Vegan/veggie huisgenoot gezocht in Utrecht

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Vegan/veggie huisgenoot gezocht in Utrecht

Bericht door Fynnya » do aug 30, 2012 20:33

Hoi allemaal!

Wij wonen met vier vegetariërs/veganisten in een appartement in Utrecht, en omdat één van ons gaat verhuizen, zoeken we een nieuwe huisgenoot!

We delen met z'n vieren de keuken (met wasmachine en vaatwasser), kleine woonkamer, badkamer en wc (die niet op de badkamer zit).
We wonen aan de rand van Kanaleneiland, tegenover park Transwijk. Het is 7 km naar de Uithof en 4 km naar het Centraal Station. Recht tegenover ons zit een halte van de sneltram (8 minuten naar Centraal Station), en er zitten ook een aantal bushaltes vlakbij. We zitten op 5 minuten fietsen van winkelcentrum Kanaleneiland, waar een Albert Heijn, Kruidvat, Hema en nog een heleboel andere winkels zitten. En nog dichterbij hebben we ook nog een Lidl.

De kamer is ongeveer 15,5 m2, en heeft een prachtig uitzicht over het park. De kamer kost 365 per maand, inclusief gas, water, licht en internet.
De kamer is beschikbaar vanaf 1 oktober.

We hebben een woonkamer waarin we samen kunnen eten, kletsen, spelletjes doen, etc. Samen koken en/of eten is altijd gezellig, maar als je dat liever in je eentje doet is dat natuurlijk ook geen probleem.
Wij zijn een gemengde groep: 1 veganist, 1 vegetariër en 1 vegetariër/ex-veganist/parttime-veganist. 2 meiden en 1 jongen. leeftijd van 21 tot 30.

Wij zoeken:
Een veganist of vegetariër, tussen de 19 en 33.

Lijkt het je wat of wil je iets vragen, stuur me dan even een pm of reageer in dit topic.

Groetjes,
Fynnya

Renee1137
Leefwijze: veganist

Re: Vegan/veggie huisgenoot gezocht in Utrecht

Bericht door Renee1137 » vr aug 31, 2012 10:10

Vind je het handig als ik het ook in mijn vriendenkring navraag (niet dat ik veel vega-vrienden heb...), of zeg je, laten we eerst maar even zien wat er op dit forum van komt? :)
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Fynnya

Bericht door Fynnya » vr aug 31, 2012 10:27

Renee1137 schreef:Vind je het handig als ik het ook in mijn vriendenkring navraag
Ja, graag :)

Renee1137

Bericht door Renee1137 » vr aug 31, 2012 12:16

Fynnya schreef:
Renee1137 schreef:Vind je het handig als ik het ook in mijn vriendenkring navraag
Ja, graag :)
Doe ik!
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Fynnya

Bericht door Fynnya » di sep 04, 2012 10:25

Wat is het toch moeilijk om vegan huisgenoten te vinden.
Via marktplaats heel veel vegetariërs (en vleeseters en pescotariërs :roll: ), maar nog geen enkele veganist :(
We hopen toch elke keer een beetje op een veganist, want ons huis begon zo leuk als veganistisch huis, en het zou zo cool zijn als het weer grotendeels vegan werd.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di sep 04, 2012 10:35

Ja, logisch! Dat zou fijn zijn.

Ik woon al ergens en val buiten de leeftijdsgroep, maar anders...

Wel even geduld hebben, hoor. Niet te snel een carnist in huis halen. Dat wordt waarschijnlijk toch een ramp.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » di sep 04, 2012 11:03

Ja, als ik nog studeerde dan zou ik het wel weten. Het was maar wat moeilijk om een kamer te vinden zonder dat je het huis moest delen met een groep kortzichtige 'ballen'. Ik hoop dat je je perfecte huisgenootje snel gevonden hebt.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

JesseL

Bericht door JesseL » di sep 04, 2012 11:24

Het is wel bij uitstek de kans om een vegetarier om te turnen in een veganist. :grin:

Fynnya

Bericht door Fynnya » ma sep 10, 2012 21:10

Een van onze andere huisgenoten heeft een kamer aangeboden gekregen bij haar studentenvereniging, dus we hebben opeens nog een kamer vrij. Deze kamer is ongeveer 10.5m2 met daarbij nog een kleine muurkast, en heeft een uitzicht over de wijk ipv. het park (dus 's nachts een waanzinnig uitzicht met al die lichtjes). Deze kamer kost 300 euro.
We willen proberen de hospiteeravond voor de nieuwe kamer tegelijk met de andere te doen (woensdag de 12e), dus mocht je interesse hebben, laat het me zo snel mogelijk even weten :)

nadia4r
Leefwijze: flexanist

Bericht door nadia4r » ma apr 06, 2015 17:03

Ohh en ik denken dat er weinig veganisten/vegetariërs in mijn omgeving zijn, haha! Ik woon zelf echt een aantal minuten van het park vandaan, dus voor mij heeft het geen zin. Ik zal een beetje rondvragen of iemand toevallig nog opzoek is!

ijsbek
Contacteer:

Bericht door ijsbek » vr mei 01, 2015 13:37

Na 3 jaar weet ik niet of dat nog zin heeft. ;)
Just because no one judges you doesn't mean you should be careless as the forgiven.

Plaats reactie