Looking for a Home (met of zonder huisgenoten, liever met!)

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Looking for a Home

Bericht door TonyJello » zo dec 30, 2012 14:44

Ja, dat lijkt mij ook het fijnst. Het Sidhadorp is leuk, maar het nog nét niet.

Ogen en oren open houden. Het komt!

lani

Re: Looking for a Home (met of zonder huisgenoten, liever me

Bericht door lani » zo dec 30, 2012 15:01

Precies =)

Heb ook al weer gemaild met Silaska, klinkt als een heel erg prettig persoon! Ik heb gezegd dat ik en mijn vriend begonnen zijn om de mogelijkheden te ontdekken voor een ruim huis wat we eventueel kunnen huren bijvoorbeeld. Kopen zou ook een optie zijn, hangt ook weer van allerlei factoren af.

Sowieso moet de locatie fijn zijn, zoals we al zeiden, het liefste ergens rustig, maar wel in de buurt van een stad (niet meer dan een uur reizen met fiets ofzo). En afhankelijk van hoeveel mensen er zullen wonen moet het groot genoeg zijn.

En voordat we zoiets doen moeten we natuurlijk ook een goede basis hebben qua vriendschap met elkaar :) .. Maar dat is volgens mij het laatste waar we ons zorgen om hoeven te maken =D

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo dec 30, 2012 15:08

Tja...

Een half uur geleden heb ik ook een mail van Silaska ontvangen met de vraaag of ik iets over mezelf wil vertellen. Dat ga ik nu doen.
:D

Ik zet hier zijn website: KolibrieVasten

TonyJello

Looking for a Home (met of zonder huisgenoten, liever me

Bericht door TonyJello » zo dec 30, 2012 19:33

lani schreef:...Wij willen graag een beetje in de driehoek van Nijmegen, Den Bosch en Utrecht... ...Eventueel is Duitsland ook een optie, voornamelijk omdat het goedkoop is, net over de grens, dichtbij Nijmegen, dat zouden wij wel leuk vinden...
Tony Jello schreef:Mijn voorkeur gaat er hierbij uit om in Nederland te blijven.
Die voorkeur is al aan het vervagen... :D

lani

Bericht door lani » ma dec 31, 2012 11:52

Vanaf nu liever in andere topic posten als het over de leefgemeenschap gaat, zo blijft dit open om een leuke tijdelijke woonplek voor mij en m'n vriend te vinden :P

LINK voor leefgemeenschap topic

Om het nog eventjes snel te beschrijven;

Ik en mijn vriend zijn op zoek naar een kamer, appartement, huis, wat dan ook, in Gelderland / Noord-Brabant (omgeving Nijmegen, Den Bosch, etc) wat niet te veel kost, het liefste samen met andere vegetariërs (eigenlijk veganisten om verwarring te voorkomen). Onze keuze gaat uit naar een plek waar we onze eigen keuken en badkamer en WC hebben. Als we iets dergelijks moeten delen willen we dat alleen delen met andere veganisten.

Tuintje of tenminste balkon zou ook leuk zijn :P

lani

Bericht door lani » wo mar 13, 2013 15:09

Bump!

.. ik en David zijn nog steeds op zoek naar iets. Sinds kort heeft David gesolliciteerd maar is helaas afgewezen voor een leuke baan omdat hij té perfect was hihi :3 .. Z'n opleidingsniveau/denkniveau is te hoog bijvoorbeeld, ze zijn bang dat hij verveeld en gefrustreerd raakt van de baan (en eventueel co-workers).

Ik heb net al gereplied op 2 andere mensen die op zoek zijn naar een woonplek/huisgenoten/allebei, eentje wie in België wilt wonen maar dat is erg lastig voor ons. De ander in Wageningen, dat is wat meer in ons gebied.

Want David zit eraan te denken om een leraren opleiding te doen met de hoop om dan op een goede school les te geven daarna, of eventueel als researcher te werken als hij de kans krijgt, want dat past veel beter bij hem.

Het is allemaal een lang verhaal om alles uit te leggen.

Maar het komt er op neer dat we nog steeds in de omgeving van Nijmegen enzo willen blijven, volgens mij had ik een soort kaartje hier of ergens anders gepost, maar er zijn genoeg plekken eromheen wat mogelijk is, zoals in de buurt van Arnhem, of Den Bosch, zolang Nijmegen maar bereikbaar is eigenlijk =) En geen urenlange reistijd dus :3 ..

Dus we willen nog steeds graag een woonplek, het liefste met huisgenoten, maar hoeft niet perse.

