Vegan Jongeren Kookgroepje Utrecht

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Hejsan
Leefwijze: vegetarier

Re: Vegan Jongeren Kookgroepje Utrecht

Bericht door Hejsan » vr mei 06, 2011 20:44

Hej hej! Wat een super leuk initiatief! Ik woon op dit moment nog in Zweden, maar in juni kom ik terug naar NL en het lijkt me super om wat mede vegetariërs/veganisten te ontmoeten. Wat zijn de plannen tot nu toe? :D

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » za mei 07, 2011 10:48

Leuk, laat het maar even weten als je in Nederland bent :)

Lieke
Leefwijze: flexanist

Bericht door Lieke » ma mei 30, 2011 13:09

Ha Fynnya, ik zie nu pas je berichtje. Ik zou graag mee willen doen en ook wel mijn huis ter beschikking willen stellen voor een keertje koken en eten (Oudegracht). Is dit trouwens hetzelfde kookgroepje als op EatGreen? Want daar heb ik me ook net bij 'aangemeld'? Nou ja, ik ben dus dezelfde persoon als degene die net lid is geworden van je groepje, hihi. :lol:

Ik ben geen superkeukenprinses, maar mijn 'specialiteit' is Indiase curry's en ik zou dolgraag meer willen leren over cupcakes, gewone cakes en verschillende granen. Ook zou ik natuurlijk graag meerdere (bijna) veganisten willen ontmoeten! :)

Fynnya

Bericht door Fynnya » ma mei 30, 2011 15:44

Lieke schreef:Ha Fynnya, ik zie nu pas je berichtje. Ik zou graag mee willen doen en ook wel mijn huis ter beschikking willen stellen voor een keertje koken en eten (Oudegracht).

Leuk dat je mee wil doen! :)
Ik stuur je straks een pm.
Is dit trouwens hetzelfde kookgroepje als op EatGreen? Want daar heb ik me ook net bij 'aangemeld'? Nou ja, ik ben dus dezelfde persoon als degene die net lid is geworden van je groepje, hihi. :lol:
Haha, nou ja wel fijn dat je het zegt, want eatgreen geeft het blijkbaar niet door dat er iemand lid geworden is, dus ik had het nog niet gezien.

Fynnya

Bericht door Fynnya » zo jun 12, 2011 19:44

We gaan het komende donderdag doen, en er zijn weer wat nieuwe mensen bij die ik nog niet ken, dus dat is extra leuk. Ik heb er zin in!

Ananas
Leefwijze: veganist

Bericht door Ananas » ma jun 13, 2011 8:43

Had er graag bij willen zijn! Maar ik zit dan in Duitsland. Foto's online zetten he! :)

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo jun 15, 2011 7:38

Beetje last-minute, maar we hebben nog 1 plekje vrij omdat iemand het te druk heeft. Dus als er nog iemand zin en tijd heeft, zeg het maar!

Het is morgenavond, in Utrecht Kanaleneiland, vanaf 18-19 uur.

Hejsan
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Hejsan » do jun 16, 2011 10:56

Fynnya schreef:Beetje last-minute, maar we hebben nog 1 plekje vrij omdat iemand het te druk heeft. Dus als er nog iemand zin en tijd heeft, zeg het maar!

Het is morgenavond, in Utrecht Kanaleneiland, vanaf 18-19 uur.
Ja ik! Vanavond dus? Hoop dat ik niet te laat ben, maar ik doe dus graag mee!

Fynnya

Bericht door Fynnya » do jun 16, 2011 11:06

Hejsan schreef:Ja ik! Vanavond dus? Hoop dat ik niet te laat ben, maar ik doe dus graag mee!
Leuk! Ik stuur je een pm met ons adres.

We hebben overigens nog plek voor nog 1 persoon erbij, dus als er nog iemand op het laatste moment nog mee wil doen, kan dat.

marjan

Bericht door marjan » do jun 16, 2011 22:03

En hoe was het?

