Wanted: Friends (Alive, please)

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
lani
Leefwijze: veganist

Wanted: Friends (Alive, please)

Bericht door lani » vr dec 21, 2012 15:39

hai!

In mijn introductie (http://www.veganisme.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=8498) zei ik al dat ik en mijn vriend opzoek zijn naar vrienden, dus bij deze, het geniale plan om vrienden te zoeken!!

http://i.imgur.com/GsIzi.jpg

Maar om even serieus te doen..

Wij zijn twee jongens, we hebben een relatie (al een aantal jaar), we zijn geheel veganistisch (behalve mijn schoentjes helaas..), we leven een beetje op een Boeddhistische manier, bij een gebrek aan betere verwoording, maar we zijn niet streng/strict gelovig of zoiets, we mediteren geen 20 uur per dag. So rest assured! We zijn heel erg flexibel en we kunnen meestal met iedereen heel goed omgaan.

Mijn vriend is hoog opgeleid (universiteit), ik zelf heb alleen VMBO gevolgd. Sommige mensen zullen dit misschien interessant of belangrijk vinden. Ik heb vooral veel gewerkt nadat ik klaar was met school, ging zelfs bijna het leger in! Maar werd afgekeurd (phew!), waar ik helemaal niet ontevreden mee was haha. Ik denk dat dit een goed punt is want nu hoeven hoger opgeleide mensen niet bang te zijn om met twee dombo’s opgescheept te zitten, nu heb je maar één dombo, goed he? En laag opgeleide mensen hoeven niet bang te zijn om met twee slimme kakkers te zitten, tis er maar eentje! Goed he? ;)

Hobbies! We willen zoveel mogelijk tijd besteden aan het helpen van mensen, dieren, natuur en de planeet in het geheel maar we hopen om nog wat hobbies te hebben. We vinden allebei tekenen heel erg leuk (vooral manga-stijl, dat is soort van Japans striptekenen) maar er gaat best veel tijd in dus we slaan het vaak over helaas. We houden ook van games, vooral MMORPGs (binnenkort hopen we de nieuwe Final Fantasy te spelen ^^). Ik speel daarnaast graag gitaar, ik ben er nog niet zo goed in. Ik hoop eigenlijk dat in de toekomst ik misschien muziek kan gebruiken om mensen te helpen op een of andere manier.

Ook houden we allebei erg veel van fitness. We zijn altijd bezig met onze gezondheid, en de gezondheid van anderen, dus fitness en sporten is ook een belangrijk deel van ons leven. Daarnaast probeer ik steeds meer te leren over voeding en gezondheid, wie weet maak ik er ooit zelfs mijn beroep van, wie weet, maar voorlopig probeer ik zoveel mogelijk te leren want erg veel weet ik nog niet, eerlijk gezegd ^^’’.

Ik hou ook heel erg veel van muziek, het is een belangrijk deel van mijn leven. Vroeger luisterde ik vooral Black Metal, al vanaf m’n twaalfde ongeveer en zo nu en dan luister ik het nog steeds af en toe. Een paar jaar geleden ontdekte ik het genre ‘’Depressive Suicidal Black Metal’’ (afgekort: DSBM) en begon ik daar heel veel naar te luisteren. Bands zoals Angest Herre, Trist, Kyla, et cetera werden een belangrijk deel van m’n leven, wat toen de tijd vooral bestond in onze studenten kamer waar ik de hele dag depressief achter m’n computer zat of in bed lag (in de introductie post heb ik hier ook al iets over gezegd).

En nu kom ik op nog een belangrijk punt, ik heb nog steeds last van depressie, ik hoop dat het met de tijd kan helen, maar voorlopig heb ik er nog last van. Niet 24/7 gelukkig, dat niet, maar het is wel erg vervelend.

Om weer terug te gaan op muziek; Reggae en Boeddhistische mantra’s, nummers van ‘’Ani Choying Drolma’’ en ‘’Khenpo Pema Chopel Rinpoche’’, et cetera, dat is voornamelijk de muziek die ik tegenwoordig luister. Reggae is soms nog wat twijfelachtig omdat ik het religieuze aspect ervan vaak niet zo geweldig vind, maar dat komt vooral omdat sommige artiesten bepaalde mensen en groeperingen beoordelen (zo is er best veel anti-gay rotzooi in reggae). Maar ik luister simpelweg graag naar positieve muziek. Reggae klinkt erg positief, vooral in geluid, tekst vaak ook (helaas niet altijd). Zelf zou ik graag Boeddhisme met Reggae willen mengen. Het geluid van Reggae met Boeddhistisch geïnspireerde lyrics ^_^

In closing; We zoeken vrienden! In principe hoef je geen uber super awesome match te zijn ofzo, maar het liefste wel in omgeving Nijmegen, of tenminste in Gelderland of Noord-Brabant.

Maar dit topic word weer veel te lang. Vragen zijn altijd welkom! Ik/wij zal/zullen mijn/ons best doen om vragen te beantwoorden =)

Peace & Love

Appelmoes
Contacteer:

Re: Wanted: Friends (Alive, please)

Bericht door Appelmoes » vr dec 21, 2012 15:54

Ha vrienden! Hoe oud zijn jullie eigenlijk? :D

Jullie klinken een beetje alternatief, klopt dat? Als gezondheidsbewuste alto zul je genoeg matches vinden in de veganscene, denk ik zo :D

Ik heb in Nijmegen gestudeerd, leuke stad :) Ik ben regelmatig in Arnhem te vinden. Gezondheidsbewust ben ik helaas niet. :P

Nogmaals welkom! :welcome:
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

lani

Bericht door lani » vr dec 21, 2012 16:14

Rawrsies,

Wij zijn begin twintig en we zijn best wel alternatief denk ik ja ^^ .. Ik zou ons in ieder geval niet echt als 'normaal' bestempelen :P .. Nijmegen en Arnhem zijn allebei best dichtbij voor ons =D .. Waarom ben je niet zo gezondheidsbewust dan als ik vragen mag? =P Kan me amper voorstellen dat mensen op dit forum ongezond kunnen leven haha ^^ al zijn er wel steeds meer ongezonde vega producten volgens mij ..

