Nog andere zwangeren hier?

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Amethystina
Leefwijze: flexitarier

Re: Nog andere zwangeren hier?

Bericht door Amethystina » zo aug 14, 2011 8:24

R is nu 14 maanden en ik voed nog steeds. Het is erg druk want zit nu middenin een stageperiode met heel wisselende diensten, maar het lukt toch altijd wel op de een of andere manier. Ik voed hem altijd 's morgens en 's avonds, soms ook 's middags als hij daar behoefte aan heeft en ik er ben. Komende week doe ik nachtdiensten waardoor ik 's morgens niet thuis ben om hem te voeden, ik denk dat ik van te voren maar wat kolf en dat mijn man hem een sojapapje bij kan geven als het nodig is.

JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door JudithK » zo aug 14, 2011 12:55

femke schreef: Ik voed nog steeds (3x p.d.), al is het niet heel veel meer volgens mij. Ik kolf in ieder geval maar 30 ml steeds. Blijf het toch nog volhouden, heb het idee dat ze zelf wel iets meer drinkt. De sojavoeding lust ze niet, alleen als ik het als papje geef, dus dat doe ik 2x per dag. Ik hoop dat ze dan genoeg binnenkrijgt aan vitamines. Hoe doen, of deden, jullie dat met kinderen rond 1 jaar?
Wat voor sojavoeding geef je? Yael kreeg met 1 jaar gewone sojamelk, dat vond ze erg lekker. Met 1 jaar gaf ik denk ik nog zo'n 4/5 keer borstvoeding. Aangezien ik thuiswerk hoefde ik niet te kolven.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma aug 29, 2011 16:37

Vandaag bij de verloskundige geweest. Het hartje gehoord :D
Bloeddruk was erg laag en dat merk ik ook met snel duizelig zijn. De bloeduitslagen waren volgens haar goed, maar volgens mij een beetje laag. B12 was 246 en D 48. D was volgens haar iets te laag, moet boven 50 zijn. Ze vroeg of ik tijdens de zwangerschap niet een ander voedingspatroon wil omdat ik hier blijkbaar niet genoeg energie uithaal. Heb gelijk gezegd dat dat geen optie is. Neem wel een extra veg1 tablet per dag.

Framboos

Bericht door Framboos » ma aug 29, 2011 19:50

JudithK schreef:Vandaag bij de verloskundige geweest. Het hartje gehoord :D
O, wat fijn Judith! Ben heel blij voor je.

Anna

Bericht door Anna » ma aug 29, 2011 19:57

Bloeddruk was erg laag en dat merk ik ook met snel duizelig zijn. De bloeduitslagen waren volgens haar goed, maar volgens mij een beetje laag. B12 was 246 en D 48. D was volgens haar iets te laag, moet boven 50 zijn. Ze vroeg of ik tijdens de zwangerschap niet een ander voedingspatroon wil omdat ik hier blijkbaar niet genoeg energie uithaal. Heb gelijk gezegd dat dat geen optie is. Neem wel een extra veg1 tablet per dag.
Wat fijn om te horen, altijd weer een opluchting toch? Kun je inmiddels een beetje ongestoord genieten?

Marla

Bericht door Marla » ma aug 29, 2011 20:27

Kun je niet beter speciaal een multi nemen voor zwangere vrouwen? Dan zijn de hoeveelheden wat meer aangepast aan je behoeften. Ik heb er een bij iHerb besteld en die bevalt prima maar ze hebben daar verschillende soorten.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma aug 29, 2011 21:14

Ik slik al sinds ik veganist ben de multivitamine van Solgar voor zwangeren/lacterende. Sinds ik zwanger ben 2 per dag. Alleen toen ik heel erg misselijk was sloeg ik wel eens over, dan is iets doorslikken niet zo fijn.

Hoe gaat het met jou Marla? Ben je er al helemaal klaar voor?

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » do sep 01, 2011 16:37

Daar word je toch gelijk verliefd op? Lekker druk baby'tje. Af en toe even zwaaien (vonden Meilan en Yaël geweldig, gingen gelijk terug zwaaien).
http://94.100.116.112/1399300001-139935 ... _SLjT.jpeg

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do sep 01, 2011 17:48

Leuk zeg!

Marla

Bericht door Marla » vr sep 02, 2011 15:22

Heel schattig inderdaad Judith!

Met mij gaat het goed, vandaag mijn laatste werkdag gehad. Nu nog 6 weekjes, maximaal 8. Het gaat echt ontzettend hard! Er komt een drukke periode aan want we willen nog allerlei mensen zien voordat het zover is en er moet ook nog het een en ander in huis gebeuren. Ik hoop wel dat ik ook wat uit kan rusten want ik slaap echt slecht de laatste tijd. Het werkt ook niet mee dat ik 's nachts regelmatig krampen heb, volgens de vk zijn het voorweeën maar ik ben dan wel heel vroeg, het begon al toen ik 29 weken was. Ik ben benieuwd of dat betekent dat ik ook vroeg ga bevallen of dat de bevalling minder lang gaat duren maar dat merk ik vanzelf wel!
Oh mijn bloeddruk is ook laag, laatste keer was hij 95/55 maar ik heb altijd een lage bloeddruk (wel hoger dan dit) en ik heb er ook (nog) geen last van. Mijn ijzer was ook prima, dat is wel fijn, toch voor mij ook een bevestiging dat een veganistisch dieet prima kan bij een zwangerschap :)

femke

Bericht door femke » zo sep 04, 2011 12:01

Fijn dat het goed met jullie gaat, Marla en Judith!

