Wanted: Friends (Alive, please)

Moderators: Rick, Rorrim

Iejoor
Leefwijze: veganist

Re: Wanted: Friends (Alive, please)

Bericht door Iejoor » wo jan 23, 2013 19:17

Ik wou nooit aan facebook. I had hyves en dat was net zo gezellig. Maar ik heb een Griekse (pen) vriendin en die had dus facebook. Dus toen toch maar aan begonnen en ik vind het erg leuk. Heb veel leuke mensen daar door ontmoet.
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

lani

Bericht door lani » wo jan 23, 2013 19:19

Eleonora
Contacteer:

Bericht door Eleonora » wo jan 23, 2013 21:02

Heb een een vriendschapsverzoek gedaan :) dus dan weet je dat ik het ben :P
Hartelijke groet,
Eleonora

)O( Vegan-pagan )O(

http://www.eleoflora.nl
https://etenvanmoederaarde.wordpress.com/

lani

Bericht door lani » wo jan 23, 2013 21:08

yaaaaaay!!! :mrgreen: :mrgreen: ^____^ ... nu ben k beetje minder eenzaam <333 ... *snuggles*

Harakiri

Bericht door Harakiri » wo jan 23, 2013 21:51

Binnenkort maak ik ook facebook :D Jammer trouwens dat je niet zo kan customizen als bij op hyves.. met kleuren en achtergronden enzo :3 Dat was het enigste wat ik juist leuk vond aan hyves xD
"What is this reality we have created?"

-Compassion is the wellspring of life-

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo jan 23, 2013 21:52

Ik dacht dat facebook er net zo mooi uit kon zien als en blog.

lani

Bericht door lani » wo jan 23, 2013 21:56

mja ik zal het ook erg saaaaai vinden zonder wallpapers en themes enzo =( .. mn hyves was ook altijd heeeeel erg gaaf xDD .. dus kweenie hoe lang ik facebook zal volhouden =3

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo jan 23, 2013 23:04

je kan een coverfoto instellen ;)

Eleonora
Contacteer:

Bericht door Eleonora » wo jan 23, 2013 23:21

Ik vind het wel fijn dat facebook gewoon rustig is wat betreft layout.
Op hyves werd ik soms knetter van alle kleuren die voorbij kwamen met al die verschrikkelijke knipperende lichtjes. Of mensen die kleuren totaal niet wisten te combineren waardoor de tekst gewoon compleet onleesbaar was geworden of na een paar minuten zeer deed aan je ogen ;)

facebook rulezzz :D
Hartelijke groet,
Eleonora

)O( Vegan-pagan )O(

jojo

Bericht door jojo » do jan 24, 2013 8:31

Je hebt er weer een vriendinnetje bij Lani! :D

TonyJello

Wanted: Friends (Alive, please)

Bericht door TonyJello » do jan 24, 2013 12:45

Ehum... :oops: Ik heb facebook toch weer geopend...

Harakiri

Bericht door Harakiri » do jan 24, 2013 13:08

Eleonora schreef:Ik vind het wel fijn dat facebook gewoon rustig is wat betreft layout.
Op hyves werd ik soms knetter van alle kleuren die voorbij kwamen met al die verschrikkelijke knipperende lichtjes. Of mensen die kleuren totaal niet wisten te combineren waardoor de tekst gewoon compleet onleesbaar was geworden of na een paar minuten zeer deed aan je ogen ;)
Sommige hyves pagina's waren inderdaad te erg en deden gewoon zeer aan je ogen, met onmogelijke kleuren combi's en foto's op de achtergrond :P Dat is wel waar. Maar een beetje customizen vind ik wel leuker :D Ach ja.

Mystique

Bericht door Mystique » do jan 24, 2013 13:29

Zijn hier toevallig ook vegans in de buurt van Westervoort, Duiven, Zevenaar, Arnhem?