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr dec 21, 2012 21:31

Een tip voor vegan vrienden te vinden is actief worden bij vegan/dierenrechten organisaties als vrijwillger/activist. Of ga naar vegan potlucks toe. Altijd erg gezellig en je ontmoet een hoop verschillende mensen.

lani

Bericht door lani » za dec 22, 2012 10:13

Op het moment kan ik helaas niet (vrijwillig)werken door mijn mentale probleempjes, maar ik heb een heel goed gevoel over de komende maanden en denk dat ik dan ook binnenkort weer aan de slag kan =D Vind het verschrikkelijk dat ik niets kan doen =( Tis extra deprimerend haha ^^'' ..

M'n vriend gaat waarschijnlijk na de zomer studeren, en ik misschien ook met wat geluk, tot die tijd hoop ik vrijwilligers werk te doen dus wie weet, misschien vind ik daar ook wel iemand inderdaad ^^ ..

Wel een hele goede tip, dankjewel daarvoor =)

Iejoor

Bericht door Iejoor » zo jan 13, 2013 22:13

Heb je fb? Wl je fb vriendjes worden? Ik woon een beetje uit de buurt namelijk...
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

lani

Bericht door lani » zo jan 13, 2013 22:15

ff snel op google maps gekeken :P .. das veeeeeeeeeeeeeeeeeer weg :( .. heb nog geen facebook .. zit er wel aan te denken om binnenkort maar keertje eentje te maken ofzo :) heb wel skype maar ben bijna nooit online xDD zit wel altijd op youtube en gmail :grin:

Iejoor

Bericht door Iejoor » zo jan 13, 2013 22:20

Nou, dan met ik ff wachten tot je aan de fb gaat!
Elpida Shelter of Hope

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma jan 14, 2013 0:33

"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

lani

skype en mail contacten ^^

Bericht door lani » za jan 19, 2013 23:26

RawR! ..

..ik ben een heel erg sociaal dier :3 ..en ik mis contact met andere mensen! dus ik dacht ik maak maar ff een topic om wat online contact te vinden ^_^ ik ben bijna altijd online en ik heb skype, maar ik zit er bijna nooit op want er is bijna nooit iemand om mee te praten :( soms is er wel een amerikaanse vriend van mij, maar vanwege t tijdsverschil praten we ook niet zo heel vaak..

anyhow, als iemand beetje wilt chatten via skype of mail, stuur me maar een PM ^__^ .. ik plaats liever niet m'n email en skype zo openbaar dus liever via berichtjes xD ..

(wou eerst een apart topic maken maar vond dat achteraf een beetje onnodig :oops: )

en ik zal binnekort ook een facebook aanmaken ikvergeethetsteedssowwysowwysowwy!!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo jan 20, 2013 0:02

Maak een facebook pagina aan lani! (of had je dat inmiddels al gedaan?) dan kunnen je daar gezellig met ons vega mensen chatten en dingetjes delen :)
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Iejoor

Bericht door Iejoor » zo jan 20, 2013 17:09

Ja, facebook, facebook!!
Elpida Shelter of Hope

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo jan 20, 2013 17:27

Dat wil ik ook, facebook, maar ik weet niet goed hoe het moet en ik ben bang dat ik dingen fout doe. :oops:

Harakiri

Bericht door Harakiri » zo jan 20, 2013 18:34

Ik moet binnenkort ook maar eens een facebook account gaan aanmaken. Heb ook nog steeds geen facebook xD En Tony, als je er niet uitkomt dan kunnen Lani en ik je er wel bij helpen. Het is niet heel moeilijk :)
"What is this reality we have created?"

-Compassion is the wellspring of life-

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo jan 20, 2013 18:59

Dank je!

Iejoor

Bericht door Iejoor » zo jan 20, 2013 21:10

TonyJello schreef:Dat wil ik ook, facebook, maar ik weet niet goed hoe het moet en ik ben bang dat ik dingen fout doe. :oops:
Maar volgens mij kan je er niks fout aan doen?!
Elpida Shelter of Hope

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo jan 20, 2013 21:24

Ow...

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo jan 20, 2013 21:49

Er kan inderdaad niet zoveel fout gaan, alleen moet je er rekening mee houden dat dingen die je 'post' op iemands 'wall' voor iedereen zichtbaar zijn. Prive dingen kun je in een 'message' sturen :)
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo jan 20, 2013 22:32

Als ik eerst maar eens facebooks van anderen kan zien en lezen.
Ik zal morgen wel even kijken hoe ver ik kom.

jojo

Bericht door jojo » ma jan 21, 2013 10:35

Ik kan ook wel wat leuke mensen op feestboek gebruiken! :D Ik heb een hoop dieronvriendelijke mensen ertussen, die ik niet allemaal wil 'ontvrienden' , maar een liefdevolle tegenwicht is zeer welkom!!!!! Gewoon jojo battjes tiepen en klaar!!

Plaats reactie