[gezocht] vegan/natuurvoedingsdietist Groningen

Dit subforum is voor oproepen voor vrijwilligers of vacatures te plaatsen. Of eventueel werkgerelateerde aanbiedingen te plaatsen. Bijvoorbeeld een oproep voor als je een cateraar nodig hebt of juist diensten hebt aan te bieden.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
MrGreen
Leefwijze: part-time veganist

[gezocht] vegan/natuurvoedingsdietist Groningen

Bericht door MrGreen » zo mar 08, 2015 18:02

Heeft iemand ervaring met een dietist(e) in Groningen stad eo die op het gebied van veganisme en/of natuurvoeding expert is?

Dani
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: [gezocht] vegan/natuurvoedingsdietist Groningen

Bericht door Dani » zo mar 08, 2015 19:22

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik ben eigenlijk op zoek naar een persoon die ook niet per definitie anti-soja is zoals Rieneke Dijkinga.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Benno

Bericht door Benno » ma mar 09, 2015 6:14

Nog even geduld....
Mijn vriendin is bezig met de opleiding Natuurvoedingscoach/gewichtsconsulente.
Ze wil de mensen via gezonde veganistische en biologische voeding laten kennismaken met het veganisme. :)
Helaas niet in de omgeving van Groningen maar wel in de omgeving van Zwolle/Apeldoorn.
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders begeerte.

Flip

Bericht door Flip » zo mar 15, 2015 10:29

Hoi!

Ik loop zelf bij een orthomoleculaire diëtiste/mesoloog: http://www.mesologiegroningen.nl/
Ben daar gekomen i.v.m. eetstoornis en veel lichamelijke klachten. De reguliere diëtiek paste totaal niet bij me. Daar geven ze iedereen dezelfde voedingscentrum-eetlijst, wordt veganisme afgekeurd en ik moest liters soyamelk naar binnen werken als melkvervanging terwijl ik daar helemaal niet goed tegen kan.

Toen ik daar kwam at ik nog niet helemaal veganistisch, nu wel, maar de diëtist staat daar totaal niet afkeurend tegenover. Ze probeert vooral te kijken naar lichamelijke klachten (denk aan vermoeidheid, darmklachten, hoofdpijn, huidproblemen, hormonale problemen) en probeert dit op te lossen door het samen verbeteren van je eetpatroon en eventueel met supplementen. Ze doet ook bioresonantie om te kijken waar er in het lichaam problemen zijn (sommige mensen hebben hier veel baat bij, anderen vinden het onzin, dus dat oordeel laat ik aan jou over).
Ik heb veel baat bij de behandeling gehad, mede omdat ik ook goed met haar kon praten.

Het nadeel is alleen dat het vrij duur is als je niks vergoed krijgt van de verzekering. Plus dat ze ook nog op een andere locatie in Nederland werkt, en volgens mij neemt ze niet zo snel nieuwe klanten aan. Maar je zou het kunnen vragen en een duidelijke hulpvraag erbij zetten (ook natuurlijk dat je veganistisch eet). Wellicht als het voor jou geen lang traject is dat je een aantal afspraken kan krijgen!

En verder, ze is zelf geen veganist, maar eet bijna geen vlees, wel soms vis en drinkt geen melk. Ik weet niet of dat een bezwaar is of dat je echt een veganistische diëtist wilt? Ze eet sowieso een stuk diervriendelijker dan de gemiddelde Hollander. Hoe ze tegenover soja staat weet ik niet goed. Ik denk niet heel positief, maar ze keurt ook niet echt dingen af. Het gaat erom dat je een balans vindt in je eetpatroon.

Hopelijk vind je snel een goede diëtist! :)

MrGreen
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door MrGreen » za mar 21, 2015 16:36

Dina, weet je ook waaromRDijkinga antisoja is?

Flip, bedankt!
Vergoeding - sja. Ik heb wel indicatie op medische basis omdat ik een eetstoornis heb, dus wie weet helpt dat. Ik ga in ieder geval eens goed kijken. Thanks!!!

Plaats reactie