Huisgenoten gezocht voor vega-huis in Utrecht!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Huisgenoten gezocht voor vega-huis in Utrecht!

Bericht door Fynnya » do mei 27, 2010 21:42

Hoi veganisten! Wij zoeken twee huisgenoten voor onze vegawoning!

Wij wonen met vier veganisten/vegetariërs in een appartement in Utrecht, en binnenkort gaan twee van ons verhuizen, dus hebben we twee kamers over!

We delen met z'n vieren de keuken (met wasmachine en vaatwasser), kleine woonkamer, badkamer (met bad!) en wc (die niet op de badkamer zit).
We wonen aan de rand van Kanaleneiland, tegenover park Transwijk. Het is 7 km naar de Uithof en 4 km naar het Centraal Station. Recht tegenover ons zit een halte van de sneltram (8 minuten naar Centraal Station), en er zitten ook een aantal bushaltes vlakbij. We zitten op 5 minuten fietsen van winkelcentrum Kanaleneiland, waar een Albert Heijn, Jumbo, Kruidvat, Hema en nog een heleboel andere winkels zitten. En nog dichterbij hebben we ook nog een Lidl.

De ene kamer is 10,5m2, heeft daarnaast nog een muurkast en 's nachts een prachtig uitzicht over de wijk met al haar lichtjes. Deze kamer kost €285 per maand, inclusief gas, water, licht en internet.

De andere kamer is ook 10,5m2 en heeft een eigen balkon van 5m2, (dus is helemaal alleen voor jou) met uitzicht op park Transwijk en in de verte de Domtoren en de stad. Deze kamer kost €310 per maand, inclusief gas, water, licht en internet.

Beide kamers zijn beschikbaar vanaf 18 juli.

We hebben een woonkamer waarin we samen kunnen eten, kletsen, spelletjes doen etc. Samen koken en/of eten is altijd gezellig, maar als je dat liever in je eentje doet is dat natuurlijk ook geen probleem.

Wij zoeken:
Veganisten of vegetariërs, tussen de 18 en 32.

Lijkt het je wat, stuur me dan een berichtje!
Voor vragen kan je ook altijd een pm sturen.

Groetjes,
Sander (m, 27, veganist) en Vrede (v, 26, half-veganist)
Laatst gewijzigd door Fynnya op vr mei 28, 2010 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Claudia
Leefwijze: veganist

Re: Huisgenoten gezocht voor vega-huis in Utrecht!

Bericht door Claudia » vr mei 28, 2010 11:13

Ik kom graag kijken! :mrgreen:

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » vr mei 28, 2010 14:23

Helaas moet mijn jongste zoon nog een jaar het MBO afmaken. Daarna wil hij graag naar de kunstacademie in Hilversum en daarom op kamers in Utrecht. Als jullie volgend jaar nog steeds (of weer) een kamer hebben, dan graag hier weer een post :)

cavia

Bericht door cavia » vr mei 28, 2010 14:40

Leuk zeg! Maar alleen niet de stad waar ik heen zou willen... Succes! Maar dat moet vast wel lukken..? (:
Ik zal sowieso nog wel even erover denken. (&Ik ben trouwens over een halfjaartje pas 20..)
(En Vrede, is dat je echte naam? Spreek je dat ook 'gewoon' uit als 'vrede' ? Vind t (&de lettercombinatie haha) wel mooi!)

Fynnya

Bericht door Fynnya » vr mei 28, 2010 19:40

cavia schreef:Leuk zeg! Maar alleen niet de stad waar ik heen zou willen... Succes! Maar dat moet vast wel lukken..? (:
Ik zal sowieso nog wel even erover denken. (&Ik ben trouwens over een halfjaartje pas 20..)
(En Vrede, is dat je echte naam? Spreek je dat ook 'gewoon' uit als 'vrede' ? Vind t (&de lettercombinatie haha) wel mooi!)
Ik heb de gevraagde leeftijd aangepast in de advertentie, want 18 of 19 is eigenlijk ook wel oke. Dus als je interesse hebt, mag je gewoon reageren hoor :)

En ja, het is Vrede als in peace, en je spreekt het ook zo uit. :)

cavia

Bericht door cavia » vr mei 28, 2010 19:56

Fynnya schreef:
cavia schreef:Leuk zeg! Maar alleen niet de stad waar ik heen zou willen... Succes! Maar dat moet vast wel lukken..? (:
Ik heb de gevraagde leeftijd aangepast in de advertentie, want 18 of 19 is eigenlijk ook wel oke. Dus als je interesse hebt, mag je gewoon reageren hoor :)

En ja, het is Vrede als in peace, en je spreekt het ook zo uit. :)
Ja, dat laatste dacht ik al. Maar of het zo uitgesproken werd niet. In ieder geval en nogmaals; mooi!

