekend via de vereniging 'de Wereldfietser' dus wie weet ontmoet ik daar wel iemand.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo jun 13, 2010 17:18

De tocht van de wereldfietser klinkt leuk.

Ik heb laatst een nieuwe fiets gekocht, want de fietsen die ik heb zijn voor kleine afstanden geschikt, maar voor eens een goede tocht niet. Moet de fiets nog wat inrijden.
Ik was vooral van plan hier in de buurt te fietsen (utrechtse heuvelrug). Lijkt me ook wel leuk eens een fietstocht te maken met andere veganisten.

Framboos

Bericht door Framboos » zo jun 13, 2010 21:36

Vegantastic schreef: Ik was vooral van plan hier in de buurt te fietsen (utrechtse heuvelrug). Lijkt me ook wel leuk eens een fietstocht te maken met andere veganisten.
Jaaa, leuk!

Wat voor fiets heb je? Racefiets, of tourfiets, of...? Dat maakt wel een verschil, als je met anderen samen wilt gaan fietsen.

O, ehm, on topic: Een week lijkt me niet echt handig voor mij, maar ik zou best een dag of mss twee daagjes mee willen fietsen Ananas. Ook al ben ik 3 jaar ouder dan je grens. :wink:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo jun 13, 2010 22:06

Framboos schreef:Wat voor fiets heb je? Racefiets, of tourfiets, of...? Dat maakt wel een verschil, als je met anderen samen wilt gaan fietsen.
http://www.matrabike.nl/Fietsen/Herenfi ... Ezigo.aspx" target="_blank

Die heb ik. :)

Framboos

Bericht door Framboos » zo jun 13, 2010 22:14

Mooi hoor!

Matcht alleen niet helemaal met een racefiets. Ik wil ook nog eens een keer zo'n fiets. En een mountainbike. (<- En da's een beetje te veel van het goede, dus de kans dat ik een van de twee ook echt koop...).

Ananas, wat voor fiets heb jij eigenlijk?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo jun 13, 2010 22:26

Met een racefiets ga je automatisch sneller?
Die racefietsers zijn vaak erg irritant :) Altijd bijna botsingen met fietsers.
Zelf vorig jaar botsing gehad frontaal met een racefietser. Die gast reed veels te hard.

Framboos

Bericht door Framboos » zo jun 13, 2010 22:38

Vegantastic schreef:Met een racefiets ga je automatisch sneller?
Het ligt natuurlijk een beetje aan de beenspieren van de fietser, en er zijn vast veel fietsers die sneller gaan dan langzame racefietsers, maar... ja.
Vegantastic schreef:Die racefietsers zijn vaak erg irritant :) Altijd bijna botsingen met fietsers.
Die gewone fietsers zijn vaak erg irritant. Niet aan de kant gaan, in de weg fietsen, te sloom fietsen. :)

:mrgreen:

jet
Moderator

Bericht door jet » ma jun 14, 2010 9:10

ja maar die racers, die komen in packs!
*ting ting* WOESJ
en als je niet binnen een seconde opzij gaat word je ondersteboven gefietst! :wink:

Ben zelf geen racer, ik haat rennen, en ik haat hard fietsen, maar soms fiets ik toch harder dan veel mensen hier, er rijden hier veel niet-native Nederlanders die niet zo goed zijn in fietsen, en dan haal ik zel wel in hoor! Dat gaat soms erg lastig, want op een of andere manier is het zo dat die mensen allemaal willen omkijken, maar daarmee sturen ze gelijk naar links, en moet je tijdens het inhalen aan de kant :mrgreen:
Afijn, bijna botsingen gebeuren hier regelmatig :D
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Zen

Bericht door Zen » ma jun 14, 2010 12:17

Vegantastic schreef: Die racefietsers zijn vaak erg irritant :)
Sowieso irritant is dat ze vaak geen bel hebben en dan maar wat roepen.
Cut cold stone with a warm heart

jet
Moderator

Bericht door jet » ma jun 14, 2010 12:24

...of pas tingtingen de seconde voor je aan de kant moet, terwijl ze dat al een minuut aan zien komen :mrgreen:
(magoed ik zeg niks, mijn bel doet het niet :wink: )
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Framboos

Bericht door Framboos » di jun 15, 2010 7:26

Zen schreef:
Gewicht he, zo'n belletje.

En om weer even de andere kant te laten horen: je belt keurig ruim op tijd en mensen gaan gewoon niet -of nauwelijks, ook zo irritant- aan de kant, waardoor je hard af moet remmen.

Of ze gaan raar doen bij bochten of op smalle paadjes - waardoor ik me afvraag of ze niet beseffen dat mijn voeten vast zitten aan mijn trappers en ik dus minder flexibel ben en niet zomaar even een voetje aan de grond kan zetten.

Marla

Bericht door Marla » di jun 15, 2010 7:40

Framboos schreef:
Zen schreef:

En om weer even de andere kant te laten horen: je belt keurig ruim op tijd en mensen gaan gewoon niet -of nauwelijks, ook zo irritant- aan de kant, waardoor je hard af moet remmen.

Of ze gaan raar doen bij bochten of op smalle paadjes - waardoor ik me afvraag of ze niet beseffen dat mijn voeten vast zitten aan mijn trappers en ik dus minder flexibel ben en niet zomaar even een voetje aan de grond kan zetten.
Of mensen schrikken van de bel en gaan dan rare onverwachtse bewegingen maken, levensgevaarlijk!

Zen

Bericht door Zen » di jun 15, 2010 8:37

Framboos schreef:
Zen schreef:
Mijn bel weegt nagenoeg niets en er zijn nog meer lichtgewicht varianten die bovendien vrij klein zijn.
Volgens mij is het meer esthetisch than anything else. ;)

Ik heb wel eens op een racefiets gefietst (met bel!) en ik had nou niet direct met idee dat als ik die eraf zou halen dat ik dan opeens het land speed record zou halen. :)
Framboos schreef: En om weer even de andere kant te laten horen: je belt keurig ruim op tijd en mensen gaan gewoon niet -of nauwelijks, ook zo irritant- aan de kant, waardoor je hard af moet remmen.
Maar jij hebt toch helemaal geen bel?
Weet je zeker dat je niet gewoon "aan de kant" riep? :P
Marla schreef: Of mensen schrikken van de bel en gaan dan rare onverwachtse bewegingen maken, levensgevaarlijk!
Da's waar helaas. Ik heb wel een bel (zowel op m'n mountainbike als opoe-fiets) maar ik gebruik die ook niet altijd. Meestal manoeuvreer ik er altijd kundig omheen als ik verwacht dat ze raar gaan uitwijken o.i.d.

cavia

Bericht door cavia » di jun 15, 2010 9:52

Ik heb zo'n hele grote bel. Met heel veel geluid. Heerlijk.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di jun 15, 2010 13:39

Is dit het 'wat-voor-bel-heb-jij'-topic? :mrgreen:

Zen

Bericht door Zen » di jun 15, 2010 13:46

Nou, wat voor één heb je er?

Plaats reactie