Wanted: Friends (Alive, please)

Moderators: Rick, Rorrim

Emiel
Leefwijze: veganist

Re: Wanted: Friends (Alive, please) / FB

Bericht door Emiel » vr jan 25, 2013 12:13

Marcello schreef:Van enkelen van jullie heb ik de afgelopen dagen (en ook eerder al) vriendschapsverzoeken gekregen op FB. Ik wil echter, voordat ik dat accepteer, eerst iemand minimaal een keer ontmoet hebben. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden. Ik heb bij mijn FB contacten verschillende mensen zitten die ik via de NVV heb leren kennen. Dat was vooral in de tijd dat ik zelf actief was voor de NVV, met stands, vergaderingen, workshops, voorlichting en andere activiteiten. Een vriendschapsverzoek van iemand die ik niet ken accepteer ik nooit.
Kan ik prima begrijpen hoor Marcello. Misschien ontmoeten we elkaar wel een keer :)

Zelf accepteer ik eigenlijk bijna iedereen, behalve mensen van vroeger waar ik nu niets meer mee heb. Verder zijn veruit de meeste verzoeken die ik krijg van veganisten. Ik vind het wel een leuke manier om andere mensen te ontmoeten (leren kennen gaat niet echt via facebook natuurlijk), die je in het 'echte' leven misschien nooit zou hebben ontmoet. Aangezien ik nu pas 1 veganist(e) in 'het eggie' heb ontmoet en de rest, waaronder jullie allemaal alleen via internet ken, is voor mij facebook en dit forum een handige 'tool' om nieuwe (en vooral gelijkgestemde) vrienden te ontmoeten én contact mee te houden. Met sommigen van dit forum heb ik wel wat mailcontact inmiddels :wink: .

TonyJello

Re: Wanted: Friends (Alive, please)

Bericht door TonyJello » vr jan 25, 2013 12:23

Tot nu toe heb ik alleen veganisten op mijn facebook en mensen die heel hard hun best doen om veganisme tot hun levenswijze te maken. Dat wil ik op een uitzondering na zo houden. Eigenlijk net als dit forum. :grin:

Ik hoop van harte dat ik dit jaar een aantal veganisten van dit forum ga ontmoeten.
En wie weet verhuis ik wel, maar op de buddykaart zie ik nog geen vegans in Castricum staan.
Ook niet in Heiloo, Limmen en Uitgeest...

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Re: Wanted: Friends (Alive, please) / FB

Bericht door Marcello » za jan 26, 2013 12:25

Emiel schreef:
Marcello schreef:...Ik wil echter, voordat ik dat accepteer, eerst iemand minimaal een keer ontmoet hebben...
Een vriendschapsverzoek van iemand die ik niet ken accepteer ik nooit.
Kan ik prima begrijpen hoor Marcello. Misschien ontmoeten we elkaar wel een keer :)
Zelf accepteer ik eigenlijk bijna iedereen...
Iedereen heeft daar zijn eigen weg in en maakt zijn/haar keuzes daarbij. FB kan ook zeker een startpunt zijn voor nieuwe vriendschappen. Dus dan draai je het in feite om ;). Je voegt iemand toe als vriend, terwijl hij/zij dat pas later wordt. Ik doe dat dus niet. Ik heb bij sommige contacten een puinhoop zien ontstaan bij mensen die bijvoorbeeld meer dan 600 "vrienden" hadden en echt niet meer wisten wie wanneer en hoe reageerde en zaken of foto's op hun prikbord zette. In zo'n geval restte hun niets anders dan de betreffende persoon te blokkeren en/of van de contactenlijst te verwijderen. Ik heb nog nooit iemand hoeven te schrappen.

In zekere zin is FB, voor mijn gevoel, een beetje een verlengstuk van mijn huis. Daar laat ik ook niet zo maar iedereen binnen. Dat zou voor mij een inbreuk op mijn privacy zijn. Ik sta met mijn echte naam op FB en heb ook veel familie bij mijn contacten. Ook voor hun privacy heb ik deze keuze gemaakt.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Iejoor

