Vrienden gezocht - Omgeving Nijmegen

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Lora
Leefwijze: vegetarier

Vrienden gezocht - Omgeving Nijmegen

Bericht door Lora » wo jan 08, 2014 18:36

Hallo allemaal!

Ik zoek vrienden in de omgeving Nijmegen. Zoals ik ook in mijn introductie vertelde, ben ik 21 jaar. Ik ben nog geen veganist, maar ben wel al sinds mijn 8e vegetariër. Ik wil graag de overstap maken als ik eenmaal een eigen woning heb, maar doe nu al enig voorbereidend werk. Behalve mijn vriend, ken ik eigenlijk niemand met dezelfde denkwijze en dat wringt.
In het dagelijks leven studeer ik Toegepaste Psychologie en ook al houd ik niet veel vrije tijd over, ik heb genoeg om het beetje vrije tijd dat ik heb op te vullen. Een van mijn grootste passies is retro gaming. Ik verzamel alle retro Nintendo consoles en handhelds. De enige reden dat ik me voor nu bij Nintendo houdt, is omdat ik gewoon niet genoeg geld heb voor meer. :grin: Ik ben ook een enorme Pokémon fan, alle generaties, op conventies kun je me tegen komen verkleed als bijvoorbeeld Vaporeon. Daarnaast kijk ik graag series (Doctor Who, Sherlock, Game of Thrones, the Walking Dead, enz.), ben ik graag creatief bezig en ga ik in het weekend vaak Geocachen (real life schatzoeken!) met mijn vriend.
Ik zou graag eens met een groepje in Nijmegen af willen spreken om wat te drinken en/of eten!

Groetjes,
Lora :)
Be something you love and understand

Ananas
Leefwijze: veganist

Re: Vrienden gezocht - Omgeving Nijmegen

Bericht door Ananas » wo jan 08, 2014 18:46

Zelf woon ik in Utrecht, maar ik weet wel een paar vegans uit Nijmegen.. Misschien heb je wat aan de buddy map van de VeganChallenge? http://www.veganchallenge.nl/vegans-in-jouw-buurt/

Er is in 2014 ook een vegan festival in Nijmegen! https://twitter.com/Vegan_festival

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo jan 08, 2014 22:21

Dit is een faceboekgroep voor vegans in Nijmegen: https://www.facebook.com/groups/vegannijmegen/

Er is ook een vegan krakerscafé waar vrijwilligers samen maaltijden verzorgen etc. Als je zoiets leuk vindt kun je daar vast ook veel mensen leren kennen. http://grotebroek.nl/de-klinker/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

lani

Bericht door lani » do jan 09, 2014 20:42

Sounds like you're a fun, cool person ^^ Ik en m'n vriend wonen dichtbij Nijmegen =) .. Stuur gerust een PM hier of op facebook ofzo :3 (ik voeg alleen niet random mensen toe op facebook, misschien ooit =P) .. Ik kan wel een heel verhaal schrijven but it's getting late ^_^''

Lora

Bericht door Lora » do jan 09, 2014 23:19

Bedankt voor jullie reacties! :D
Die buddy map lijkt me erg handig ja, maar ik wil me toch nog wat verder ontwikkelen voordat ik me daar aanmeld; Hetzelfde met de Facebook pagina. Het fijne aan dit forum vind ik juist dat iedereen welkom is, ook (nog) niet-veganisten. :)
Het festival lijkt me super leuk, ik heb het meteen in mijn agenda genoteerd! Zo'n eetgelegenheden lijken me ook erg leuk, maar daar ga ik dan liever gezellig met een groepje naartoe. Ik durf mensen over het algemeen niet zomaar aan te spreken, zeker als ze zelf in een groep zijn. :oops:
Leuk dat ik leuk klink, Lani. :P Ik voeg zelf ook niet zomaar mensen toe op Facebook, maar ik heb wel Skype. Ik zal je een PM sturen. :)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » vr jan 10, 2014 8:00

Lora schreef:Bedankt voor jullie reacties! :D
Die buddy map lijkt me erg handig ja, maar ik wil me toch nog wat verder ontwikkelen voordat ik me daar aanmeld; Hetzelfde met de Facebook pagina.
De buddymap is juist bedoeld om beginnende vegans in contact te laten komen met elkaar en met meer ervaren vegans. Ik ken die specifieke Facebookgroep niet, maar ik heb zelf ook zo'n groep voor vegans uit de Zaanstreek en daar zijn beginners zeker welkom. Ik zou het gewoon even vragen als je er onzeker over bent.
Zo'n eetgelegenheden lijken me ook erg leuk, maar daar ga ik dan liever gezellig met een groepje naartoe. Ik durf mensen over het algemeen niet zomaar aan te spreken, zeker als ze zelf in een groep zijn. :oops:
Ja, daar ben ik ook niet zo goed in. Maar aangezien ze met vrijwilligers werken, zou je kunnen vragen of ze nog mensen zoeken om mee te helpen. Op die manier ben je daar met een doel en als je wat te doen hebt is het vaak makkelijker om contacten te leggen. Misschien kun je er eerst een keer gaan eten met je vriend om de sfeer te proeven?
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

lani

Bericht door lani » vr jan 10, 2014 8:48

I'm extremely shy at times and super nervous about meeting new people and going to new places! Dus ik begrijp je wel een beetje =P .. Good luck in ieder geval =D .. er zijn genoeg leuke, lieve mensen op dit forum om te leren kennen =) ..

Lora

Bericht door Lora » vr jan 17, 2014 13:02

Dank jullie wel. :)
Dat klinkt inderdaad allemaal wel goed, Martine. Ik zal ermee aan de slag gaan. ;)

Stan93

Bericht door Stan93 » zo mei 29, 2016 9:50

Hoi, ik kom ook uit de buurt van nijmegen (venray/gennep). En ik ben ook veganist. Zou et ook wel leuk vinden om met andere veganisten te connecten. Stuur me anders maar ff fb berichtje ofzo. Ik heet stan clazing op fb.
Groetjes :p

Plaats reactie