Diverse (kook)boeken te koop

Heb je nog rommel op de zolder liggen? Leuke vegan shirts die je niet meer gebruikt? Plaats het hier en verkoop, ruil of geef het gratis weg.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Sascha
Leefwijze: flexanist

Diverse (kook)boeken te koop

Bericht door Sascha » do jan 15, 2015 20:14

Tijdens een opruimsessie kwam ik een aantal (kook)boeken tegen die ik niet meer gebruik, of sommige die ik zeer weinig gebruikt heb (dankzij een kookboekenverslaving waarbij ik te veel heb aangeschaft). Indien er gegadigden zijn voor een of meerdere boeken stuur dan een PM. Indien je meer wilt weten dan hoor ik het graag.

Engels:

Colleen Patrick-Goudreau:
- The joy of vegan baking
- The vegan table
- The 30-day vegan challenge (geen kookboek maar een how-to boek over veganisme met aanvullend recepten en maaltijd ideeën)
- Vegan's daily companion (ook geen kookboek. Dit is een harcover boek met verhalen en tips omtrent veganisme, dieren en lekker eten met af en toe een recept. Een boek met voor elke dag een stukje om te kezen gedurende een jaar. Nog in goede staat, ondanks veel van genoten.

Isa Chandra Moskowitz & Terry Hope Romero:
- Veganomicon
- Vegan cookies invade your cookie jar
- Vegan pie in the sky
- Appetite for reduction (alleen Isa Chandra Moskowitz)

Rory Freedman & Kim Barnouin:
- Skinny bitch (Nederlandse versie): Deze is veelvuldig gelezen en dat is wel te zien. Iets verkleurde pagina's door de tijd, en de achterflap heeft een vouw erin gehad. Toch nog wel goede staat, geen gevouwde pagina's of vlekken maar ook geen nieuwstaat. Hier verwacht ik zeker geen groot bedrag, maar wilde hem er graag bij zetten in geval dat iemand hem bijvoorbeeld als set zou willen hebben met de anderen. Eventueel foto op aanvraag (ook voor andere boeken overigens).
- Skinny bitch bun in the Oven (Engelse versie)
- Skinny bitchin' (dit is een soort dagboek met tips en motivaties om het beste uit je leven te halen. Nooit gebruikt.

Tosca Reno:
- Eat clean diet recharged: Dieetboek met eat clean principes. Niet veganistisch of vegetarisch, wel vegan optie inclusief vegan menu. Boek heeft een vouw in de voorkant, verder goede staat.
- Eat clean diet vegetarian cookbook: Ondanks titel niet volledig vegetarisch, immers 1 hoofdstuk met vis. Verder wel vegetarisch, en geregeld veganistische recepten of opties.

Nederlands:
Deborah Gray:
- 500 vega gerechten

Kyra de Vreeze:
- day tox: een 7daagse detox met informatie over je lichaam en voeding met recepten (allen vegan voorzover ik heb kunnen zien) en yoga-beoefening en andere tips.

Overig:
- Kook ook vegetarisch: een vegetarisch kookboek, helaas weinig echt veganistisch.
- Een pleidooi voor echt eten - Michael Pollan: geen kookboek maar wat de titel zegt - het gaat over echt eten zoals je oma dat zou kennen met 3 vuistregels: eet echt voedsel, eet vooral planten en eet niet te veel.
-Super eating - Ian Marber: Een niet vegetarisch georiënteerd boek over voedingsstoffen en hoe je deze kunt combineren om het beste uit je voeding te halen. Geeft een overzicht per vitamine en mineraal wat het is, waar het in zit, waar je het voor nodig hebt, en hoe je dit kunt optimaliseren. Geen kookboek.

Plaats reactie