Ik merk dat, sinds ik veganist ben, ik steeds minder mensen om mij heen krijg, mede dankzij mijzelf, omdat ik steeds meer moeite krijg om met oppervlakkige mensen om te gaan. Mijn familie kan niet omgaan met mijn idealen en vinden dat ik alleen maar mijn mening loop op te dringen bij ze. Mijn zus heeft zelfs een keer het woord brainwashen gebruikt en tegelijkertijd vind ik hen ook allemaal steeds stommer worden, omdat ze gewoon naar de McDonalds blijven gaan, dierlijke producten blijven gebruiken en hun hoofd weg blijven draaien, zolang ze zelf maar gelukkig zijn.

Ik begin er behoorlijk eenzaam van te worden, maar ik kan die slechte gewoontes gewoonweg niet negeren, dus dan krijg je wrijving en groei je uit elkaar.

Ik zou het dus heel leuk vinden om een veganist (of meerdere is natuurlijk nog leuker!) in de buurt te hebben om een wijntje mee te drinken, over gekke en serieuze dingen te kletsen en gewoon het veganisme mee te delen. :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » do jan 24, 2013 13:38

Mystique :welcome: Jouw verhaal delen de meesten hier.

Kijk eens hier: Vegans bij jou in de buurt.

Eleonora
Contacteer:

Bericht door Eleonora » do jan 24, 2013 14:29

De tip van de Vegan Challenge is inderdaad een goede :)
Ikzelf woon helaas niet bij je in de buurt :) maar voor social media ben ik altijd wel in hoor...

Ik kan begrijpen dat je er in je sociale leven tegenaan loopt. Ik merk het ook wel dat ik een beetje moe wordt van mensen die hun kop in het zand steken...
Ik probeer altijd wel van het positieve uit te gaan.. anders heb ik het gevoel dat "de zeur" en de "idealist" mijn stempel wordt. Mijn instelling is, iedereen moet doen wat ie wilt geldt voor mezelf maar ook voor de ander. Door zelf het goede voorbeeld te geven zonder er teveel over te zeggen gaan de meeste mensen zelf na denken.. Dwingen en overtuigen heeft geen zin volgens mij. Als mensen er zelf om vragen waarom ik geen dieren eet kunnen ze antwoord krijgen.. maar verder geef ik geen ongevraagde meningen..
Hartelijke groet,
Eleonora

)O( Vegan-pagan )O(

Harakiri

Bericht door Harakiri » do jan 24, 2013 15:47

Hoi daar Mystique :) Welkom op het forum

Ik kan me je situatie ook goed voorstellen, ik denk dat er inderdaad wel meer mensen last van hebben, en de contacten hier op dit forum kunnen al een mooi begin zijn voor nieuwe vriendschappen :D Ik woon samen met Lani net iets onder Nijmegen. Niet om de hoek, maar ook niet super ver weg ;) Maar er wonen volgens mij wel wat veganisten in de regio Arnhem :D

jojo

Bericht door jojo » do jan 24, 2013 16:02

Nou, ik wél hoor! Als mensen ongevraagd pál voor mijn neus een groot stuk kip op zitten te vreten of een andere stuk lijk, dan geef ík ongevraagd mijn mening! :mrgreen:

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Re: Wanted: Friends (Alive, please) / FB

Bericht door Marcello » do jan 24, 2013 16:23

Ook ik ben actief op Facebook. Ik vind het leuke manier om in contact te blijven met vrienden en familie. Je kunt er net zoveel energie in stoppen als je zelf wil. Met weinig moeite kun je aangeven dat je bepaalde foto's of links leuk vindt. Ik post zelf o.a. dingen op het gebied van natuur, fiets-innovaties, eko-zaken, culturele dingen (zoals exposities, concerten, literatuur, cabaret of film) en heemkundige zaken (locale geschiedenis).