Fynnya

Bericht door Fynnya » vr jun 17, 2011 12:43

marjan schreef:En hoe was het?
Ja het was leuk :)
Door een aantal afzeggingen waren we maar met z'n vieren, maar dat is eigenlijk ook best een fijne grootte.
Ik vond het wel gezellig.
We hebben quinoa met erwten en ananas gemaakt, en gemarineerde tofu; beide uit Veganomicon. Ik vond het erg lekker.

Hopelijk binnenkort weer.

marjan

Bericht door marjan » vr jun 17, 2011 16:33

Leuk om te lezen! (y)

Zeker om kookboekrecepten uit te gaan proberen is zo'n kookgroepje waarschijnlijk wel leuk en handig. Zelf ga ik al snel weer mijn standaard niet-kookboek-receptjes maken als ik voor mezelf of wat anderen kook zonder dat we afspreken om eens dit of dat te gaan proberen...

Fynnya

Bericht door Fynnya » vr jun 17, 2011 17:22

marjan schreef:Zeker om kookboekrecepten uit te gaan proberen is zo'n kookgroepje waarschijnlijk wel leuk en handig.
Ja, leek mij ook. Maar helaas voor mij werd er gekozen om een recept te maken uit míjn kookboek. :grin:
Maar ach, het was een lekker recept, dus daar kan ik wel mee leven. Maar hopelijk volgende keer een uit iemand anders kookboeken. Maar het was sowieso wel al leuk om andermans kookboeken eens door te bladeren.

jet
Moderator

Bericht door jet » za jun 18, 2011 10:04

Dit klinkt erg leuk!
Momenteel heb ik weinig tijd voor koken (maja, wanneer heb ik nou wel veel tijd :wink: ), maar straks, als ik eenmaal mn eigen huisje heb.....!!
Afijn, ik heb al besloten dat mn kookboeken dan dichter bij de keuken komen te staan, en dat ik daar meer mee ga doen *insert goed voornemen* :govegan:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Ananas

Bericht door Ananas » za jun 25, 2011 8:59

Mijn boekenkast staat in mijn huidige woning sowieso naast de keuken. Superhandig idd! Weet niet of dat in mn nieuwe huis ook gaat lukken.

Fynnya

Bericht door Fynnya » do jun 28, 2012 13:17

Ik heb wel zin in weer eens een vegan etentje, wie doet er mee?

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » do jun 28, 2012 14:54

Ik wil wel! Ben alleen niet bepaald een keukenprinses :grin:
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Fynnya

Bericht door Fynnya » do jun 28, 2012 15:13

Appelmoes schreef:Ik wil wel! Ben alleen niet bepaald een keukenprinses :grin:
Gezellig!
En je hoeft geen keukenprinses (of -prins) te zijn hoor, er zijn altijd wel dingen die je wel kan, zelfs al is het maar water koken of recept voorlezen of proeven of simpelweg gezellig zijn ;)
En koninklijk-moeilijke recepten gewoon uitproberen om te kijken of je keukenprinses kan worden, mag natuurlijk ook :D

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » do jun 28, 2012 15:16

Ik kom thuis vaak niet verder dan groentes in stukjes snijden en een kant-en-klare vegaburger in de pan gooien :lol: maar het lijkt me heel gezellig! :)

Nu maar hopen dat er meer animo komt, anders zitten we daar met z'n tweeën aan de kant-en-klare vegaburgers... :P
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Fynnya

Bericht door Fynnya » do jun 28, 2012 16:32

Appelmoes schreef:Ik kom thuis vaak niet verder dan groentes in stukjes snijden en een kant-en-klare vegaburger in de pan gooien :lol: maar het lijkt me heel gezellig! :)

Nu maar hopen dat er meer animo komt, anders zitten we daar met z'n tweeën aan de kant-en-klare vegaburgers... :P
Ik kook nu zo'n 10 jaar elke dag veganistisch en ik hou van uitgebreid koken, dus daar hoef je bij mij niet bang voor te zijn hoor ;) (al vind ik kant-en-klare burgers op brood wel heel lekker, maar dan meer als ontbijt :mrgreen: ).
Maar hoe meer zielen hoe meer vreugd natuurlijk, dus ik hoop het ook.

Plaats reactie