Mijn dochter is alweer 1 jaar! Iedereen zegt het, maar het is ook echt zo. Het gaat zoooo ontzettend snel, echt ongelofelijk.

Ik nam (en neem nog steeds) ook de supplementen van Solgar. Ik neem 1 V2000 en 1 Prenatal. Die combi schijnt goed te zijn als je veganistisch bent en zwanger (of borstvoeding geeft). Als je wilt voldoen aan de hoeveelheid vitamine D die voor kinderen, zwangeren etc. wordt aanbevolen zou je eigenlijk nog ong. 3 druppels per dag extra D moeten nemen. Alleen die zijn niet veganistisch te krijgen in NL.

Is er iemand die hier mee bekend is? Ik slik zelf 1 tabletje per dag (minder dan aanbevolen, maar ik probeer regelmatig avocado te eten), omdat ik vaak koortsuitslag heb. Als ik het zo lees lijkt het me iets belangrijks voor alle veganisten...
Solgar favorite: L-Lysine
Solgar L-Lysine wordt (preventief) gebruikt bij koortsuitslag (koortslip). Het is de natuurlijke vorm van lysine. Lysine kan niet door het lichaam aangemaakt worden en moet met de voeding binnenkomen. Vlees, melk, kaas, vis en avocado zijn belangrijke bronnen. Het aminozuur is belangrijk voor onder andere de groei, weefselherstel en de productie van antistoffen.

Marla

Bericht door Marla » zo sep 04, 2011 16:03

Ik ken het wel omdat ik een vriend had die echt heel vaak last had van een koortslip en toen hoorde ik al dat dat spul zou moeten helpen en het hielp inderdaad erg goed bij hem. Ik heb zelf nooit last van een koortslip dus ook nooit zo de behoefte gehad om het te nemen, maar het klopt inderdaad wel dat het iets is dat vegetariers en veganisten minder binnen krijgen.

Marla

Bericht door Marla » vr sep 16, 2011 9:11

Ik ben nu toch wel heel erg benieuwd hoe het met Medjool gaat! Ik hoop dat ze binnenkort even tijd vindt om hier te posten :)

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » za sep 17, 2011 12:41

Geweldig Judith, dat het nu zo goed gaat (y)

@ Marla,
Bij de zwangerschap van mijn oudste had ik heel zware voorweeën. Die begonnen toen ik 34 weken zwanger was. Soms kwam ze zelfs om de vijf minuten om daarna weer te stoppen. Ik dacht vaak dat de bevalling begon.
Zelfs in het ziekenhuis konden ze aan de meetapparatuur zien dat ze net zo sterk waren als flinke weeën.
Helaas kwam mijn zoon niet vanzelf. Ik was 42 weken zwanger en moest naar het ziekenhuis voor een inleiding.
Toen ik zwanger was van mijn jongste zoon heb ik een gesprek gehad met de huisarts (die begeleidde de zwangerschap) en zei adviseerde om me maar een week over tijd te laten lopen en dan voor een inleiding te kiezen omdat het fysiek en psychisch te zwaar is om zoveel en zo lang zware voorweeën te hebben.

Hopelijk gebeurt dit bij jou niet, maar mocht het lang duren dan heb je misschien wat aan deze info.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » vr okt 14, 2011 12:38

Marla, hoe gaat het ermee? Al bevallen? Je bent dacht ik nu ongeveer uitgerekend. Hopelijk ben je al aan het genieten en anders duurt het niet lang meer.

Marla

Bericht door Marla » ma okt 17, 2011 21:43

JudithK schreef:Marla, hoe gaat het ermee? Al bevallen? Je bent dacht ik nu ongeveer uitgerekend. Hopelijk ben je al aan het genieten en anders duurt het niet lang meer.
Je had het helemaal goed, ik was niet ongeveer de 14de uitgerekend maar precies, goed onthouden zeg!
Gelukkig hoefde ik niet zo lang te wachten, vorige week maandag is onze dochter Luna geboren. Het gaat heel erg goed met haar en met mij ook wel redelijk, alleen gaat de borstvoeding helaas niet zoals hij zou moeten. We hebben net met heel erg veel verdriet een beetje kunstvoeding gegeven. Een moeilijke beslissing maar we hadden toen we wisten dat we een kind zouden krijgen al besloten dat we het veganistisch zouden opvoeden zolang de gezondheid niet in gevaar zou komen en op dit moment kon ik dat niet meer garanderen, dus het moest gewoon even. Hopelijk is het echt iets heel tijdelijks en gaat de bv straks weer helemaal goed, ik doe in ieder geval mijn uiterste best!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma okt 17, 2011 22:19

Gefeliciteerd met de kleine!

JesseL

Bericht door JesseL » di okt 18, 2011 8:10

Gefeliciteerd Marla!

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » di okt 18, 2011 8:23

Gefeliciteerd met de kleine meid!
Jammer dat je geen borstvoeding kunt geven. Sterkte, en ik hoop dat je er weer snel bovenop bent.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » di okt 18, 2011 9:24

Gefeliciteerd Marla!
En welkom in onze wereld Luna :)

Mooie naam trouwens!

Plaats reactie