Looking for a Home (met of zonder huisgenoten, liever met!)

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
lani
Leefwijze: veganist

Bericht door lani » vr dec 21, 2012 15:40

Rawrsies,

Meteen mijn derde post, goed begin toch?

Introductie: http://www.veganisme.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=8498
Vrienden gezocht: http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... =54&t=8499

Naast vrienden zoeken ik en mijn vriend een kamer, huis, villa, kasteel, gigantische waterbestendige kartonnen doos (inclusief kranten aub), kortom een plek om te wonen!

We zouden heel graag een plek met iemand willen delen, of meerdere mensen zou nog beter zijn! Vaak praten we over onze droom om een plek te hebben waar we met heel veel veganisten wonen, waar mensen zonder vaste woonplek kunnen crashen, waar mensen kunnen komen voor workshops, een weekje van rust, misschien een soort centraal punt voor veganisten en boeddhisten om samen te komen, meetings organiseren, en nog veel meer!

Maar dat is misschien best wel veel om te vragen, dus hopen we op z’n allerminst een klein kamertje ergens te vinden. We zijn qua ruimte heel snel tevreden, maar we willen absoluut geen gedeelde keuken (tenzij het gedeeld is met andere veganisten natuurlijk). Het liefste ook onze eigen badkamer, maar dat is niet zo hoog op de priority list.

Ook willen we graag in de buurt van Nijmegen wonen, of tenminste ergens in Gelderland of Noord-Brabant. Niet midden in de stad maar ook niet in een super klein dorp. Dorpen of super rustige buurten van steden (vaak net buiten de stad eigenlijk, zoals Brakkenstein in Nijmegen). Persoonlijk vind ik de stad verschrikkelijk, veel te druk, veel te veel mensen! Het zou minder erg zijn als de mainstream mens wat vriendelijker was misschien ^^’’

Ik heb verder weinig hier aan te vullen behalve dan dat ik en mijn vriend allebei werkloos zijn op het moment, maar mijn vriend gaat waarschijnlijk een extra opleiding volgen om zo hopelijk meer kans op een baan te maken. Zelf ga ik waarschijnlijk mij bezig houden met vrijwilligers werk en heel misschien opgegeven moment een opleiding, maar dat weet ik nog niet zeker, dat zou misschien wel tot een leuke (part of full-time) baan kunnen leiden.

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust! Er zit hier ook niet veel haast achter, al hopen we wel binnen een jaar een eigen plekje te hebben ^^’’.

Much love!

TonyJello

Re: Looking for a Home (met of zonder huisgenoten, liever me

Bericht door TonyJello » zo dec 23, 2012 13:03

Heb je wel eens gehoord van Emmaus?

Het is niet speciaal veganistisch, maar verder komt het misschien heel erg in je richting.
Emmaus schreef:Bij ons wonen en/of werken?

De Emmausgroepen zijn regelmatig op zoek naar nieuwe bewoners. Idealisten die een nieuwe draai aan hun leven willen geven kunnen voor een informatief gesprek contact met een van de woon-werkgemeenschappen opnemen. Daarnaast is Emmaus er om mensen in probleemsituaties nieuwe kansen te bieden: een woonplek om op adem te komen en plannen te maken voor de toekomst. Vrijwilligers zijn bij alle groepen ook van harte welkom. Neem dan contact op met de Emmausgroep in de buurt.
Emmaus schreef:Op dit moment zijn er in de wereld 317 Emmausgroepen in 36 landen in vier continenten: Afrika, Azië, Noord- en Zuid-Amerika en Europa. Meer informatie over de wereldwijde Emmausbeweging kunt u vinden op http://www.emmaus-international.org

lani

Bericht door lani » zo dec 23, 2012 19:33

Bedankt voor de link en info =) Maar zoiets is niets voor ons, heb het eventjes goed bekeken en kreeg al een gevoel dat het niet echt iets voor ons zou zijn, dus toen eventjes aan m'n vriend gevraagd, die kende het schijnbaar al, en hij zegt ook dat dat niks voor ons is. Vooral aangezien we allebei een studie willen volgen en dit is vaak met werk-woon verband of iets dergelijks.

