Samen met vegan(s) huis huren in Noordoosten van het land

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
zoei
Leefwijze: veganist

Samen met vegan(s) huis huren in Noordoosten van het land

Bericht door zoei » zo mar 21, 2010 14:19

Hallo,

Wie wilt met mij een huis gaan huren in het Noordoosten van het Land in een dorpje vlak bij een stad? (Of in de stad zelf is ook prima.)

Mijn voorkeur gaat uit naar Groningen. Friesland, Drenthe en de kop van Overijsel trekt mij ook aan. In het te huren huis wil ik met maximaal 4 personen gaan wonen.

Ik hou niet van herrie en maak dat dus zelf ook niet. Ik hou van een opgeruimd huis, wat niet ten koste gaat van de gezelligheid, waar ik ook erg van hou. Dit kan ondermeer door bijvoorbeeld af en toe samen te koken/eten. Ik rook niet, drink niet, heb geen huisdieren (en wil deze ook niet.) Welke leeftijd je hebt maakt mij niets uit. Dat het tussen elkaar klikt vind ik veel belangrijker.

Voor meer informatie kun je mij een PB sturen.

Groetjes
Laatst gewijzigd door zoei op zo mar 21, 2010 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren hebben recht op een waardig bestaan!

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Re: Samen met vegan(s) huis huren in Noordoosten van het land

Bericht door Fynnya » zo mar 21, 2010 14:27

zoei schreef: Wie wilt met mij een huis gaan huren in het Noordoosten van het Land in een dorpje vlak bij een stad? (Of in de stad zelf is ook prima.)
Leuk idee!
Als je in (de buurt van) Utrecht of Den Bosch gaat, zou ik zeker mee doen, maar het Noorden ligt voor mij een beetje ver uit de richting...

zoei

Bericht door zoei » zo mar 21, 2010 14:58

Fynnya schreef: Leuk idee!
Als je in (de buurt van) Utrecht of Den Bosch gaat, zou ik zeker mee doen, maar het Noorden ligt voor mij een beetje ver uit de richting...
Bedankt voor je opgewekte reactie :) Jammer dat je alleen in het midden van het land wilt gaan wonen :( Vanwege asmatische klachten is het voor mij beter om in het noordoosten te gaan wonen. Wil je in het midden van het land wonen vanwege studie of werk?

Fynnya

Bericht door Fynnya » ma mar 22, 2010 9:11

zoei schreef:Bedankt voor je opgewekte reactie :) Jammer dat je alleen in het midden van het land wilt gaan wonen :( Vanwege asmatische klachten is het voor mij beter om in het noordoosten te gaan wonen. Wil je in het midden van het land wonen vanwege studie of werk?
Heb je er daar minder last van? Dat is wel cool...
Jep, vanwege studie en vanwege mijn lief waar ik niet al te ver vanaf wil wonen.

zoei

Bericht door zoei » ma mar 22, 2010 12:58

Fynnya schreef:Heb je er daar minder last van? Dat is wel cool...
Jep! Zodra ik daar uit de trein stap kan ik veel beter ademhalen :D
Fynnya schreef:Jep, vanwege studie en vanwege mijn lief waar ik niet al te ver vanaf wil wonen.
Dat dacht ik al :wink:

Claudia

Bericht door Claudia » di mar 30, 2010 19:54

Ik ben net als Fynnya -- lijkt me supertof, maar het noordoosten van het land is echt totaal niet praktisch. Ik studeer in Utrecht, en zit daar nog wel eventjes ;)
Helaas..... maar als er iemand zoiets wil doen in de buurt van Utrecht, dan doe ik heel graag mee! :mrgreen:

Marten

Bericht door Marten » di mar 30, 2010 20:36

zoei schreef:
Fynnya schreef: Leuk idee!
Bedankt voor je opgewekte reactie :) Jammer dat je alleen in het midden van het land wilt gaan wonen :( Vanwege asmatische klachten is het voor mij beter om in het noordoosten te gaan wonen. Wil je in het midden van het land wonen vanwege studie of werk?
Het noordoosten van Engeland kan ik anders ook aanraden hoor, bevalt heel goed (en heel veel groen). :mrgreen:

Fynnya

Bericht door Fynnya » di mar 30, 2010 21:16

Claudia schreef:Ik ben net als Fynnya -- lijkt me supertof, maar het noordoosten van het land is echt totaal niet praktisch. Ik studeer in Utrecht, en zit daar nog wel eventjes ;)
Helaas..... maar als er iemand zoiets wil doen in de buurt van Utrecht, dan doe ik heel graag mee! :mrgreen:
Ja! Ik moet over 2 maanden mijn kamer uit (tijdelijke kamer) en zoek dus vanaf dan iets nieuws. Iets met een of meer andere veganisten zou natuurlijk geweldig leuk zijn. Ik zoek ook in Utrecht dus.

