Samen met vegan(s) huis huren in Noordoosten van het land

Moderators: Rick, Rorrim

Claudia
Leefwijze: veganist

Re: Samen met vegan(s) huis huren in Noordoosten van het land

Bericht door Claudia » do mei 13, 2010 10:00

Ooooh wat spannend!! :mrgreen: En leuk! Succes!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do mei 13, 2010 10:11

dankje :D

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » wo mei 19, 2010 23:26

Leuk joh! Het klinkt alsof het een heel gezellig huis gaat worden :D

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » wo mei 19, 2010 23:27

Denk het ook :)
Alleen nog even een 4e huisgenoot en een pand, dan kunnnen we echt beginnen :)

jojo

Bericht door jojo » do mei 20, 2010 8:40

Mijn partner en ik zijn sinds een tijd met een hele leuk groep mensen bezig met het opzetten van een Ecologisch Centraal Wonen Projekt in Meppel.
We hebben ook al een woningbouwvereniging (Woonconcept), die met ons meedenkt en uiteindelijk ons de huizen zal leveren.
Er zullen meerdere units komen, een ieder heeft zijn/haar eigen huis en een aantal dingen zullen we wél delen, zoals de (moes)tuin, hobby/werk ruimtes, grote keuken, ruimte om samen van alles samen te doen,
logeerplek.........
We willen alles zo dier, mens en milieuvriendelijk realiseren.
We zoeken nog alleenstaanden, gezinnen, jonge mensen, oude mensen, mensen met een lichamelijke beperking (er zullen ook een aantal invalide woningen worden gebouwd).
We zijn nog in het beginstadium, dus er is nog van alles mogelijk!! Betekend natuurlijk ook dat er nog veel vergaderd zal gaan worden............er moet nog veel gebeuren, voordat onze ideale woonvorm gerealiseerd
zal zijn, maar dan héb je ook wat!
Binnenkort zal er weer een gezamelijke bijeenkomst zijn (afgelopen weekend hebben we heerlijk veganistisch gebarbequed), dus als dit je/jullie als muziek in de oren klinkt...........Kom er dan bij!!
groetjes van jojo en een fijne dag!

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » do mei 20, 2010 9:28

jojo schreef:Mijn partner en ik zijn sinds een tijd met een hele leuk groep mensen bezig met het opzetten van een Ecologisch Centraal Wonen Projekt in Meppel.
We hebben ook al een woningbouwvereniging (Woonconcept), die met ons meedenkt en uiteindelijk ons de huizen zal leveren.
Er zullen meerdere units komen, een ieder heeft zijn/haar eigen huis en een aantal dingen zullen we wél delen, zoals de (moes)tuin, hobby/werk ruimtes, grote keuken, ruimte om samen van alles samen te doen,
logeerplek.........
We zoeken nog alleenstaanden, gezinnen, jonge mensen, oude mensen, mensen met een lichamelijke beperking (er zullen ook een aantal invalide woningen worden gebouwd).
We zijn nog in het beginstadium, dus er is nog van alles mogelijk!! Betekend natuurlijk ook dat er nog veel vergaderd zal gaan worden............er moet nog veel gebeuren, voordat onze ideale woonvorm gerealiseerd
Binnenkort zal er weer een gezamelijke bijeenkomst zijn (afgelopen weekend hebben we heerlijk veganistisch gebarbequed), dus als dit je/jullie als muziek in de oren klinkt...........Kom er dan bij!!
Klinkt heel interessant! Ik denk niet dat het iets voor mij/ons is, maar ik ben wel erg benieuwd naar het project. Hebben jullie toevallig een website oid?

jojo

Bericht door jojo » do mei 20, 2010 11:20

Website is in de maak! Zodra die klaar is, ben jij de eerste die het weet! :D
D,er is ook al een 'hyves' van, maar geen idee hoe en wat, want ik ben helemaal niet bekend met hyves.
Zal vandaag m'n partner vragen.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do mei 20, 2010 13:09

Hey Jojo, dat klinkt interessant zeg! Klinkt zeker als muziek in m'n oren :D
Hoe zit het met koken? Heeft ieder huis een eigen keuken? En wordt er dan eens per week o.i.d. gezamenlijk (veganistisch??) gegeten in de grote keuken?