Maar alsnog bedankt voor de moeite :thanks:

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo dec 23, 2012 20:00

Geen enkele moeite :)

TonyJello

Looking for a Home (met of zonder huisgenoten, liever me

Bericht door TonyJello » za dec 29, 2012 15:03

RawR! Daar ben ik weer, lani :D

Inmiddels woon ik een jaar of 8 in het zuiden van Zuid-Limburg. Ik ben geboren in Amsterdam en ik heb gewoond in Lelystad, Almere-Haven, Haarlem, Alphen aan den Rijn, Bodegraven en Castricum. Binnen die plaatsen ben ik ook een keer of 3 verhuisd. En ik heb 3 jaar heerlijk in een camper gewoond.

Nu huur ik een heel fijn appartement op een boerderij. Limburg vind ik erg mooi en ik woon heerlijk rustig, maar het bevalt me hier verder helemaal niet. De taal vind ik afschuwelijk, er valt hier niets te beleven en over het algemeen genomen vind ik de mensen niet zo leuk. Limburgers ervaar ik als afstandelijk en humorloos. Onder elkaar zijn ze overigens heel gezellig. Wat het voor mij ook wat lastiger maakt is dat ik een aantal autistishe eigenschappen heb en in de randstad slaat de wijzer naar de positieve kant en hier in dit zuiden naar de negatieve kant.

In Limburg wil ik dus niet blijven wonen, maar ik zoek nu niet actief naar iets anders, want ik ben het verhuizen ook flink zat en ik weet dat overal wel dingen zijn die minder prettig zijn. Nu heb ik inkomen door 20 uur werk per week. Het is prima werk met goede omstandigheden, maar niet interessant. Dus dat mag ook vervangen worden door iets anders...

Het lijkt me heerlijk om in een veganistische gemeenschap te leven met fijne mensen en dieren en als het even kan wat grond om eten te verbouwen. Als dat ergens wat meer in het midden van het land kan op een rustige plek, maar toch in de buurt van een grote stad, lijkt mij dat waanzinnig.

Nou, ik heb dus geen haast, maar wel interesse.

In de laatste V staat trouwens op pagina 24 een advertentie van iemand die een leefgemeenschap wil starten.

lani

Bericht door lani » za dec 29, 2012 15:31

rawr rawr! =D .. M'n vriend heeft een abonnement op V dus we zullen morgen even kijken (we zijn nu bij m'n ouders morgen gaan we weer naar zijn moeder waar we op het moment bij inwonen). Wel awesome dat je ook interesse hebt ^_^

Voor long-term is dit wel erg goed nieuws, jij + persoon uit het magazine = 4 mensen dat is al een goed begin om een eventuele woongemeenschap op te bouwen natuurlijk :) .. Ik en mijn vriend zijn wel erg voorzichtig hiermee, we willen niks haasten en niet zomaar iets gaan kopen zonder er goed over na te denken, of zomaar met mensen opeens samen leven.

Wij willen graag een beetje in de driehoek van Nijmegen, Den Bosch en Utrecht (als je op de kaart kijkt kan je wel beetje een driehoek maken :P) wonen, niet in de stad zelf, lekker er buiten, veel groen om ons heen, niet té ver weg van de stad idd want het is fijn om een stad in de buurt te hebben voor bereikbaarheid voor zowel ons naar daar, als mensen van daar naar ons.

Dat van die limburgers kan ik trouwens wel een beetje begrijpen, of tenminste het accent / de taal. Ik kan daar soms ook niks van maken, maar persoonlijk ken ik geen limburgers verder.

Eventueel is Duitsland ook een optie, voornamelijk omdat het goedkoop is, net over de grens, dichtbij Nijmegen, dat zouden wij wel leuk vinden ^_^

Dus wie weet, ik vind dit wel leuk klinken, eigenlijk moeten we maar eens meer gaan graven naar mogelijkheden enzo, hoe het zit met land huren/kopen, etc. Denk maar eens aan een boerderij met een groot stuk land, als je daar kan doen en bouwen wat je wilt zijn er heel veel mogelijkheden =D Maar ik heb er geen verstand van al die dingen verder :P

Oh ik heb trouwens wat vrienden gehad met autisme :3 ben er wel een beetje bekend mee, eerlijk gezegd 2 keer slechte ervaring gehad met mensen met autisme want dat verliep heel erg moeilijk helaas.. Maar dat was gedeeltelijk ook door mijn eigen mental state zegmaar :X