Maar ik weet het dus niet. Ik wil graaaag op mezelf. Maar ik ben niet zeker over Utrecht... Eigenlijk totaal niet..

cavia

Bericht door cavia » wo jun 02, 2010 8:08

En, zijn jullie al wat verder? (:

Fynnya

Bericht door Fynnya » do jun 03, 2010 15:31

cavia schreef:En, zijn jullie al wat verder? (:
Tja.... onze huisgenoten hebben niet de meest handige tijd uitgekozen om te gaan samenwonen, naar het buitenland te verhuizen enzo, want blijkbaar zijn er nauwelijks mensen op zoek naar een kamer op dit moment.
We hebben echt zo weinig reacties gekregen, dat we aan het denken zijn om of we niet dat vega-idee op moeten geven en ook leuke vleeseters uit moeten nodigen....
Er zijn namelijk maar weinig reacties, en er zullen daarvan vast ook nog mensen afvallen die toch niet hier willen wonen (ik vind het - ook los van het vega gedoe- een superappartement, in supergoede staat enzo, maar ja het zijn wel redelijk kleine kamers natuurlijk), en er zijn ook altijd wel mensen die afvallen omdat je weinig klik hebt met diegene. En dan willen we misschien toch liever wonen met mensen waar we een heel goede klik mee hebben, dan met mensen die vega leven maar waar we gewoon weinig klik mee hebben.
Bleh, als onze huidige huisgenoten nou aan het eind van de zomer weg zouden gaan..... dan hadden we echt de keuze uit zoooooveel mensen...

Maar ja, we hebben nu wat mensen uitgenodigd, en dan zullen we wel zien of er mensen bijzitten met wie we een klik hebben en die de kamer graag willen.... want een vega-huis is toch wel echt heel vet, dus dat heeft wel echt heel erg onze voorkeur.

Dus ik zit heel erg te hopen dat er de komende dagen opeens nog allemaal nieuwe veganisten en vegetariers bijkomen die interesse hebben!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do jun 03, 2010 16:19

Hoop heel erg dat jullie twee leuke vegans erbij krijgen!!!
Wij zijn volgens mij compleet, maar zoeken nog een pandje voor ons veganistische woongroepje.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do jun 03, 2010 16:20

Jammer dat jullie niet in Groningen wonen...

Fynnya

Bericht door Fynnya » do jun 03, 2010 16:23

Jasmijn schreef:Jammer dat jullie niet in Groningen wonen...
Ja vind ik ook! :)
Nou ja, dat jullie niet in Utrecht willen dus! :mrgreen:
Ik heb jou nog nooit echt ontmoet, maar je lijkt me heel leuk, en Zoei is ook echt een heel toffe gast, dus jullie woongroep wordt volgens mij echt heel vet.
Alleen veel te ver uit de buurt voor ons :(

Claudia

Bericht door Claudia » za jun 05, 2010 10:33

Fynnya schreef:maar ja het zijn wel redelijk kleine kamers natuurlijk
Nou ja, maar dat zie je ook wel terug in de prijs.... zoiets betaal je in Utrecht normaal aan kale huur volgens mij! Dus wat dat betreft vind ik het eigenlijk toch wel een goede deal..... En mijn huidige slaapkamer is echt niet groter hoor! Het is niet heel groot, maar het is groot genoeg, en je hebt toch de rest van het huis ook nog? :)
Ik hoop echt dat jullie het een veg*n bedoening kunnen laten..... Het zou toch echt jammer zijn als je toch gedwongen wordt dat op te geven. Maar je hebt gelijk dat het waarschijnlijk beter is met leuke omnivoren in huis te leven dan met minder leuke veg*ns.
Ik hoop dat het gaat lukken! En ik kom in ieder geval kijken, en neem (als dat van jullie mag, zie mijn vraag aan je in PM :wink: ) een vriendin van me mee die vegetariër is, dus wie weet :wink:

Erwin

Bericht door Erwin » ma jun 07, 2010 17:04

Even een snel berichtje, zoeken jullie nog steeds mensen? Ik ben zelf (vegetariër) namelijk op zoek naar een kamer in Utrecht.

cavia

Bericht door cavia » ma jun 07, 2010 18:44

Hee,
Eventjes zo hoor. Bedankt voor het berichtje, maar ik kom niet kijken. Utrecht is denk ik toch niet echt wat voor mij... succes nog!

Fynnya

Bericht door Fynnya » ma jun 07, 2010 19:34

Erwin schreef:Even een snel berichtje, zoeken jullie nog steeds mensen? Ik ben zelf (vegetariër) namelijk op zoek naar een kamer in Utrecht.
Ja! :)
Ik stuur je even een pm.

Vera

Bericht door Vera » wo sep 22, 2010 14:22

Ik kan het altijd proberen: als jullie nog huisgenoten zoeken ben ik zeer geïnteresseerd!

Plaats reactie