zoei

Bericht door zoei » do mei 20, 2010 18:56

Jasmijn schreef:Nou kaap ik de draad weer terug :wink:
Zoei en nog iemand komen vanmiddag bij mij langs om de plannen door te spreken over een vegan woongroepje in Groningen. Ben benieuwd! Heb goede hoop dat het erg leuk en gezellig gaat worden.
Mocht iemand nog interesse hebben zich bij ons aan te sluiten, kan diegene altijd even een berichtje sturen naar Zoei of mij :)
Goedzo Jasmijn! dat je de draad weer terug hebt gekaapt :wink: Helaas door een storing of zo heb ik geen berichten van mijn eigen geopende topic meer ontvangen. Het was erg gezellig bij jou vorige vorige week! :D

We zijn nu daadwerkelijk op zoek naar een vierde persoon. Kijk hier voor meer informatie.
Dus als je mee wilt doen kun je een berichtje sturen naar Jasmijn of mij :)

En voor Claudia en Fynnya. Ik hoop dat jullie samen iets kunnen vinden. Jammer dat jij Fynnya aan een bijstandsuitkering vast zit. Gelukkig zit ik nu in de wajong, maar ik heb door een paar keer verhuizen ook negatieve ervaringen gehad toen ik nog een bijstandsuitkering had. Als je wilt kan ik je via een PB handige tips geven om toch zonder al te veel moeite te kunnen verhuizen naar een andere woonplaats.
Alle dieren hebben recht op een waardig bestaan!

zoei

Bericht door zoei » do mei 20, 2010 19:09

jojo schreef:Mijn partner en ik zijn sinds een tijd met een hele leuk groep mensen bezig met het opzetten van een Ecologisch Centraal Wonen Projekt in Meppel.
logeerplek.........
Dit klinkt voor mij ook als muziek in mijn oren. Wanneer denken jullie dat dit project gerealiseerd zal worden? Is er een streefdatum?

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » vr mei 21, 2010 9:02

zoei schreef: En voor Claudia en Fynnya. Ik hoop dat jullie samen iets kunnen vinden. Jammer dat jij Fynnya aan een bijstandsuitkering vast zit. Gelukkig zit ik nu in de wajong, maar ik heb door een paar keer verhuizen ook negatieve ervaringen gehad toen ik nog een bijstandsuitkering had. Als je wilt kan ik je via een PB handige tips geven om toch zonder al te veel moeite te kunnen verhuizen naar een andere woonplaats.
Ik heb ondertussen al een kamer in Utrecht waar ik binnenkort in kan :) dus ik heb het nu niet nodig, maar als ik het later wel kan gebruiken, zal ik je tegen die tijd een pb sturen. Bedankt voor het aanbod :)

jojo

Bericht door jojo » vr mei 21, 2010 14:59

Even reageren op Jasmijn en Zoei:
De bedoeling is dat iedereen gewoon een eigen huis heeft (de één wat groter dan de ander, afhankelijk van je eigen wensen en gezinsgrote) met alles d'er op en d'er aan, dus ook je eigen keuken én gezamelijk ook een grote keuken, waar we dan eens in de zoveel tijd gaan koken. Hoe vaak we zelf willen.
Of het veganistisch zal zijn.... hebben we het nog niet eens over gehad, maar dat lijkt me heel logisch.
Ik verkeer veel in kringen, dat als er één persoon is, die veganistisch eet, de rest dat dan automatisch ook doet, bij gezamelijke maaltijden. Bovendien zijn de meeste mensen, die er nu bij zitten er niet bepaald vies van :D . (de vega barbeque
was ook erg goed ontvangen!) Maar goed zeker is het allemaal nog niet, dit soort besluiten moeten nog allemaal genomen worden, dit soort besluiten nemen we met elkaar, dus jij ook als je erbij zou komen.
We hebben nog geen streefdatum, maar het moet natuurlijk niet nog jáááren gaan duren. Veel hangt natuurlijk ook af van hoe aktief iedereen ermee bezig gaat. De groep is nu nog vrij klein; hoe meer mensen, hoe makkelijker het wordt lijkt mij en hoe eerder het gerealiseerd kan worden. We hebben al veel besproken, maar er is ook zó veel nog niet besproken.... We zijn nu bezig om een vereniging te worden, we weten al dat we drie units willen, hoeveel mensen in totaal, maar of we grasdaken gaan krijgen bv. is nog totaal onduidelijk, zo ver zijn we nog niet.
Is dit een duidelijk antwoord op de vragen?
Groetjes van jojo en een hele fijne dag!!

ActivePaul
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door ActivePaul » di jul 06, 2010 11:54

zoei schreef:
Fynnya schreef:Heb je er daar minder last van? Dat is wel cool...
Jep! Zodra ik daar uit de trein stap kan ik veel beter ademhalen :D
Fynnya schreef:Jep, vanwege studie en vanwege mijn lief waar ik niet al te ver vanaf wil wonen.
Dat dacht ik al :wink:
Het is echt waar, zelf ook COPD/Astmatisch en hier in Drenthelaand heb ik nergens last van, zodra ik in de randstad ben voor een dag alleen al, droge keel, minder lucht (en het stinkt in de randstad!) en meer klachten.

