Fietsmaatje gezocht

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Jasmijn
Leefwijze: veganist

Re: Fietsmaatje gezocht

Bericht door Jasmijn » di jun 15, 2010 13:51

Mijn nieuwe Sparta Emotion is door de fietsenmaker helemaal aangepast aan mijn lengte. De veer onder het zadel is weggehaald, zodat 'ie lager dan laagst kan, en het stuur is verwisseld door een stuurtje dat meer in verhouding staat met de rest van de fiets. 5 standen voor trapondersteuning, 8 versnellingen... heerlijk :)

De bel... ja die zit een beetje buiten bereik van mijn linkerhand, maar zhij doet het i.i.g.. Met een beetje moeite kan ik eraan lellen. Dat is ook wel nodig, want is sjees er zo vandoor :grin:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jun 15, 2010 14:25

Ik heb een vuvuzela als bel :P

cavia

Bericht door cavia » di jun 15, 2010 19:51

Jasmijn schreef:Dat is ook wel nodig, want is sjees er zo vandoor :grin:
dat moet ook wel, met trapondersteuning :p
(mag ik eigenlijk vragen waarom je trapondersteuning op je fiets hebt?)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di jun 15, 2010 20:58

Vegantastic schreef:Ik heb een vuvuzela als bel :P
Wat is een vuvuzela?
cavia schreef:
Jasmijn schreef:Dat is ook wel nodig, want is sjees er zo vandoor :grin:
dat moet ook wel, met trapondersteuning :p
(mag ik eigenlijk vragen waarom je trapondersteuning op je fiets hebt?)
Oh ja hoor, vraag maar. :)
Nee dat is flauw. Ik heb een pgb voor een elektrische fiets gekregen (had er al eerder eentje, waarmee ik ongeveer 6 jaar heb gedaan), omdat ik door mijn lichamelijke handicap -multiple epifysaire displasie, of hoe het ook moge heten- sneller moe wordt en minder snel vooruit kan komen dan wat 'fijn' en normaal is.

jet
Moderator

Bericht door jet » di jun 15, 2010 21:13

zo'n kuttoeter (sorry) van het WK
welk WK? wat is het WK?
wereldkampioenschap.
Welk wereldkampioenschap dan?
voetbal....
*zucht*
(ik ben melig, sorry, en ik heb een redelijke aversie tegen voetbal of eigenlijk de gekte erom heen, doe mij maar rugby ofzo)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Zen

Bericht door Zen » di jun 15, 2010 21:14

Jasmijn schreef:
Vegantastic schreef:Ik heb een vuvuzela als bel :P
Wat is een vuvuzela?
Het is wel duidelijk dat je fijn met je hoofd in de wolken zit de laatste tijd... ;)

Niemand die het nieuws enigszins volgt ontkomt aan de vuvuzela, of je nu wel of niet behoort tot 'voetbalminnend Nederland'. :D Het is een grote luidruchtige toeter die nu veel wordt gebruikt tijdens het WK in Zuid Afrika.
Cut cold stone with a warm heart

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di jun 15, 2010 21:31

Oh, ik hoorde inderdaad iets maandag ofzo... En iedereen droeg zowat iets oranjes. Snap dat niet, zo mooi is die kleur toch niet? :wink: Nee, k zit denk ik in hetzelfde schuitje als Jet wat dat betreft (maar dan helemaal geen ballen hoor, ik houd sowieso niet van ballen).
Enfin, ik kende die naam ('vuvuzela') niet.
En ik geef toe, volg het nieuws slechts sporadisch...

Framboos

Bericht door Framboos » di jun 15, 2010 21:43

Zen schreef:Mijn bel weegt nagenoeg niets en er zijn nog meer lichtgewicht varianten die bovendien vrij klein zijn.
Volgens mij is het meer esthetisch than anything else. ;)
Ha, als je ziet wat mensen allemaal doen om hun fietsen (of hunzelf) een grammetje lichter te maken... Bellen beschadigen je frame trouwens ook snel. En ze zitten in de weg. Esthetisch zou ik zelf niet zo snel op gekomen zijn, maar ik ben dan ook niet echt een diehard. Hoewel ik wel weg ben van mijn fiets. (It's so pretty! And blue! And pretty!)
Framboos schreef: Maar jij hebt toch helemaal geen bel?
Ik? Jawel hoor. Als ik mij + fiets lichter wil hebben zijn er wel dingen die ik er eerder af zou halen. :wink: Ik heb ook gewoon een tasje onder mn zadel, met reserveband, bandenlichters, etc. Ik ga namelijk ook het speedrecord niet verbreken, met of zonder dat.
Framboos schreef:Weet je zeker dat je niet gewoon "aan de kant" riep? :P
Quite sure. En toen ik nog geen bel had koste me dat enorm veel tijd ('sorry, mag ik er even langs, ik heb nog geen bel, vandaar dat ik het vraag en...' Hm, misschien levert die bel mij juist tijdwinst op...

Tempi
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Tempi » wo jun 16, 2010 6:17

Om toch maar even terug te komen op het begin van het topic (ik heb drie (oude)fietsen en evenveel bellen en ze zijn allemaal stom :P ).