Claudia

Bericht door Claudia » di mar 30, 2010 21:34

Fynnya schreef:
Claudia schreef:Ik ben net als Fynnya -- lijkt me supertof, maar het noordoosten van het land is echt totaal niet praktisch. Ik studeer in Utrecht, en zit daar nog wel eventjes ;)
Ja! Ik moet over 2 maanden mijn kamer uit (tijdelijke kamer) en zoek dus vanaf dan iets nieuws. Iets met een of meer andere veganisten zou natuurlijk geweldig leuk zijn. Ik zoek ook in Utrecht dus.
Nou, ik houd me aanbevolen! Lijkt me tof om eventueel iets te delen :mrgreen: Maar ik ben op dit moment niet vreselijk actief aan het zoeken, dus ik verwacht eigenlijk niet dat ik eerder wat zal vinden dan jij. Dit is deels omdat mijn broertje misschien ook in de omgeving van Utrecht moet gaan wonen per komend jaar (hij weet nog niet helemaal zeker wat hij gaat studeren, maar een van de opties is de Vakschool in Schoonhoven), en dan leek het ons wel wat om samen ergens te gaan wonen (we zijn nogal gehecht aan elkaar en geen van beiden heel enthousiast over het uit huis moeten gaan, dus dat zou de 'pijn' wat verzachten :wink: ) Dus op dit moment wacht ik dat zo'n beetje af.
Maar goed, het één sluit het ander niet per se uit hè :wink: Hij is zelf geen vegan, maar wel open-minded en weinig kieskeurig, dus hij heeft er waarschijnlijk geen probleem mee om in een vegan huis terecht te komen -- hij past zich wel aan, als wat hij krijgt allemaal verder goed te eten is en de mensen leuk zijn. :mrgreen:
En om de kosten een beetje te drukken, ben ik zelf eerder geneigd om net búiten Utrecht te zoeken...... maar och, mocht er iets geschikts in Utrecht zelf langskomen, ook goed natuurlijk.

Nou ja, in ieder geval is het iets om in gedachten te houden! En mocht je iets vinden waar plaats is voor nóg iemand, roep dan even als je wilt, wie weet kan ik er wat mee :wink:

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » wo mar 31, 2010 12:21

zoei schreef:Hallo,

Wie wilt met mij een huis gaan huren in het Noordoosten van het Land in een dorpje vlak bij een stad? (Of in de stad zelf is ook prima.)

Mijn voorkeur gaat uit naar Groningen. Friesland, Drenthe en de kop van Overijsel trekt mij ook aan. In het te huren huis wil ik met maximaal 4 personen gaan wonen.

Ik hou niet van herrie en maak dat dus zelf ook niet. Ik hou van een opgeruimd huis, wat niet ten koste gaat van de gezelligheid, waar ik ook erg van hou. Dit kan ondermeer door bijvoorbeeld af en toe samen te koken/eten. Ik rook niet, drink niet, heb geen huisdieren (en wil deze ook niet.) Welke leeftijd je hebt maakt mij niets uit. Dat het tussen elkaar klikt vind ik veel belangrijker.

Voor meer informatie kun je mij een PB sturen.
Dit lijkt mij ook erg leuk!
Jammer genoeg heb ik geen geld om een huisje te huren, want ik werk niet (officieel) en studeer niet. :(
He maar ik stuur je binnenkort een mail hoor! Ben een beetje traag, ik weet...
Groetjes jasmijn.

Groetjes

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » wo mar 31, 2010 12:22

huh, mijn reactie staat onder zoei's naam, da was niet de bedoeling. Enfin, jullie snappen waar hij ophoudt en ik begin...

Claudia

Bericht door Claudia » di apr 27, 2010 12:57

Fynnya schreef:
*kaapt de draad weer* :oops:
Inmiddels weten we dat mijn broertje inderdaad naar de vakschool in Schoonhoven zal gaan, dus nu start voor ons ook officieel de zoektocht naar woonruimte :mrgreen: Nieuwegein is voor ons dan waarschijnlijk het handigst, omdat dat een beetje middelt tussen Utrecht (voor mij) en Schoonhoven (voor mijn broertje), maar als er iets geschikts in Utrecht zelf te vinden is, liefst een beetje zuidelijk, kan dat ook natuurlijk :mrgreen:
Het lijkt mij nog steeds supertof om samen met een of meerdere andere veganisten in een huis te wonen, dus Fynnya, als jij het nog ziet zitten.....? :wink:

jet
Moderator

Bericht door jet » di apr 27, 2010 14:19

cool! schoonhoven!
Gaat ie edelsmid/zilversmid oid doen?
Dat wilde ik vroeger altijd gaan doen, maar is er nooit van gekomen :oops:

ow, en sorry om on topic te blijven, geen idee over woonruimte
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Claudia