TonyJello

Looking for a Home (met of zonder huisgenoten, liever me

Bericht door TonyJello » za dec 29, 2012 16:03

lani schreef:rawr rawr! ...Voor long-term is dit wel erg goed nieuws, jij + persoon uit het magazine = 4 mensen dat is al een goed begin om een eventuele woongemeenschap op te bouwen natuurlijk :) .. Ik en mijn vriend zijn wel erg voorzichtig hiermee, we willen niks haasten en niet zomaar iets gaan kopen zonder er goed over na te denken, of zomaar met mensen opeens samen leven...
Ja, leuk! Nee, het is niet niks, dat zal zich moeten ontwikkelen. Koopgeld heb ik niet. Ik heb het geld wat ik verdien met 20 uur werken per week en dat is alles.
lani schreef:...Wij willen graag een beetje in de driehoek van Nijmegen, Den Bosch en Utrecht... ...Eventueel is Duitsland ook een optie, voornamelijk omdat het goedkoop is, net over de grens, dichtbij Nijmegen, dat zouden wij wel leuk vinden...
Mijn voorkeur gaat er hierbij uit om in Nederland te blijven.
lani schreef:...Dus wie weet, ik vind dit wel leuk klinken, eigenlijk moeten we maar eens meer gaan graven naar mogelijkheden enzo, hoe het zit met land huren/kopen, etc. Denk maar eens aan een boerderij met een groot stuk land, als je daar kan doen en bouwen wat je wilt zijn er heel veel mogelijkheden =D Maar ik heb er geen verstand van al die dingen verder :P
Ik woon nu dus op een boerderij met land. Dat land is niet van mij, maar er zijn stukken die ik wel mag gebruiken. (En dan toch nog weg willen? Tja, ik mag zelfs al zijn biologische fruit gaan verkopen en de opbrengst houden...) Verder kan de eigenaar van de boerderij ons veel informatie geven over land huren en kopen.
Lani schreef:...Oh ik heb trouwens wat vrienden gehad met autisme :3 ben er wel een beetje bekend mee, eerlijk gezegd 2 keer slechte ervaring gehad met mensen met autisme want dat verliep heel erg moeilijk helaas.. Maar dat was gedeeltelijk ook door mijn eigen mental state zegmaar :X
Ik ben denk ik niet moeilijk. Ik funktioneer op een 'normaal' nivo, dus niet verstandelijk beperkt, maar ook niet hoogbegaafd. Ik ben open, behulpzaam en sociaal, maar heb ook behoefte aan alleen zijn en ik kan niet tegen herrie. Er zijn wel meer eigenschappen, maar die ga ik hier natuurlijk niet allemaal schrijven. Iedereen is anders en heeft een gebruiksaanwijzing. Mijn gebruiksaanwijzing is in iedergeval niet ingewikkeld.
:grin:

Als we dieper op zaken willen ingaan kunnen we dat misschien beter via persoonlijke berichten en e-mail doen.

lani

Bericht door lani » za dec 29, 2012 16:17

Ik heb eventueel skype ^^ En check m'n mailbox heel vaak! =D

Je zou eventueel natuurlijk dit een beetje kunnen bespreken met die eigenaar, hij/zij zal vast wel een hoop informatie hebben om te delen =D

Oh en ik en m'n vriend houden ook wel van rust en stilte, al draai ik soms wel muziek, maar meestal niet zo hard, en soms speel ik wat gitaar ^^

Waarschijnlijk gaan wij na de zomer of eind van het jaar (2013, niet dit jaar want dat is nog maar een paar dagen haha) een kamer of appartementje huren ofzo, en dan hopelijk vriendschappen opbouwen en goed onze ogen openhouden voor mogelijkheden enzo terwijl we ons best doen om zoveel mogelijk te vorderen in alles wat we willen doen ^_^

TonyJello

Bericht door TonyJello » za dec 29, 2012 16:23

Skype heb ik niet. Ik zal je mijn e-mailadres geven in een pb.

Voorlopig zal ik er nog niet met de eigenaar over spreken, want hij zal het niet leuk vinden als ik eventueel wegga. We hebben dit appartement samen gebouwd in twee jaar... En we kennen elkaar al wat langer. We zijn meer van elkaar dan huurder en verhuurder.

lani

Bericht door lani » za dec 29, 2012 16:27

Nee dat kan ik wel begrijpen dat hij dat niet zo leuk zou vinden, majah, dit is ook niet iets wat in de komende 5 jaar zeker gaat gebeuren. Die kans bestaat natuurlijk wel maar de kans is helaas ook groot dat het nog lang gaat duren =( ..

