Veganisten in Amsterdam?

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Miel
Leefwijze: veganist

Veganisten in Amsterdam?

Bericht door Miel » ma feb 13, 2012 19:47

Zijn er veganisten in Amsterdam die af en toe samen willen eten? Is er een eetgroepje waarbij ik kan aanhaken? Ik ken helemaal geen andere veganisten!
Ik ben overigens zelf absoluut geen ster-kok en verwacht ook van anderen geen vijfgangen-maal maar het lijkt me wel leuk om inspiratie en wellicht nieuwe contacten op te doen.
Nu ik dit schrijf bedenk ik me: samen thee drinken is ook leuk. Leuker nog, misschien. Met vegan cake en zoetigheid.
Ben zelf overigens man en 42, maar wat mij betreft is iedereen welkom.

Martine
Moderator

Re: Veganisten in Amsterdam?

Bericht door Martine » di feb 14, 2012 12:09

Hoi Miel :welcome:

Er zijn veel vegans in Amsterdam en omgeving. Ik woon zelf in Zaandam. Mijn vriend en ik gaan af en toe naar Meetup bijeenkomsten. Deze groep bestaat uit vegetariers en veganisten die regelmatig afspreken om samen te eten, te koken of uit eten te gaan. Dat is altijd erg gezellig. De groep bestaat voor een groot deel uit expats die naar Nederland gekomen zijn voor werk of studie, maar er zitten ook een aantal uit de klei/veen getrokken Nederlanders zoals wij bij.

Ik zou het trouwens ook leuk vinden om eens af te spreken met de Amsterdammers/Noord Hollanders van dit forum, dus als er meer mensen zijn die dat wat lijkt, dan moeten misschien maar eens een datum prikken. Het zou eventueel bij ons thuis kunnen. Wij wonen zowat naast het NS station in Zaandam, dus daar ben je zo vanaf Amsterdam Centraal. Maar als iemand in Amsterdam zijn huis beschikbaar stelt is het misschien nog beter?

Oh ja, ik ben 26 en mijn vriend is 31, maar leeftijd is voor ons ook niet zo belangrijk
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Renee1137

Bericht door Renee1137 » di feb 14, 2012 15:11

Hoi! Ik woon ook niet exact in Amsterdam maar wel in Bussum, dat is niet zo ver :) Ik ben 23 (mijn vriend ook, die is misschien ook wel geïnteresseerd) en ik wil ook wel meedoen aan de gezelligheid hoor ;-)

Over meetup: Ik had er wel eens van gehoord maar nog nooit gekeken of er iets voor mij tussen zat. Wat leuk! Ik zal i.i.g. eens lid worden van de die meetup groep, misschien dat ik nog eens langskom :)
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Miel

Bericht door Miel » di feb 14, 2012 21:02

Van de meetups had ik wel eens gehoord, maar ik was de link kwijt. Misschien dat alle Amsterdamse veganisten daar zitten en hier dus niet komen?

Zen

Bericht door Zen » wo feb 15, 2012 0:23

Hi Miel,

Leuk idee! Ik woon zelf ook in Amsterdam.

Je kunt inderdaad eens een keer meegaan met de groep op meetup. Ik ben ook een keer naar een meetup potluck gegaan en dat was best gezellig. Het is overigens zeker niet zo dat daar alleen veganisten op afkomen, het thema is veganistisch eten maar velen zijn niet vegan en sommigen ook niet vegetarisch. Er wonen overigens best wat veganisten in Amsterdam, ik ken er redelijk wat. Sommigen kennen elkaar vooral van (grassroots) activisme, vrijwilligerswerk bij bepaalde organisaties e.d., bepaalde scenes (subculturen) - en een redelijk aantal zijn actief op Internet. Naast dit forum heb je ook de social media waar speciale groepen voor (vegetariërs en) veganisten zijn.
Cut cold stone with a warm heart

Plaats reactie