Enquête veganistische schoenenwinkel

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
TUBouwko
Leefwijze: flexitarier

Enquête veganistische schoenenwinkel

Bericht door TUBouwko » di jan 14, 2014 12:27

Hallo!

Ik ben Kelly, studente Bouwkunde aan de TU Delft.
Voor een ontwerpproject moet ik onderzoek doen naar de doelgroep van een schoenenwinkel die ik moet ontwerpen.
Voor dit project moest ik een eco winkel ontwerpen, en omdat die categorie zeer groot is, heb ik ervoor gekozen om een schoenenwinkel te ontwerpen die alleen veganistische schoenen verkoopt. Hier zullen dus alleen schoenen in verkocht worden waar geen dierlijke producten in verwerkt zijn.

Ook zal deze winkel als extra functie een bijeenkomstplek hebben, waar je kan zitten, recepten, inspiratie en weetjes uit kan wisselen of gewoon een leuk gesprek kan voeren.

Voor het onderzoek heb ik een korte enquête opgesteld van 18 vraagjes (voornamelijk ja/nee, dus snel te beantwoorden) en ik vroeg me af of jullie die zouden willen beantwoorden, het zou mij enorm helpen!

https://docs.google.com/forms/d/1wDKKfg ... U/viewform

De antwoorden worden gewoon anoniem verwerkt en worden alleen voor deze opdracht gebruikt.

Alvast bedankt!

Mystique
Leefwijze: veganist

Re: Enquête veganistische schoenenwinkel

Bericht door Mystique » di jan 14, 2014 14:23

Ik was ermee bezig, maar ik kwam een paar dingetjes tegen, waar ik eerst opheldering over zou willen voor ik 'm opstuur.:

> Ik weet niet of je nog vragen kunt aanpassen, maar ik had wat moeite met "Vind je het moeilijk om je aan veganisme te houden buiten alleen voeding, dus om kleding, schoeisel en cosmetica te vinden die voldoen aan je eisen?", omdat ik het niet moeilijk vindt om mij aan mijn vegan leefstijl te houden, maar ik ook lang niet altijd vind dat er genoeg aanbod is. "Ja" kon ik dus niet antwoorden, maar "Nee, er is genoeg aanbod" was ik ook niet helemaal mee eens...

Misschien beter iets als "Ja." "Nee, maar ik vind niet dat er genoeg aanbod is." Nee, ik vind dat er wel genoeg aanbod is."

> "Heeft het aanbod aan veganistische producten invloed op waar je koopt?" Het aanbod aan vegan schoenen of alle vegan producten? Gaat dit dus nog over de schoenen of ineens over vegan producten in het algemeen? Want daarna gaat het ineens wel weer over de schoenen. :|

Leuke vragenlijst verder hoor! Ik zal 'm na je antwoord op mijn tweede punt waarschijnlijk alsnog invullen. :wink:

TUBouwko
Leefwijze: flexitarier

Bericht door TUBouwko » di jan 14, 2014 15:04

Bedankt voor je reactie! Ik heb bij de eerst vraag je suggestie doorgevoerd (ben zelf geen veganist, dus ik had niet eens bedacht dat dat ook een antwoord kon zijn) bij de andere vragen nog wat toelichting erbij gezet.

Hierbij de link naar de verbeterde enquête!

https://docs.google.com/forms/d/1wDKKfg ... U/viewform

Veggie93

Bericht door Veggie93 » wo jan 15, 2014 14:24

Ik heb het formulier ingevuld! Ik vind het een heel leuk idee voor een project!
Treat others how you would like to be treated.

Mystique
Leefwijze: veganist

Bericht door Mystique » wo jan 15, 2014 17:53

Doan! :grin:

Plaats reactie