Bericht door Claudia » di apr 27, 2010 14:31

jet schreef:cool! schoonhoven!
Gaat ie edelsmid/zilversmid oid doen?
Dat wilde ik vroeger altijd gaan doen, maar is er nooit van gekomen :oops:

ow, en sorry om on topic te blijven, geen idee over woonruimte
Yup, edelsmid is het plan :wink: :mrgreen: Eigenlijk wil hij het liefste naar de Rockacademie, maar daar is hij nu net voor de tweede keer afgewezen, dus nou gaat hij dit maar doen. Was sowieso al eerder het plan, maar toen had hij zijn papieren niet op tijd in orde, en toen is hij maar een jaar als postbode gaan werken.... maar nu komt het er dan toch van :mrgreen: Het is misschien inderdaad niet zijn eerste keuze, maar het heeft hem wel altijd al gelegen om lekker te fröbelen en mooie dingen te verzinnen en maken en lekker creatief bezig te zijn, dus ik denk dat hij hier ook best gelukkig mee kan worden :)

Haha dit topic is nu onderhand zo ontzettend gekaapt..... excuses aan zoei! :oops:

Fynnya

Bericht door Fynnya » di apr 27, 2010 14:39

Claudia schreef: *kaapt de draad weer* :oops:
Inmiddels weten we dat mijn broertje inderdaad naar de vakschool in Schoonhoven zal gaan, dus nu start voor ons ook officieel de zoektocht naar woonruimte :mrgreen: Nieuwegein is voor ons dan waarschijnlijk het handigst, omdat dat een beetje middelt tussen Utrecht (voor mij) en Schoonhoven (voor mijn broertje), maar als er iets geschikts in Utrecht zelf te vinden is, liefst een beetje zuidelijk, kan dat ook natuurlijk :mrgreen:
Het lijkt mij nog steeds supertof om samen met een of meerdere andere veganisten in een huis te wonen, dus Fynnya, als jij het nog ziet zitten.....? :wink:
Qua plaats vind ik Nieuwegein op zich prima, alleen wil ik eigenlijk in gemeente Utrecht blijven....

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » di apr 27, 2010 19:29

IJsselstein is ook een mooi stadje.

Claudia

Bericht door Claudia » wo apr 28, 2010 8:47

Annikka-Ayla schreef:IJsselstein is ook een mooi stadje.
*zoekt de ligging op op Google maps*
Oh, ja, dat ziet er uit als ook een goede optie! Bedankt voor de tip!

@Fynnya: oh I see.... is dat omdat je geen zin hebt in het gedoe van van gemeente veranderen?
Nou ja we zien wel, we kunnen ook afspreken gewoon ieder afzonderlijk te zoeken naar woonruimte maar onze ogen en oren open te houden voor eventueel iets voor 3 personen, en als er zoiets langskomt kunnen we het alsnog overwegen.....

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo apr 28, 2010 8:53

Claudia schreef:
Annikka-Ayla schreef:IJsselstein is ook een mooi stadje.
*zoekt de ligging op op Google maps*
Oh, ja, dat ziet er uit als ook een goede optie! Bedankt voor de tip!

@Fynnya: oh I see.... is dat omdat je geen zin hebt in het gedoe van van gemeente veranderen?
Nou ja we zien wel, we kunnen ook afspreken gewoon ieder afzonderlijk te zoeken naar woonruimte maar onze ogen en oren open te houden voor eventueel iets voor 3 personen, en als er zoiets langskomt kunnen we het alsnog overwegen.....
Ik heb net eindelijk, na maanden gedoe, mijn uitkering rond, en ben bang dat als ik naar een andere gemeente ga, ik weer zo lang bezig ben voor ik een uitkering krijg. Dus vandaar.

Claudia

Bericht door Claudia » wo apr 28, 2010 8:55

Ah okay. Snap ik :wink:

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do mei 13, 2010 9:24

Nou kaap ik de draad weer terug :wink:
Zoei en nog iemand komen vanmiddag bij mij langs om de plannen door te spreken over een vegan woongroepje in Groningen. Ben benieuwd! Heb goede hoop dat het erg leuk en gezellig gaat worden.
Mocht iemand nog interesse hebben zich bij ons aan te sluiten, kan diegene altijd even een berichtje sturen naar Zoei of mij :)

Plaats reactie