Hoi Ananas, ik ben een meisje van 21 en ik houd ook van fietsen. Helaas (nou ja) heb ik al wel allemaal wilde plannen voor de zomervakantie (ik wil naar Santiago de Compostella gaan fietsen :D) maar als je voor daarna nog naar een fietsmaatje op zoek bent lijkt het me best leuk om eens wat te ondernemen.

Ananas

Bericht door Ananas » do jun 17, 2010 18:39

Ik ben net terug van mijn eerste poging tot fietsvakantie :mrgreen: de weersvoorspelling was zo goed en ik had geen verplichtingen dus ben de LF route 4 van Den Haag naar Enschede gaan fietsen. Heb er 4,5 dag over gedaan, dat had wel 4 dagen kunnen zijn maar ik wou nog niet naar huis :P
Dus die Utrechtse Heuvelrug heb ik ook gehad. Ik vroeg me lange tijd af of ze het niet beter Rug hadden kunnen noemen maar dat nam ik terug bij Amerongen. OMG. Om Framboos' haar vraag te beantwoorden: ik heb een stadsfiets, met 3 versnellingen. Dat was de eerste dag nog prima, in Zuid-Holland is het enige klimwerk af en toe een bruggetje op naar het volgende weiland. Daarna verlangden mijn knieën naar meer versnellingen (maar dat kwam ook doordat ik door omstandigheden de eerste dag al meer dan 100 km had gefietst).
Ik wil er graag vaker fietsen, vond het erg mooi, maar dan met een echte toerfiets. Wou eerst even kijken of het me beviel om langere tochten te rijden. Nu dus op zoek naar een goede fiets. Althans, nu, mijn kont kan voorlopig geen zadel meer zien ;)

@ Tempi, wat leuk, de pelgrimstocht!! Die wil ik ook eens gaan fietsen. Ik zou zelf echter niet in hartje zomer in Spanje willen rijden. Houd je er een weblog of iets dergelijks van bij? Heb er al meerdere gelezen over die route. Ben benieuwd hoe het je vergaat! En daarna hebben we dan wel contact, lijkt me leuk.

cavia

Bericht door cavia » do jun 17, 2010 19:15

Oh, wat leuk zeg! Ben je alleen gegaan? En waar heb je onderweg geslapen? Tentje?
Het lijkt mij overigens ook wel leuk, maar mijn fiets is 3x niks hahah. Ik heb wel een rek met een mand voorop waar veel spullen inkunnen 8)
Al woon ik natuurlijk wel in de buurt van Den Haag.

cavia

Bericht door cavia » do jun 17, 2010 19:19

@Jasmijn; Ooh,okee! Sorry voor mn flauwe opmerking dan. :oops: Maar waarschijnlijk ga je nu ook wel harder dan zonder hihi. Wel fijn zeg, dat dat gewoon kan worden aangepast enzo (:

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » vr jun 18, 2010 11:01

cavia schreef:@Jasmijn; Ooh,okee! Sorry voor mn flauwe opmerking dan. :oops: Maar waarschijnlijk ga je nu ook wel harder dan zonder hihi. Wel fijn zeg, dat dat gewoon kan worden aangepast enzo (:
Was geen flauwe opmerking hoor! Mag je best naar vragen, zit ik niet mee :)
Ben ook wel heel blij met die fiets.

Leuk dat je zo lekker gefietst hebt Ananas!!!

jojo

Bericht door jojo » vr jun 18, 2010 13:04

Ha die Jasmijn! Goshie....jij hebt een PGB voor een elektrische fiets!!!! Ik ben al maanden bezig om via de gemeente zo'n fiets te krijgen, maar tot nu toe geen sukses......... :( Afgelopen dinsdag had ik een hoorzitting, omdat ik bezwaar had aangetekend na hun afwijzing op mijn aanvraag. Was nu wel zo slim om iemand van St. MEE mee te nemen (komt op voor belangen chronisch zieken en gehandicapten). Maar zij geeft mij helaas weinig kans op een toezegging. Ga ik daarna gelijk de stap naar de rechter zetten! Het is toch absurd dat ik zo'n scootemobiel (hoe schrijf je dat eigenlijk...) zó kan krijgen en een elektrische fiets niet, omdat dat algemeen gebruik zou zijn.....tja.....
Maar goed, mocht alles mislukken; dan kan ik altijd nog een PGB aanvragen!! Bied weer nieuwe mogelijkheden :D Zo hoor je nog es wat!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » vr jun 18, 2010 13:13

