Eco wonen

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Jolijn
Leefwijze: veganist

Eco wonen

Bericht door Jolijn » di aug 03, 2010 12:01

Na aanleiding van het kijken naar zeitgeist addendum ( http://video.google.com/videoplay?docid ... 7695921912#" target="_blank ) wil ik graag proberen om met een paar mensen samen ergens in Noord-Brabant op een zo vriendelijk mogelijke manier te leven. Vriendelijk voor de mensen, dieren en aarde.

We zouden dan dus ons eigen eten verbouwen, alternatieve manieren van energie opwekken zoeken en toepassen, en van zo min mogelijk geld leven.

Een manier van leven waarbij gelijkheid en eenheid de basis principes zijn.

Zijn er mensen hier die daar ook in geinteresseerd zijn?

Jasmijn

Re: Eco wonen

Bericht door Jasmijn » di aug 03, 2010 13:48

Zeitgeist heb ik nog nooit gezien, waar gaat het over? Welaan, 'k zal het binnenkort eens bekijken.
Je plan om een leefgemeenschap op te richten spreekt me i.i.g. erg aan. :) Ik heb verschillende projecten bezocht (aan te raden) en wil later een eco vegan zelfvoorzienend anarchistisch dorp oprichten, maar ik weet nog niet waar en op welke termijn.
Misschien kunnen we op een bepaalde manier samenwerken of ideeën uitwisselen?

Jolijn

Bericht door Jolijn » di aug 03, 2010 14:14

Zeitgeist addendum is zeker een aanrader. Het legt heel goed uit waarom we zolang we geld gebruiken nooit ethisch zullen leven. Er MOET armoede zijn om ons dit leven te geven, en aangezien wij ons zelf hier zo in de schulden hebben gestoken moeten we nog rijker worden. Als wij rijker worden, moeten andere nóg armer worden!

Ik had gelezen dat je er een werkstuk over gemaakt had! Erg cool! Ik zie ook wel online dat het leeft, dat er mensen in eco villages willen gaan wonen, maar op zo'n grote schaal is het blijkbaar erg moeilijk te actualizeren. Maar ik hoop van harte dat het snel lukt!

Met een paar mensen samen gaan wonen, en daar ons eigen eten verbouwen, energie opwekken etc. lijkt me vrij makkelijk haalbaar. Natuurlijk is dat niet perfect maar het zou in ieder geval een heel stuk beter zijn dan de mainstream manier van wonen. Ik ben er heilig van overtuigt dat dit kan lukken. :mrgreen:

Ik hoop dat ik een aantal mensen kan vinden die mee willen doen 8)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di aug 03, 2010 14:47

Ja, dat moet zeker lukken. Ik ken wel een paar mensen die het ook wel zien zitten.
Bedankt ook voor je privéberichtje. :)

Jolijn

Bericht door Jolijn » di aug 03, 2010 14:53

Echt? Waar wonen die mensen? Als het echt moet verhuis ik wel. Maar ik blijf het liefste bij mijn vader & broer in de buurt wonen.

Plaats reactie