Gezocht: kamer + huisgenoot Wageningen

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Gezocht: kamer + huisgenoot Wageningen

Bericht door Rorrim » do jan 29, 2015 12:41

Waar ik nu woon word ik niet erg vrolijk. De asocialiteit van omwonenden belemmert een goede slaap. Vandaar dat ik een andere woning/kamer zoek. Enkele eisen: het moet goedkoop zijn en netjes en 'snachts moet het er stil zijn. Wensen: een vegan huisgenoot die tweemaal per week voor mij kookt, ik wil hetzelfde terug doen.

Mocht je studeren in Wageningen en ook op zoek zijn naar een kamer met veganistische huisgenoot, dan is een andere optie om samen een tweepersoonskamer in een nieuw gebouwd (rustig en goed geïsoleerd) studentencomplex te huren.

Laat maar weten als je ervoor in bent. Uiteraard mag je, voordat je een beslissing maakt, eerst kijken wat je in huis haalt.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

marjan

Re: Gezocht: kamer + huisgenoot Wageningen

Bericht door marjan » di feb 10, 2015 8:22

Wat een leuke oproep. Jammer dat ik geen student meer ben :) . Heel veel succes gewenst!

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » wo feb 11, 2015 21:42

Bedankt! Stiekem had ik gehoopt op wat meer reacties, maar wat ik zoek is wellicht vrij zeldzaam. Misschien moet ik ook gewoon van mijn luie stoel komen en de deur uit om in contact te komen met de veganisten hier.

jasnime

Bericht door jasnime » ma jul 06, 2015 4:55

Hmmm, ik wil vanaf 2015-2016 graag studeren in Wageningen, maar ik weet het nog niet zeker. Ik heb er al een fijne plek gevonden, maar als ik die niet krijg is dit geen gek idee.

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » wo jul 29, 2015 22:44

Doen, Wageningen is een goede plek om te studeren. Ik heb intussen een eenpersoonskamer gevonden waar ik per september ga wonen. Nu is er nog het probleem dat ik sommige dagen nogal laat thuis ben om te koken. Het zou ideaal zijn als iemand met dezelfde standaarden dat voor me zou doen, al is het al af en toe. Op andere dagen kan ik natuurlijk hetzelfde terug doen.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do jul 30, 2015 9:23

Rorrim schreef:Nu is er nog het probleem dat ik sommige dagen nogal laat thuis ben om te koken. Het zou ideaal zijn als iemand met dezelfde standaarden dat voor me zou doen, al is het al af en toe. Op andere dagen kan ik natuurlijk hetzelfde terug doen.
Als je niet iemand vindt om dit samen mee te doen kun je het ook prima voor jezelf doen natuurlijk. Op de avonden dat je tijd hebt kook je een extra portie, en dan hoef je die alleen nog maar op te warmen als je laat thuis bent. Als je iets wilt maken wat zich niet zo goed laat bewaren, zoals een roerbakgerecht, dan kun je bijvoorbeeld ook alleen het voorbereidende werk doen zoals groente snijden, zodat je het later alleen nog even in de pan hoeft te gooien. Meerdere porties koken is ook een goeie strategie om minder geld uit te geven en minder restjes te hebben.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » do jul 30, 2015 10:33

Klopt, dat doe ik nu ook vaak. Al komt het er in de praktijk op neer dat ik 3x achtereen hetzelfde eet en vaak hetzelfde als ontbijt (ik eet niet heel graag brood). Een van mijn huidige huisgenoten kookt vaak donderdags voor me en een verse maaltijd na een drukke dag vind ik toch wel erg lekker. Die traditie eindigt als ik hier weg ben.

Plaats reactie