Maar kom nou niet allemaal Drenthenieren!!!!!
Paul van der Kolk, Schrijver/Filosoof
http://www.paulvdkolk.nl
De christelijk getinte Blog, Vlog en Nieuwssite van ActivePaulus

jet
Moderator

Bericht door jet » di jul 06, 2010 18:33

volgens mij is er wel meer dan alleen Drenthe buiten de randstad :mrgreen: (zelfs in het noord-oosten)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

zoei

Bericht door zoei » zo jul 25, 2010 22:20

Hoi allemaal,

Inmiddels bestaat de vegan woongroep i.o. niet meer. We waren er denk ik nog niet aan toe om samen een woongroep te beginnen. Een huis vinden voor een woongroep van vier personen ging ook erg moeilijk. Dat was erg demotiverend.

En Jojo: Nog bedankt voor je uitgebreide reactie. Je zegt: "Of het veganistisch zal zijn.... hebben we het nog niet eens over gehad, maar dat lijkt me heel logisch." Dat zou ik echt fantastisch vinden! Dan zal dit de eerste vegan Centraal Woonproject in Nederland worden! :govegan:

Alleen kan het dus nog een tijd duren voordat Centraal Woonproject Meppel zal zijn gerealiseerd. Voor mij is nu van belang dat ik snel een woning vind in het Noord Oosten van het land, want waar ik nu woon heb ik het echt niet naar me zin.
Je bent in iedere geval erg duidelijk met je antwoorden. Wie weet komen we elkaar nog eens ergens tegen.

Nu ben ik dus niet meer zo erg op zoek naar veganisten die met mij een vegan woongroep in het Noord Oosten van het land willen oprichten. Dus voor mij mag deze topic worden afgesloten. Als je toch nog interesse hebt kun je mij natuurlijk altijd een pbtje sturen. Ik sta altijd open voor nieuwe ontwikkelingen :)

:thanks: Groetjes

jojo

Bericht door jojo » ma jul 26, 2010 13:20

Graag gedaan Zoei!!
Ons Ecologisch Centraal Wonen Projekt in Meppel gaat ondertussen gestaag door! We zijn gestart met de landelijke pr om er zo veel mogelijk mensen bij te krijgen en ik hoop dat we over niet al te lange tijd een prachtige vorm van samen wonen en leven neer hebben gezet!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma jul 26, 2010 15:09

De vegan woongroep waar Zoei het over had, gaat er inderdaad niet komen.
Ieder van ons kijkt nu zelf rond.
Ik hoop binnenkort een plekje te krijgen binnen Centraal Wonen de Heerd, in Groningen, maar het is nog even afwachten of en op welke termijn dit gaat lukken.
jojo schreef:Graag gedaan Zoei!!
Ons Ecologisch Centraal Wonen Projekt in Meppel gaat ondertussen gestaag door! We zijn gestart met de landelijke pr om er zo veel mogelijk mensen bij te krijgen en ik hoop dat we over niet al te lange tijd een prachtige vorm van samen wonen en leven neer hebben gezet!
Geweldig! Geven jullie ook een e-nieuwsbrief uit, of is er een website? Ik word graag op de hoogte gehouden! Meppel is dan wel een eindje met de trein als ik straks in Groningen studeer, maar als het een vegan CW is, is het al helemaal de moeite waard!

jojo

Bericht door jojo » ma jul 26, 2010 15:16

Gaat er allemaal komen! Ik houd je op de hooogte!!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma jul 26, 2010 15:28

jojo schreef:Gaat er allemaal komen! Ik houd je op de hooogte!!
:thanks:

zoei

Bericht door zoei » ma jul 26, 2010 18:34

Jasmijn schreef: Ik hoop binnenkort een plekje te krijgen binnen Centraal Wonen de Heerd, in Groningen, maar het is nog even afwachten of en op welke termijn dit gaat lukken.
Ik heb mij ook ingeschreven voor een plekje in Centraal Wonen de Heerd. Voor mij is het ook afwachten of en op welke termijn dit gaat lukken.

jojo schreef:Graag gedaan Zoei!!
Ik ook graag gedaan!! Prachtig, dit zijn goeie ontwikkelingen! Ik wens jullie hier veel succes mee! Hou je mij ook op de hoogte?

Groetjes

Plaats reactie