Even snel iets over ons;

We zijn twee jongens, zijn al een paar jaar samen. Lani houd van muziek, tekenen, manga, japan, en nog veel meer. David houd ook van tekenen en manga, maar is wat minder bezig met muziek. Lani maakt ook zelf graag muziek. We zijn allebei Boeddhist en helemaal vegan, allebei ook heel rustig en erg open-minded, misschien beetje apart voor sommige en misschien veel te apart voor veel :roll: .. Vooral Lani :oops:

Anyhow, als iemand meer wilt weten, stuur maar een PM ofzo ^^

lani

Bericht door lani » do mei 16, 2013 13:14

weer ff een update :3

Ik en m'n vriend zijn op zoek naar een woonplek. We delen heel erg graag een woonplek met andere vegans! .. zolang het maar niet in een slechte buurt is, niet midden in de stad en liever niet in zuid-holland ..

Als iemand plek voor ons heeft, een woonplek kent wat betaalbaar is, of iemand anders kent, dan horen we dat graag

We hopen een inkomen te hebben van ongeveer 1400 euro samen (ik kan op het moment nog niet werken vanwege mentale klachten maar ik hoop na de zomer op z'n laatst in staat te zijn :)) en aangezien gezond eten duur zullen we villa's helaas moeten afwijzen ^_^''

.. we zijn dus wat minder kieskeurig geworden want we willen hier weg >__> .. maar David is wel aan t solliciteren dus het kan zomaar gebeuren dat we weer aan een bepaald gebied vast zitten, hij werkt op t moment in een ziekenhuis in Nijmegen en het kan zijn dat hij daar beter werk kan krijgen .. hij heeft ook een gesprek eind deze maand in Arnhem voor een psychiatrische instelling ofzoiets om daar te werken =) ..

lani

Bericht door lani » wo jun 12, 2013 15:01

belangrijke update ^_^

Ik wil dit eventjes duidelijk melden; .. wij zijn niet meer op zoek naar een woonplek :3 .. Ik wil het liever niet té openbaar plaatsen waar wij precies gaan wonen, maar we hebben een hele mooie toekomst in zicht =) ..

TonyJello

Looking for a Home (met of zonder huisgenoten, liever me

Bericht door TonyJello » wo jun 12, 2013 15:03

lani schreef:belangrijke update ^_^

Ik wil dit eventjes duidelijk melden; .. wij zijn niet meer op zoek naar een woonplek :3 .. Ik wil het liever niet té openbaar plaatsen waar wij precies gaan wonen, maar we hebben een hele mooie toekomst in zicht =) ..

G E F E L I C I T E E R D :!: :cheerie:

lani

Bericht door lani » wo jun 12, 2013 15:14

haha, thanks xD .. *huggles*

jojo

Bericht door jojo » wo jun 12, 2013 15:29

Ik zeg: Grote HIEPERDEPIEP HOERAAAAAA!!!!!!!!!!!!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

lani

Bericht door lani » za jun 22, 2013 15:31

haha thanks JoJo *hug* ^_^ ..

lani

Bericht door lani » di nov 05, 2013 12:46

update :3

We zijn helaas weer/nog steeds op zoek naar een plek om te wonen. We zijn ongeveer 2 maanden ergens geweest en in die 2 maanden zijn we er achter gekomen dat die plek niet geschikt was voor ons.

Now straight to the point.

David en ik zoeken een plek waar we kunnen wonen, of mensen wie bereid zijn een gemeenschap met ons te beginnen. Wij zijn boeddhisten en dat is een erg belangrijk punt in ons leven, we hebben er zelfs aan gedacht om naar een klooster te gaan, maar daar is het de tijd nog niet voor, voor ons, misschien later in het leven.

Het liefste niet in een stad, our dream home would be far from any sign of civilisation, als we ergens een stuk land kunnen krijgen kunnen we daar heel blij zijn in een tent ofzo =)

als iemand tips, advies, whatever, heeft dan is dat erg welkom.

Arjan
Leefwijze: pescotarier

Bericht door Arjan » vr dec 13, 2013 14:38

Hey,

Heb je al gezocht naar vakantie woningen?
Hele simpele huisjes waar veel mensen alleen maar in de zomer in zitten.
Zouden jullie vrij ongestoord en paar maanden in ieder geval onderdak kunnen vinden.
Volgens mij zijn daar hier in het noorden vrij veel van.

Ik denk dat je trouwens best gewoon open over je partnerschap kan praten hier hoor en waar dan ook,
lijkt me een uitstekende plek om je aan te wennen dat de keuze vrijheid in heel veel dingen echt wel algemeen geaccepteerd is hier in Nederland. Zelf nog wel eens met een transexuele jongen staan zoenen in de Halve maan toen ik 15 was en mee stappen was met wat 20+ rs , was nog gewaarschuwd dat niet alles was zoals het leek daar van tevoren door ze ^^. Gewoon heel hard mee gelachen toen ik er achter kwam, hij/ze had wel een mooi setje aan en al wat hormonen gehad duidelijk, was al wel een mooie meid ^^. Hoe dan ook dat was een kwart eeuw geleden, geen schaamte of raar behandeld toen hoor hoor, gewoon weer een extra grappig verhaal in de portfolio meer niet. Mensen moeten nu toch nog veel ruimdenkender zijn dan toen zelfs. Toch?