Bericht door Iejoor » za jan 26, 2013 15:16

Ik zie facebook ook als een leuke tool.
Mijn vriendenlijst is gaandeweg aan het veranderen, omdat ik wel eens dingen post die andere mensen vreselijk vinden en dan verwijderen ze me. Wat ik wel jammer vind, want dan kan ik ook niks meer van hen zien.
Aan de andere kant lijkt het er op dat ik voor elke vertrekkende vleeseter twee veganisten er voor terug krijg, dus dat is geen slechte deal, haha!
Op mijn pagina deel ik wat ik wil delen, soms in de hoop mensen wakker te schudden, maar als iemand naast me vlees zit te eten, begin ik er niet over. Als ze aan mij vragen waarom ik geen vlees eet, ja dan wel natuurlijk.
Ik heb allerlei mensen op facebook. Sommige mensen 'ken' ik alleen van facebook, maar dat zijn we de dierenmensen zeg maar. Of ze allemaal vega zijn weet ik niet.
Ik vind facebook superleuk, ik heb er leuke mensen door 'leren kennen'. Ben er door naar Griekenland geweest met allemaal mensen die ik alleen via facebook kende.
Ik help af en toe hondjes redden in Amerika. Allemaal leuke dingen van facebook.
Op mijn pagina staan wel veel dieren, daar zijn mensen wel eens over begonnen. Maar ik zie mijn pagina eigenlijk wel als een afspiegeling van wie ik ben en wat ik belangrijk vind.
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 26, 2013 16:11

Leuk/goed, Iejoor! :)

Ik heb vandaag via facebook contact met mijn vader! En dat na ruim 5 jaar!

jojo

Bericht door jojo » za jan 26, 2013 18:34

Ohhhhhh! Tony!!!! Wat een korte, maar intense zin schrijf jij daar!!!!! Na vijf jaar zeg!!! Hoe voel je je nu als ik vragen mag?

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 26, 2013 18:57

Ondanks dat mijn vader een fantastische man is en een altijd een hele lieve vader was, ben ik hem een paar jaar na de scheiding van mijn ouders kwijtgeraakt aan zijn vriendin. Hij wilde altijd maar haar erbij en nam nooit tijd om met mij alleen te zijn. Ik heb geen hekel aan zijn vriendin, helemaal niet. Het ligt ook niet aan haar. Het is zijn eigen keuze, maar ik ben hem eigenlijk al ruim 15 jaar kwijt. Ik heb hem er meerdere malen over gesproken, maar hij deed er niets mee. Met kerst 2007 hebben we na een stevig gesprek een afpraak gemaakt. Hij zou contact met mij opnemen om samen een leuke dag te gaan hebben. Ik heb al die tijd gewacht, maar hij nam wéér geen initiatief en al die tijd hebben we dus geen contact gehad. Nu heb ik drie dagen facebook en ik vond hem en nodigde hem uit als vriend en daar reageerde hij op. Leuk, dat wel, maar de jaren dat we het écht leuk konden hebben, samen dingen konden ondernemen zijn voorbij. Hij is nu 72 en zijn geheugen aan het verliezen.

Mijn moeder en mijn broer heb ik al iets van 18 jaar niet meer gezien. Maar met mijn broer wil ik sowieso geen contact meer. Mijn moeder wil geen contact met mij. Dus daar zal het verder bij blijven. Leuk is anders, maar het zij zo. Ik lig er niet wakker van.

Emiel

Bericht door Emiel » za jan 26, 2013 21:04

Hmm, lijkt me best lastig, maar iedereen zal op zijn/haar eigen manier met zo'n situatie omgaan.

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 26, 2013 21:31

Het maakt het makkelijker omdat we ver uit elkaar wonen en ik ze niet zomaar tegenkom. Mijn vader en broer wonen in Almere en mijn moeder in Lelystad. Wat ik wel vreemd vind is dat mijn moeder geen contact meer met mij wilde en ook werkelijk nooit meer contact met me heeft gezocht. Als ze het gedaan had had ik ervoor opengestaan. Ik vind het bijzonder vreemd dat een moeder zoiets doet.

-Edit-
Ik zie nu op facebook van mijn vader dat hij getrouwd is. :mrgreen:

jojo

Bericht door jojo » zo jan 27, 2013 15:22

Ik vind het best een heftig verhaal Tony Jello! Het raakt mij, komt natuurlijk ook omdat mijn biologische vader besloot op mijn zevende, dat hij mij niet meer wilde zien...... dat heeft hij zijn hele leven volgehouden.... Via familie ben ik er vorig jaar achter gekomen dat hij al een jaar dood was...... Dat heeft mij toen zó geraakt! Het was echt een klootzak, maar dat hij nooit spijt heeft gekregen en ook nooit geprobeerd heeft om contact met mij te zoeken..... Familie......pffft.... Fantastisch als het fijn is, maar het kan je leven verkloten als er allemaal dingen aan de hand zijn. Heb ik gelukkig niet laten gebeuren, maar pijn voel ik af en toe nog wel daarover...... (en dankzij die beroemde therapiëen:) )

Emiel

Bericht door Emiel » zo jan 27, 2013 15:24

Als ik jullie zo hoor, dan valt het in mijn familie nog wel mee eigenlijk..

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » zo jan 27, 2013 15:47

Wat een verhalen :shock:
Sterkte Jojo en TonyJello.

