Tips goede knaagdierenasielen Haarlem-Leiden?

Deze plek is voor dieren die een thuis zoeken.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
anoniem07
Leefwijze: veganist

Tips goede knaagdierenasielen Haarlem-Leiden?

Bericht door anoniem07 » di jul 07, 2015 17:51

Beste forumgebruikers,

Ik ben op zoek naar advies! Ik zou graag wat dierenasielen steunen en heb het plan opgevat om voor mijn studentenvereniging een rommelmarkt te organiseren waarbij de volledige opbrengst naar twee tot drie knaagdierenasielen in de omgeving zou gaan. Maar ik ken zelf alleen één asiel (het dichtstbijzijnde) en zou graag informatie willen – die alleen ervaringsdeskundigen kunnen geven – over andere asielen. Ik zou bij voorkeur geld geven aan asielen die het zwaar hebben door bijvoorbeeld een onverwachte financiële tegenslag, en/of asielen met (vrijwillig) personeel dat bijzonder veel moeite doet om te zorgen dat de dieren goed terecht komen en goed verzorgd worden. Natuurlijk kunnen vrijwel alle asielen extra geld goed gebruiken en werken overal wel grote dierenliefhebbers, maar omdat de opbrengst niet groot zal zijn (we zijn maar een kleine vereniging) en ik dus niet veel asielen kan helpen, zou ik graag ervaringen horen van mensen die de asielen beter kennen dan ik en weten waar het geld het hardst nodig is en waar het het best besteed wordt. Omdat ik geen auto heb en ik de reiskosten graag beperkt wil houden, zoek ik asielen in de omgeving Haarlem-Leiden. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

anoniem07

Re: Tips goede knaagdierenasielen Haarlem-Leiden?

Bericht door anoniem07 » do jul 09, 2015 9:26

Blijkbaar is dit een moeilijke vraag. :P Een goed dierenasiel iets verder weg mag ook nog, en zelfs met verhalen over dierenasielen die ik beter kan vermijden zou ik blij zijn! ;)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do jul 09, 2015 14:01

Hier is een lijst: http://www.bunnybunch.nl/informatie/kon ... iel-lijst/ Die in Haarlem staat er al niet op, dus het zal wel geen heel complete lijst zijn. Ik ben helaas geen ervaringsdeskundige.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

anoniem07

Bericht door anoniem07 » do jul 09, 2015 17:57

Bedankt! Maar geen zorgen, het vinden van adressen van asielen zal geen probleem zijn. ;) Ik hoopte alleen op ervaringen. Mijn oog is nu gevallen op dierentehuis Leiden Stevenshage en knaagdierenopvang 't Knagertje. In een ander forum las ik over dat laatste asiel al positieve berichten, dus ik hoop wel een goede keuze gemaakt te hebben. :)

Plaats reactie