Zijn er veganisten die een woon(-werk)ruimte willen delen

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
blackblossom
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Zijn er veganisten die een woon(-werk)ruimte willen delen

Bericht door blackblossom » zo jul 18, 2010 14:19

Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een zelfstandige woning met minimaal 2 kamers en van minimaal 50 m2, voor mij en mijn 3 katers. Het liefst met een tuintje of iig de mogelijkheid om naar buiten te gaan. Het liefst een woning waar ik huurtoeslag op kan krijgen. Dus met een kale huur van €510,-.
Mijn voorkeur gaat uit naar een stad als Delft of Utrecht. Maar ik denk ook aan Rotterdam, Haarlem, Leiden, Amsterdam enz. Het liefst steden waar veel toeristen komen. Ik wil namelijk een eigen veganistische lunchroom beginnen. Niet alleen een lunchroom eigenlijk, maar veel uitgebreider.. ik wil niet alles verklappen.

Helemaal ideaal zou zijn om een woonwerkruimte te hebben, zodat ik boven/naast mijn eigen onderneming kan wonen. Tijdens het zoeken op internet kom ik prachtige panden tegen, waar mijn fantasie van losbarst, maar met enorm hoge huren.

Zoals deze http://zakelijk.marktplaats.nl/bedrijfs ... uimte.html

En deze http://www.dassen.nl/index.php?id=2264

Hierdoor kwam ik op het idee, dat het misschien wel leuk is om samen met andere veganisten zo'n pand te huren die het interessant vinden om mij te helpen met het oprichting van mijn bedrijf en uiteindelijk evt voor mij zouden kunnen werken. Of misschien is het juist leuk om zo'n pand te delen met andere ondernemende veganisten die al een eigen bedrijfsplan hebben.
Het aantal medebewoners is afhankelijk van de huurprijs en het aantal kamers van het pand wat we moeten zien te vinden. Ik denk aan 3 tot 5 bewoners in totaal..

Dus naar aanleiding van dit oproepje hoor ik graag, of er vegans zijn die dit interessant vinden.
Het beste kun je mailen naar littlebunny_foofoo@hotmail.com" target="_blank

Er kunnen een aantal dingen uit voortkomen. Misschien iemand met de gouden tip voor een kleine zelfstandige woning.. of er ontstaat een groepje vegans die samen een woonwerkruimte gaan huren om een vegan business op te zetten. Ik geloof dat ik van dat laatste idee nog blijer wordt. :D

Meer over mij op http://www.happyherbi.com

cavia

Re: Zijn er veganisten die een woon(-werk)ruimte willen delen

Bericht door cavia » zo jul 18, 2010 17:37

Jaaaa, dit is PRECIES wat ik wil!
Zeker aangezien ik er ook aan denk om (later) een veganistisch eetcafé te opnen.

blackblossom
Contacteer:

Bericht door blackblossom » zo jul 18, 2010 17:52

Kijk dat is nou een reactie waar ik op hoop..
Laten we binnenkort even meeten.
Ik stuur je een PB

cavia

Bericht door cavia » zo jul 18, 2010 17:59

Prima! Ik lees het vanzelf wel!
Edit; je kunt me trouwens ook via hyves een berichtje sturen? Of mailen? Volgens mij staat mn mailadres daar wel op namelijk.

Brent

Bericht door Brent » zo jul 18, 2010 19:28

Hey jongens, wel in Amsterdam openen dan heh? :wink:
Hier is een potentiele werknemer.

Claudia

Bericht door Claudia » za jul 24, 2010 11:03

Ik wil wel graag woonruimte delen als dat in (omgeving) Utrecht is. Ik heb zelf nog nooit nagedacht over het opzetten van een eigen bedrijfje, ik heb ook totaal geen ervaring met of opleiding voor zoiets, maar het lijkt me wel supertof in mijn vrije tijd te helpen :mrgreen: Ik zit op dit moment namelijk nog helemaal in het studeren en dat blijft ook nog wel een jaar of twee, drie zo denk ik. Net als cavia in haar andere topic aangeeft, zie ik het ook echt niet zitten om in een studentenhuis te gaan zitten, met wekelijkse slemppartijen en whatnot :? Dat is echt niks voor mij. Maar ik ben wel zo'n beetje aan het zoeken naar woonruimte in Utrecht, en een huis delen met andere maatschappij- en milieu-betrokken vegans, die ook nog op een leuke manier een positieve bijdrage aan de wereld (of tenminste de stad :P ) willen leveren? Supertof! :mrgreen:
Een veganistische lunchroom lijkt me echt ge-ni-aal :mrgreen: Net wat ik zeg, ik had er nog nooit echt over nagedacht, maar eigenlijk lijkt me zoiets wel heel leuk. Ik houd ook erg van koken, en kan het ook best redelijk denk ik. Maar, inderdaad, ik studeer nog, dus het zou dus zij-aan-zij moeten kunnen. Bij wijze van bijbaantje voor mij of zo.
Dus als je denkt ook wel iets te kunnen met iemand die part-time meewerkt, of als het voor jou alleen mooi meegenomen is als je huisgenoten helpen maar niet strikt noodzakelijk, dan wil ik best eens kennismaken :mrgreen: (anders ook wel hoor ;) ) Laat me maar weten!

blackblossom
Contacteer:

Bericht door blackblossom » za jul 24, 2010 14:41

Alle hulp is welkom. Ook als het part-time is!
Je woont nu ook in Utrecht?
Utrecht heeft wel echt mijn voorkeur. Ook omdat ik daar al wat contacten heb, en iedere keer als ik er kom krijg ik zin om daar te wonen.