jojo schreef:Ha die Jasmijn! Goshie....jij hebt een PGB voor een elektrische fiets!!!! Ik ben al maanden bezig om via de gemeente zo'n fiets te krijgen, maar tot nu toe geen sukses......... :( Afgelopen dinsdag had ik een hoorzitting, omdat ik bezwaar had aangetekend na hun afwijzing op mijn aanvraag. Was nu wel zo slim om iemand van St. MEE mee te nemen (komt op voor belangen chronisch zieken en gehandicapten). Maar zij geeft mij helaas weinig kans op een toezegging. Ga ik daarna gelijk de stap naar de rechter zetten! Het is toch absurd dat ik zo'n scootemobiel (hoe schrijf je dat eigenlijk...) zó kan krijgen en een elektrische fiets niet, omdat dat algemeen gebruik zou zijn.....tja.....
Maar goed, mocht alles mislukken; dan kan ik altijd nog een PGB aanvragen!! Bied weer nieuwe mogelijkheden :D Zo hoor je nog es wat!
Wat vervelend he! Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik kreeg eerst ook geen toezegging, flink balen. Vooral omdat ik er eerder wel 1 heb gehad. Waarom dan nu ineens niet meer? Een paar dagen/weken later werd ik teruggebeld. 'Goh, we hebben nog even gekeken naar je aanvraag voor een elektrische fiets. Het is dan wel algemeen gebruik, maar je financiële situatie...' Blabla. Komt er op neer: toch wel een fiets! Joepie!
Met een pgb van 1299 euro mocht ik er zelf 1 aanschaffen. Ik heb voor mijn fiets nog 200 euro zelf bijgelegd, waar de verzekering nog wel overheen komt.
Ik hoop dat het jou uiteindelijk ook gaat lukken. Hetzij via de rechter, hetzij via een alsnog toegewezen pgb... Ga ervoor zou ik zeggen, laat je niet afschepen!!

indra

Bericht door indra » vr jun 18, 2010 21:04

Framboos schreef:
Zen schreef:
Vegantastic schreef: Die racefietsers zijn vaak erg irritant :)
Sowieso irritant is dat ze vaak geen bel hebben en dan maar wat roepen.
Gewicht he, zo'n belletje.

En om weer even de andere kant te laten horen: je belt keurig ruim op tijd en mensen gaan gewoon niet -of nauwelijks, ook zo irritant- aan de kant, waardoor je hard af moet remmen.

Of ze gaan raar doen bij bochten of op smalle paadjes - waardoor ik me afvraag of ze niet beseffen dat mijn voeten vast zitten aan mijn trappers en ik dus minder flexibel ben en niet zomaar even een voetje aan de grond kan zetten.
:mrgreen:
vooral mensen met loslopende honden... noodgedwongen door de bosjes dan maar :oops: of bij nood door rood..

jojo

Bericht door jojo » za jun 19, 2010 13:40

Dank je wel Jasmijn!! Ik ga er voor! Want zoals het nu gaat, is ook drie keer niks! Mijn wereld wordt zo wel erg klein, nu ik mij niet meer goed kan verplaatsen van a naar b. Ik ben erg blij met de steun van St MEE, die
er in ieder geval al voor zorgt, dat ik mij niet zo alleen voel in deze strijd.
Vroeger heb ik heel veel gefietst, ook vaak op fietsvakantie geweest. Heerlijk was dat altijd! Er weer een klein beetje van proeven, van dat blije gevoel dat ik er altijd van kreeg, zou fantastisch zijn.
Nu moet ik eerst maar weer es proberen om op fietsje naar de Jumbo te komen..........en weer terug.......

Framboos

Bericht door Framboos » di jun 22, 2010 17:53

indra schreef: vooral mensen met loslopende honden... noodgedwongen door de bosjes dan maar :oops: of bij nood door rood..
Ik heb afgelopen weekend in Duitsland in de bergen gefietst. Yo, wat zijn Duitse automobilisten vriendelijk! Ze blijven net zo lang achter je rijden tot ze met een grote boog om je heen kunnen, ze laten je waar je de weg ook over wilt steken met handgebaren voorgaan, etc. De enige keer dat ik bijna van mijn sokken gereden werd was... door een Nederlander.

WillemII

Bericht door WillemII » vr mei 20, 2011 10:11

Framboos schreef:
Vegantastic schreef:Met een racefiets ga je automatisch sneller?
Het ligt natuurlijk een beetje aan de beenspieren van de fietser, en er zijn vast veel fietsers die sneller gaan dan langzame racefietsers, maar... ja.
Vegantastic schreef:Die racefietsers zijn vaak erg irritant :) Altijd bijna botsingen met fietsers.
Die gewone fietsers zijn vaak erg irritant. Niet aan de kant gaan, in de weg fietsen, te sloom fietsen. :)

:mrgreen:
Ik heb wel vaak gehad dat ik niet opzij kon vroeger met mijn invalide vrouw op de tandem, bijvoorbeeld vanwege gat in het fietspad langs het kanaal, en de racefietsers blijven bellen achter je. Moesten wij dan het kanaal in fietsen omdat meneer haast had? Als je gaat racefietsen dan ben je waarschijnlijk niet aan het werk, en dus kun je geen haast hebben, en als je al haast heb, begin dan eens vroeger op te staan, ehb je wellicht meer tijd zodat ook invalide mensen het kanaal niet hoeven in rijden om je er ( snel) langs te laten.

indra

Bericht door indra » vr mei 20, 2011 20:48

misschien is dit boek leuk, kwam het tegen in Engeland (niet gekocht):
The Cyclist Training Bible (by Joel Friel), iets over verschillende soorten fietsers, zoals de Vampire Cyclist enzo..

Plaats reactie