Van enkelen van jullie heb ik de afgelopen dagen (en ook eerder al) vriendschapsverzoeken gekregen op FB. Ik wil echter, voordat ik dat accepteer, eerst iemand minimaal een keer ontmoet hebben. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden. Ik heb bij mijn FB contacten verschillende mensen zitten die ik via de NVV heb leren kennen. Dat was vooral in de tijd dat ik zelf actief was voor de NVV, met stands, vergaderingen, workshops, voorlichting en andere activiteiten. Een vriendschapsverzoek van iemand die ik niet ken accepteer ik nooit.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Mystique

Bericht door Mystique » vr jan 25, 2013 11:26

Beetje dubbel gevoel...

Heel fijn dat jullie mij zo goed begrijpen, maar dat is tegelijk ook jammer, want dat betekent dat veganisten nog lang niet 'geaccepteerd' worden door de meeste mensen.
Maar ik ben in ieder geval opgelucht om te lezen dat ik er niet alleen voor sta, dank jullie wel. :wink:
Ik zeg zelf ook "Veganist zijn is wel heel erg lastig, maar alleen om de reacties die anderen geven." Want er zijn heel veel veganisten die beweren dat veganist zijn heel gemakkelijk is (zal natuurlijk ook wel iets inzitten om het zo laagdrempelig mogelijk te houden voor nog-niet-veganisten), maar ik doe daar dus niet helemaal aan mee. :)

Ik begrijp jouw instelling niet zo goed Eleonora? Je vertelt dat iedereen moet doen wat hij/zij wilt en dat het ook voor jou geldt, maar dan zou er toch veel meer geweld bijvoorbeeld zijn? Want dan zou iedereen lak hebben aan alles, want ze mogen doen wat ze willen? Ik vind zelf dat men niet alles mag doen wat hij/zij wilt zodra het een ander schade toedoet, maar ik neem aan dat je zoiets bedoelt?
En ik zie trouwens ook staan dat je flexanist bent? Wat houdt dat bij jou in? Dan maak je nog wel gebruik van dierlijke producten, toch?

Aan de rest (veganisten dus) wilde ik vragen wat jullie doen als je een vriend/vriendin of familielid een bericht ziet posten op facebook met "Maccen"? Zou je het gewoon negeren of zou je erop reageren? Ik heb er zelf namelijk op gereageerd en dat heeft geresulteerd tot dat mijn oom mij heeft geblokkeerd, terwijl hij me niet eens in zijn vriendenlijst had! :D

Eleonora
Contacteer:

Bericht door Eleonora » vr jan 25, 2013 11:56

Ik ben nog niet zo heel erg lang bezig om mijn lifestyle te veranderen..
ik draag dus gewoon nog schoenen en riemen met leer, heb ook nog wollentruien etc..
Vandaar dat ik het nog niet eerlijk vind om mezelf Veganist te noemen en nee, ik eet geen dierlijke producten!

Ik heb niet lak aan alles, zeker niet als het gaat om geweld/oorlog ofzo (volgens mij heb ik het hier alleen over voedingskeuzes???)... maar om nu in gevecht te gaan met het gros van de mensheid omdat hun wel dierlijke producten gebruiken, daar heb ik niet zo'n zin in. Kost teveel energie en heb geen zin om mijn energie te verspillen aan mensen die niet willen veranderen. Mijn tactiek is dus, gewoon het goede voorbeeld geven en als mensen erom vragen waarom ik geen dierproducten eet kunnen ze een langer antwoord krijgen dan ze lief is ;)

Ik ben gewoon niet de persoon om de in de vechtmodus te gaan staan. Ik schreeuw het niet van de daken. Ik wil mijn vrienden/familie gewoon respecteren, ook al is hun keuze anders als die van mij. Daar is volgens mij niets vreemds aan. Ik heb ook het gevoel dat ik door hun te respecteren dat ze ook eerder willen luisteren naar mijn verhaal.

Hoop dat het je duidelijker is geworden wat ik bedoel :)
Of ben ik nu werkelijk wereldvreemd???
Laatst gewijzigd door Eleonora op vr jan 25, 2013 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet,
Eleonora

)O( Vegan-pagan )O(

Plaats reactie