TonyJello

Bericht door TonyJello » za dec 29, 2012 16:56

Aa, oké.

Nou, ik bedacht me dat ik natuurlijk altijd om informatie kan vragen voor anderen. ;)

-Edit-
Ik had S. Paalman -van de advertentie in de V- een mail gestuurd en ik heb ook een leuke reactie terug!
Ik stuur je een pb, want ik kan al iets heel bijzonders melden. (Synchroniciteit).

lani

Bericht door lani » za dec 29, 2012 18:28

Ah okay, zag je PM al en vroeg me af wie dat nou was haha :P Heb je ook al een email gestuurd ^_^

Ziet er wel interessant uit, zal er eens in gaan verdiepen :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » za dec 29, 2012 18:46

Leuk!

Ik mag voor Silaska Paalman een topic openen met daarin zijn advertentie uit de V.
Dat ga ik zo doen.

Wie weet wat dat voor informatie, enzo gaat opleveren. :D

lani

Bericht door lani » za dec 29, 2012 21:00

Hier TonyJello's topic, uit naam van iemand wie graag iets net als ons drieën (ik, mijn vriend en TonyJello), over een leefgemeenschap

Daar kunnen we allerlei ideeën eventueel ook verder bespreken :)

TonyJello

Looking for a Home

Bericht door TonyJello » zo dec 30, 2012 11:13

Net heb ik even met Simon (niet zijn echte naam) gesproken over de advertentie van Silaska Paalman en land kopen en daarop bouwen.

Hij zegt dat je dan wel heel veel geld en kruiwagens nodig hebt om dat voor elkaar te krijgen.
Hij zei: 'In Nederland, België en Duitsland lachen ze je uit.'

Nou is Simon een Limburger en naar mijn ervaring denken de meeste Limburgers negatief en dat er niets mogelijk is, maar wat hij zegt zal best waar zijn. Er zijn dus zeer enthousiaste en gedreven volhouders nodig om het doel te bereiken.

In Frankrijk maak je meer kans, zegt Simon, maar dan kun je het beste land kopen waar al wat op gebouwd is en dat verbouwen of opnieuw bouwen.

Volgens Simon kost in Nederland op dit moment een platte vierkante meter iets van 7 euro. Dat is een aantal jaren geleden 3 euro geweest. In Duitsland, België en met name Frankrijk is land goedkoper.

lani

Bericht door lani » zo dec 30, 2012 12:21

Thich Nhat Hanh :) Ook in Frankrijk!

Niets is onmogelijk zeggen we maar ^^ .. Daarom ook met voorzichtigheid alles bekijken, bereiden, ontdekken en in verdiepen!

TonyJello

Looking for a Home

Bericht door TonyJello » zo dec 30, 2012 12:29

lani

Bericht door lani » zo dec 30, 2012 12:33

Ziet er interessant uit :)

TonyJello

Looking for a Home

Bericht door TonyJello » zo dec 30, 2012 12:36

Dat kun je wel zeggen.

Ken je ook het Sidha Dorp in Lelystad?

Daar heb ik TM geleerd, ik denk in 1994, en ik wilde er gaan wonen.

Misschien moeten we gewoon dáár gaan wonen. Dat bestaat al. Het is niet speciaal vegan, maar...

Het is een hele woonwijk!

http://kijkweb.home.xs4all.nl/kijkaan/i ... hadorp.jpg

Met een school, met een vegetarisch restaurant, met een natuurwinkel, met een meditatiegebouw, met een gezondheidscentrum, met een tuinenkomplex om eigen voedsel te verbouwen, enzovoort!

Vedische Bouwplannen
Laatst gewijzigd door TonyJello op zo dec 30, 2012 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

lani

Bericht door lani » zo dec 30, 2012 14:37

Ziet er leuk uit, of het voor ons (ik en m'n vriend) iets is dat weet ik niet, ben bang van niet. Wij willen het liefste echt een plek oprichten voor vegetariërs (veganisten), om samen met mensen daar te wonen en hopelijk uitbreiden tot een geheel centrum waar mensen kunnen wonen, tijdelijk of permanent, etc ^_^

En ja, in het begin zal dat waarschijnlijk gewoon een huis zijn wat we met 4 of 5 mensen delen gok ik. Dat klinkt wel redelijk op het moment, maar ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn, hangt ook van de andere mensen af natuurlijk, wie weet duikt er wel een biljonair op die z'n villa wilt delen :mrgreen:

Plaats reactie