Misschien vind je het leuk om morgen om 14.00 uur naar de Stoere vrouwen Picknick in het Vondelpark in Amsterdam te komen voor een ontmoeting?

Het lijkt me sowieso praktisch contact te onderhouden via de social media.
Ik zit op facebook en hyves. Jij?

http://happy-herbi.hyves.nl/" target="_blank
Op facebook onder de naam Daphne Wessel en ik heb ook een Happy herbi fanpage daar. :)

Dus iedereen die interesse heeft kan me toevoegen

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » za jul 24, 2010 16:08

blackblossom schreef:Alle hulp is welkom. Ook als het part-time is!
Utrecht heeft wel echt mijn voorkeur. Ook omdat ik daar al wat contacten heb, en iedere keer als ik er kom krijg ik zin om daar te wonen.
Ik heb geen behoefte aan woonruimte, omdat ik al een heel fijne kamer heb, maar wel interesse om mee te helpen. Ik heb tijd over, en kan wel een leuke invulling daarvoor gebruiken.
Ik woon zelf in Utrecht.

blackblossom
Contacteer:

Bericht door blackblossom » za jul 24, 2010 16:26

@ fynnya: superleuk!
Hopelijk ontstaan er op korte termijn een groep geïnteresseerden.
dan zal ik een dag organiseren om bijeen te komen en de plannen en wensen met elkaar te bespreken.
Zoals gezegd is toevoegen op social media het handigst voor mij dan kan ik het makkelijk bijhouden.

Claudia

Bericht door Claudia » za jul 24, 2010 17:47

blackblossom schreef:Alle hulp is welkom. Ook als het part-time is!

Misschien vind je het leuk om morgen om 14.00 uur naar de Stoere vrouwen Picknick in het Vondelpark in Amsterdam te komen voor een ontmoeting?

Het lijkt me sowieso praktisch contact te onderhouden via de social media.
Ik zit op facebook en hyves. Jij?

http://happy-herbi.hyves.nl/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank
Op facebook onder de naam Daphne Wessel en ik heb ook een Happy herbi fanpage daar. :)

Dus iedereen die interesse heeft kan me toevoegen
Tof! Ik woon nu nog niet in Utrecht, nee, ik studeer er alleen, en woon nog bij mijn ouders, maar aangezien ik helemaal in het zuiden van het land woon zou het wel handiger zijn om daar te gaan wonen. Ik ben dus voorzichtig aan het zoeken naar woonruimte. Ik ben op zich erg gelukkig bij mijn ouders thuis en reis nu al 4 jaar heen en weer dus echt hele erge haast heeft het nu ook weer niet, dus eigenlijk is het meer mijn ogen en oren open houden dan echt hard zoeken. Maar och, ooit moet het er toch van komen, en dit lijkt me al een hele mooie kans, dus wie weet! :mrgreen:
Die picknick lijkt me heel tof, goed initiatief ook! Ik had er nog nooit van gehoord maar ik heb het even gegoogled, leuk idee :mrgreen: Ik zal eens even kijken of dat gaat lukken, en laat het je weten :)
Ik zit op Facebook (daar zag ik je oproepje ook al), en officieel zit ik ook wel op Hyves maar daar doe ik eigenlijk nooit wat mee. Facebook daarentegen wel volop, dus ik voeg je meteen even toe :grin:

Fynnya

Bericht door Fynnya » za jul 31, 2010 14:23

blackblossom schreef:@ fynnya: superleuk!
Hopelijk ontstaan er op korte termijn een groep geïnteresseerden.
dan zal ik een dag organiseren om bijeen te komen en de plannen en wensen met elkaar te bespreken.
Zoals gezegd is toevoegen op social media het handigst voor mij dan kan ik het makkelijk bijhouden.
Wil je het ook hier vermelden als je wat meer weet? Ik ben niet echt van de hyves en facebook enzo.

Styx

Bericht door Styx » do aug 19, 2010 22:12

Als er in Utrecht iets komt, wordt ik graag op de hoogte gehouden!

(Maar je hebt al meteen concurrentie, want er opent in Utrecht binnenkort een vegan snackbar in een weggeefwinkel...!)

Fynnya

Bericht door Fynnya » zo aug 22, 2010 18:04

Styx schreef:Als er in Utrecht iets komt, wordt ik graag op de hoogte gehouden!

(Maar je hebt al meteen concurrentie, want er opent in Utrecht binnenkort een vegan snackbar in een weggeefwinkel...!)
Wat? Waar? Vertel! :)

Styx

Bericht door Styx » ma aug 23, 2010 17:59

Het is aan de Wittevrouwensingel,
net om de hoek bij het Griftpark.

Voor meer informatie:

http://www.weggeefwinkelutrecht.nl/node/61
http://radar.squat.net/index.php?mode=d ... t_id=92296

Fynnya

Bericht door Fynnya » ma aug 23, 2010 19:01

Styx schreef:Het is aan de Wittevrouwensingel,
net om de hoek bij het Griftpark.

Voor meer informatie:

http://www.weggeefwinkelutrecht.nl/node/61
http://radar.squat.net/index.php?mode=d ... t_id=92296
Heel tof! Daar ga ik binnenkort maar eens kijken!

Plaats reactie