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo jan 27, 2013 15:53

Dank je, Annikka-Ayla.

Pittig, Jojo! Mijn vader is juist heel leuk en lief.

Harakiri

Bericht door Harakiri » zo jan 27, 2013 19:12

Poe, dat is nogal wat Tony en Jojo. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, aangezien ik zelf mijn vader nog nooit ontmoet heb (hij wilde geen kind en is dus weggegaan toen mijn moeder zwanger werd). Sindsdien nooit contact, ik weet niet eens precies waar hij is. Ik heb hier zelf alleen nooit -echt- heel veel last van gehad, voor zover ik weet. In ieder geval niet bewust. Maar het doet soms wel nadenken natuurlijk. Wie weet dat ik hem op een dag nog ga opzoeken.. maar de kans bestaat inderdaad dat ook hij overleden is. Geen idee hoe ik daar op zou reageren! Maar ik denk dat het voor mij makkelijker is geweest omdat hij nooit er is geweest voor me, in tegenstelling tot bij Jojo en Tony (en daar ook weer verschil natuurlijk), dat lijkt me nog moeilijker! :o

In ieder geval veel sterkte met dit soort familiezaken..!
"What is this reality we have created?"

-Compassion is the wellspring of life-

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo jan 27, 2013 19:30

Alledrie op een andere manier...

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine » za feb 02, 2013 21:52

TonyJello schreef:Tot nu toe heb ik alleen veganisten op mijn facebook en mensen die heel hard hun best doen om veganisme tot hun levenswijze te maken. Dat wil ik op een uitzondering na zo houden. Eigenlijk net als dit forum. :grin:

Ik hoop van harte dat ik dit jaar een aantal veganisten van dit forum ga ontmoeten.
En wie weet verhuis ik wel, maar op de buddykaart zie ik nog geen vegans in Castricum staan.
Hoe doe je dat? Alleen (to-be)veganisten op je facebook?
Zijn al jouw vrienden vegan? Of blok je je niet-vegan vrienden?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za feb 02, 2013 22:54

Voor mijn persoonlijke facebook-pagina heb ik dezelfde regel als Marcello, ik voeg alleen mensen toe die ik in het echt heb ontmoet/met wie ik bevriend ben. Dat is soms al ingewikkeld genoeg, een rare mix van collega's, vrienden en familie en combinaties daarvan.

Om contact met andere vegans te onderhouden heb ik een aparte pagina die deels gelinkt is aan onze receptenwebsite: http://www.facebook.com/vegetus.nl?fref=ts

Tony, mijn vriend en ik wonen in Zaandam en we hebben familie in Uitgeest, dus als je hierheen verhuist willen wij wel het ontvangstcomité zijn ;) Het is hier best vegan friendly.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo feb 03, 2013 9:35

Sybine schreef:
TonyJello schreef:Tot nu toe heb ik alleen veganisten op mijn facebook en mensen die heel hard hun best doen om veganisme tot hun levenswijze te maken. Dat wil ik op een uitzondering na zo houden. Eigenlijk net als dit forum. :grin:

Hoe doe je dat? Alleen (to-be)veganisten op je facebook?
Zijn al jouw vrienden vegan? Of blok je je niet-vegan vrienden?
Op Mental na heb ik geen vrienden. En geen contact met familie, dus op mijn facebook staan zo goed als alleen veganisten van dit forum en die ik ken van actievoeren.

lani

Bericht door lani » zo feb 03, 2013 23:02

ik heb ook weinig contact met familie.. alleen met m'n ouders en m'n broers.. met m'n ma kan ik het opzich wel goed vinden maar met m'n vader heb ik weinig gemeen.. hij is heel aardig (soms) maar tis niet echt een geweldige vader om eerlijk te zijn ofzo.. wil soms af en toe nog ervoor zorgen dat hij op een of andere manier trots op me is, paar jaar geleden wou hij me ook in het leger krijgen, werd gelukkig afgekeurd in de militaire keuring.. ook toen ik er voor uit kwam dat k op jongens val, k was toen 13 ofzo, negeerde hij me een tijdje, dat was ook best lastig, m'n moeder had het daar ook wel lastig mee.. ik en m'n family zijn nooit echt heel erg close geweest, heb totaal geen contact met de meeste familie leden, voel me ook helemaal niet een deel ervan ofzo, alsof ik geadopteerd ben, maar k voel me vaak ook geen mens dusjah :P .. k hou van m'n ouders, zelfs van m'n vader, maar mijn vader is totaal niet zoals mij, we zijn echt alsof we van 2 verschillende werelds komen :P ..

marjan

Bericht door marjan » zo feb 03, 2013 23:10

:(

Plaats reactie