Nog andere zwangeren hier?

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
femke
Leefwijze: veganist

Re: Nog andere zwangeren hier?

Bericht door femke » ma nov 14, 2011 8:09

Bedankt voor de tips! Die schoenen lijken mij persoonlijk wel echt te slap. Zien er meer uit als slofjes... Mijn dochter is nogal actief, dus voor buiten in de winter zal ze toch wel wat stevigers nodig hebben denk ik. Ik had laatst goeie schoentjes, van Nike, van stof en met een speciaal zooltje voor het afwikkelen van de voet. Alleen... toen ze eenmaal echt ging lopen pasten ze niet meer! :(

Judith; je geeft de kinderen geen V-pure oid?

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma nov 14, 2011 9:27

Yaël neemt ook v-pure. Meilan weigert het te nemen. Ze nam het vroeger wel, maar toen was het een tijdje uitverkocht en sindsdien wilt ze het niet meer doorslikken.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Amethystina
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Amethystina » wo nov 16, 2011 19:20

@Marla: Nog gefeliciteerd!!! Zie nu pas dat je bent bevallen! Hopelijk gaat het inmiddels wat beter met aanleggen? Wij hadden die problemen ook de eerste 2 weken en toen kon hij het ineens wel...

@JudithK: Wauw, je krijg nog een meisje, wat leuk!

Zelf kan ik melden dat ik inmiddels 10 weken zwanger ben van de 2e, we hebben vandaag een echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien :D Ook geef ik nog steeds borstvoeding en ik ga proberen om dat te blijven doen tijdens de zwangerschap, zodat ik na de bevalling direct veel melk heb. We zullen zien of dat gaat lukken...

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » wo nov 16, 2011 20:00

Gefeliciteerd! Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien. Hoe gaat het met je? Hopelijk niet te veel last van kwaaltjes.

Amethystina

Bericht door Amethystina » do nov 17, 2011 13:47

Dank je! Nou wel erg misselijk en moe, ben er op aan het wachten tot dat overgaat... Gezond eten is ook erg moeilijk, ben te misselijk om te koken en als ik fruit eet komt het er direct weer uit :?
Heb veel behoefte aan snoep maar probeer er maar niet te veel aan toe te geven...

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » do nov 17, 2011 14:41

Laatste tijd erg druk en niet bepaald aanwezig op het forum maar Marla gefeliciteerd met jullie dochter!

femke

Bericht door femke » vr nov 18, 2011 9:06

Amethystina GEFELICITEERD! Wat leuk, een tweede. En wat goed dat je nog borstvoeding geeft. Ondanks dat het moeilijk was (is?) om dat tijdens je stage te doen. Knap hoor, echt veel respect voor jou! Bij mij is het inmiddels afgelopen. Er kwam al een tijd niet zo veel meer.

Welke schoenen heb jij voor je zoontje?

Amethystina

Bericht door Amethystina » vr nov 18, 2011 14:59

Nou er zijn veel mensen die zeggen dat ze het zo goed vinden dat ik nog borstvoeding geef, maar zelf voel ik dat helemaal niet zo.. Het kost me geen moeite en ik vind het gezellig :wink: Ik heb ook wel eens een dipje gehad tijdens mijn menstruatie maar daarna had ik weer melk. Ik zou het wel leuk vinden om te voeden tot aan de bevalling, maar bij veel mensen stopt het halverwege de zwangerschap. Als dat bij mij zo is vind ik het ook prima hoor..
Ik geef hem trouwens 's avonds wel wat sojamelk bij, maar dan niet kunstvoeding van Nutrilon maar gewoon de Alpro soja voor kinderen.

Mijn zoontje heeft leren schoenen gekregen van mijn ouders, die kostten 60 euro. Ik vind dat echt belachelijk duur maar ja. Hij heeft binnenkort wel nieuwe nodig en ik wil graag kwaliteitsschoentjes vinden zonder leer maar vraag me af of die bestaan?

femke

Bericht door femke » vr nov 18, 2011 19:49

Ik ging even op google zoeken wat ze eigenlijk aanraden voor kinderen. Het eerste wat ik tegen kwam was dit:
http://www.kinderorthopedie.nl/content/ ... nzolen.asp
Dat stelt mij wel gerust, want ik dacht dat er alleen goeie leren schoentjes zijn voor kinderen...
Ik heb gezien dat Vans niet leren schoentjes heeft en Nike ook. En ws bij een goedkope schoenenwinkel ook wel, maar daar heb ik zelf nog niet gekeken.