Mocht je echt op straat staan met je kerel midden in de winter PM me dan maar, heb boven nog wel een paar kamers ongebruikt. Maar je wil hier eigenlijk echt niet wonen, beetje rare buurman aan 1 kant maar hij lijkt zich de laatste maand wel te gedragen. Zit hier zelf eigenlijk maar economisch wat gevangen sinds de bank besloot mijn huis te verkopen, niet wetend wat ik wil boven nooit de kamers gaan gebruiken.

Hoe dan ook denk niet dat het iets is voor jullie maar een dak is beter dan buiten slapen.
Maakt niet uit wat je denkt dat je rarigheid is en wat voor reacties het zou moeten geven, ik ga er wel tussen of voor staan no worries.

Succes met zoeken, Arjan.

PS: Als je gaat vertellen dat je 24/7 als furrie door het leven gaat dat lach ik me echt een breuk. Zelfs dan geld het aanbod nog hoor ^^ maar dan moet je me wel vergeven als ik soms wel erg veel lol heb plotseling als ik de keuken inloop en een man hoog konijn borden zie afwassen. :lol:

Nog een PS: Zijn redelijk wat bossen hier in de buurt trouwens, je had het over een tent. Een tent hoeft niet erg te zijn, heb een auto maar geen geld voor benzine. Hoe dan ook voor 5,- diesel kan ik wel 2 ritjes bevoorrading doen van bulk water en eten en zo. Blauw bos bij oosterwolde is zachte naald bomen op zandgrond, meer comfortabele ondergrond bestaat er niet in nederland denk ik. Ben zelf nog steeds ontslagen van wat voor werkverplichting dan ook omdat ik nog niet helemaal hersteld ben en mijn nacht ritme nagenoeg niet regelen kan. Bedoel maar te zeggen dat er een handje geholpen kan worden bij opzetten en zoeken naar plek. Al mijn oude vrienden wonen rond amsterdam dus zelf een beetje aanspraak hier in de buurt vind ik helemaal niet erg. Ben grof wellicht beetje intens maar poeslief verder. Weet ook dat mensen hier in de buurt oude boerderijen kraken trouwens, keer naar een feestje geweest bij hemrik in de buurt geloof ik. Waren zeker 3 Oosterwolders aanwezig daar die het allemaal volledig normaal vonden, suggereert dat dat hier vaker gebeurd in de buurt in oude boerderijen. Weet niet of je het lef heb om ergens gewoon in te trekken? Ook daar kan ik wel helpen scouten met de auto :) Zelf dat nooit gedaan, 6 jaar anti-kraak gewoond, beste tijd van mijn leven gehad daar trouwens heeerlijk, zelf niet zo regelig organiseerderig, laat dingen verwateren door ??? geen idee. Erg stom. Maar daar vlogen de uitnodigingen me ieder weekend zo ongeveer om de oren met meerdere opties zelfs het regelde zichzelf gewoon. (ahh crap word emo over in A'dam wonen, krijg de pest toch zeg, haat mezelf :) volgens mij heb ik een soort omgekeerde andropause sinds ik weer met sporten begonnen ben of zo,dit is niet normaal gewoon lijk wel in de overgang ^^)

lani

Bericht door lani » do jan 09, 2014 20:49

Thanks for your .. elaborate reply O_o .. ik ben geen furry en vraag me vooral af waarom je daar op komt xD

We hebben inderdaad van die huisjes in vakantie parken enzo gezien, in sommige plaatsen mag je daar het hele jaar verblijven =) Ze zijn vaak goedkoop, nog steeds kost het meer geld dan sociale huurhuis of hoe dat ook heet, wanneer je niet zoveel hoeft te betalen voor een huis in een woonwijk (ik heb er totaal geen verstand van), dus ik weet dat het een optie is :3 ..

Thanks for the offer regardless ^_^ .. tis altijd hartverwarmend om zoiets te horen =) ..

De reden dat ik trouwens liever niet te veel over persoonlijke zaken etc praat, al heb ik dat al teveel gedaan en je kan op dit forum geen eigen posts verwijderen >___> .. is dat je zonder in te loggen gewoon heel veel dingen kan lezen, dus vanaf nu post ik niet zoveel persoonlijke dingen meer, niet in deze delen van het forum in ieder geval =P

Anyhow, it's getting late!

<3

brb, pulling on my bunny ea- .. errr I mean .. EATING CARROTS @_@

Plaats reactie