Nieuw boek voor veggie kindjes

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Wen

Nieuw boek voor veggie kindjes

Bericht door Wen » di dec 22, 2009 14:18

Jij bent om op te eten!
Stoefs, Karla

Dit kinderboek vertelt het verhaal van Big, een klein varkentje met grote vragen. De nieuwsgierige Big trekt de wijde wereld van de boerderij in en vraagt alle dieren wat ze van hem vinden. De antwoorden zijn teleurstellend en ten einde raad went Big zich tot de boer, maar die is net hutsepot met varkensham aan het eten…
Met dit eenvoudige, maar vertederende verhaal laat Karla Stoefs ook kinderen nadenken over grote levensvragen zoals ‘Wie ben ik?’ ‘Waarom is iedereen anders?’ en natuurlijk ‘Waarom eten we dieren op?’. Met dit boek bij de hand kunnen ouders op een leuke manier met hun kinderen over ‘grotemensenproblemen’ praten.

Jasmijn
Leefwijze: veganist

Re: Nieuw boek voor veggie kindjes

Bericht door Jasmijn » di dec 22, 2009 18:37

Oh wat leuk!
Voor welke leeftijd is het ongeveer bedoeld en waar is het te koop?

Wen

Bericht door Wen » di dec 22, 2009 19:12

Jasmijn
Leefwijze: veganist

Bericht door Jasmijn » di dec 22, 2009 20:08

:)

lena

Bericht door lena » wo sep 01, 2010 8:53

Kent iemand dit boek? Is het goed? Voor welke leeftijd ongeveer? Ik denk dat ik kritisch ben, want ik vond "En de koe zei boe" niet zo goed. In dat boekje heeft een koe volle uiers, en de melk moet opgedronken. En dan komt er een hele rits dieren langs die allemaal een beetje melk drinken?! De uiteindelijke conclusie is wel dat koemelk voor kalfjes is, maar het hele idee dat allemaal andere dieren ook best een slokje koemelk willen drinken vond ik niet helemaal geweldig. Ik snapte het niet goed, waarom zou een muisje koemelk willen drinken?

Ik heb Krachtvoer van Antoinette Hertsenberg. Gaat over een jongetje wiens vriendjes het maar raar vinden dat hij geen vlees eet (dat vond ik wel jammer). Zijn oma vertelt over hoe slim/bijzonder verschillende dieren zijn, en dat een bord vlees gelijk staat aan zeven borden bonen, dus dat zeven keer zoveel mensen bonen kunnen eten dan vlees. Het boek gaat alleen over vegetarisme, niet veganisme, maar melk en eieren worden ook niet genoemd als voedingsmiddelen. Ik was bang dat het wat te belerend zou zijn, maar mijn kind vond het een leuk boek.

Plaats reactie