Amethystina

Bericht door Amethystina » za nov 19, 2011 12:30

Ik heb toch wel het idee dat goedkope schoentjes niet genoeg steun geven. Je ziet wel van die nepleren schoentjes bij de Hema en Prenatal, en die kosten ook bijna niks, maar dat is toch heel wat anders dan de schoentjes die hij nu heeft (zijn ook wel heel soepel).
Maar goed, in dat artikel staat dus dat ondersteuning niet echt nodig is als er geen voetproblemen zijn, maar ik vraag me af of de voetjes dan bijvoorbeeld niet te veel gaan doorzakken naar binnen...

jet
Moderator

Bericht door jet » za nov 19, 2011 13:17

Vroeger heb ik altijd voet-verantwoorde schoenen gehad. Mijn ouders namen ons mee naar een speciale winkel, en we kregen van die schoenen die helemaal netjes ervoor zorgden dat we steun hadden etc etc
Ik vond ze lelijk die schoenen (vroeger dus) en ondertussen blijkt dat ik desondanks plat- en spreidvoeten heb en dus aan de steunzolen moest.
Veel mensen die ik ken met prima voeten hebben vroeger op gympen en noem maar op gelopen, dus goede schoenen in je jeugd is niet meteen ook je verdere leven 'goede' voeten..... :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » do dec 01, 2011 19:03

Vanochtend weer genoten van ons kleine meisje met een 3/4d echo. Blijft zo schattig om te zien. Ze lag helemaal opgekronkeld met haar handen en voeten bij haar gezicht. Daardoor was het beeld niet helemaal perfect en mogen we over twee weken nog een keer komen. Maar het was zo ook al heel leuk.
http://a3.img.mobypicture.com/d72e7f3ce ... 3_view.jpg

Amethystina

Bericht door Amethystina » do dec 01, 2011 20:22

Wauw, wat mooi Judith! Je kan het gezichtje echt supergoed zien :D

Marla

Bericht door Marla » di jan 03, 2012 12:56

Nog gefeliciteerd Amethystina! Ik hoop dat de misselijkheid inmiddels over is.

Hoe gaat het nu met jou Judith? Hoe ver ben je nu, 28 weken ofzo? Schiet al lekker op toch?

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » di jan 03, 2012 13:02

30 weken alweer! Ik ben nog steeds ontzettend moe, maar gelukkig kan Jesse bijna alles buitenshuis voor me doen zodat ik wel mijn rust kan nemen.
Met baby gaat het goed. Ze groeit iets minder hard dan gemiddeld, maar dat zijn we gewend met Meilan en Yaël. We krijgen wel wat extra groei echo's om te kijken of het niet te veel gaat afwijken, maar dat lijkt nu nog goed te gaan. Bij de laatste echo lag ze nog in stuit. Maakt eigenlijk niet uit, want het wordt toch een geplande keizersnede.
Nog twee maanden aftellen...

Wen

Bericht door Wen » wo feb 01, 2012 21:32

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » do feb 23, 2012 18:56

Nog krap 2 weken tot de bevalling (als ze niet eerder komt). 6 maart staat de keizersnede gepland. Het is nu echt aftellen en dat is helemaal niet erg. Van mij mag ze komen en van de meiden ook. Meilan roept de hele dag door dat baby nu moet komen. Ze kan echt niet wachten. Ze heeft morgen nog een dag school en dan t/m 6 maart geen school. Worden nog lange dagen voor haar dat ze moet wachten.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » do feb 23, 2012 20:29

Wat spannend voor jullie allemaal! Wel fijn dat je weet wanneer de baby geboren wordt.
Heel veel sterkte met wachten, en komende week zoveel mogelijk rusten!

Marla

Bericht door Marla » do feb 23, 2012 21:54

Spannend zeg! Lijkt me wel apart, als je al weet wanneer het wordt geboren. Wat doen ze eigenlijk als je al voor die datum weeën krijgt? Ook een keizersnede?

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » vr feb 24, 2012 8:52

Als de weeën eerder komen, dan moet ik gelijk naar het ziekenhuis en krijg ik dan een keizersnede. Zo ging het ook bij Yaël. Zij kwam de nacht voordat de keizersnede gepland stond.

Plaats reactie