Opmerkingen van vegakids :)

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Opmerkingen van vegakids :)

Bericht door Vegantastic » wo dec 30, 2009 12:54

Topic voor leuke opmerkingen van kinderen. Verzameltopic dus :)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Re: Opmerkingen van vegakids :)

Bericht door Vegantastic » wo dec 30, 2009 12:56

Uit topic Dierenvellen: http://www.veganisme.org/phpBB3/viewtop ... 08#p115008" target="_blank
*Eva* schreef:Ik ken zelf van de Ikea alleen die witte. En dan liggen ze op zo'n enorme stapel, afschuwelijk :( Ik vind er niks aan, zo'n half lijk op je vloer. Maar prima als ze het na kunnen maken natuurlijk. Mijn broertje van 3 stond eergisteren in de Ikea naast zo'n koeienhuid en zei tegen mij: "kijk Eva, dat is gewoon een dode koe, dat is toch zielig!" Een paar mensen moesten lachen maar gelijk had hij wel.

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » do dec 31, 2009 9:46

Nou, er kan wel een heel David-topic komen dan. Ik had em eens aan de telefoon
Ik: "Hee, zit je een lekker koekje te eten?"
David: "Ja, maar er zit geen vlees in hoor!"
:lol:

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do dec 31, 2009 16:28

:mrgreen:

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do dec 31, 2009 16:33

Ik was eens op bezoek bij een vegan vriendin hier in de buurt. Ze voedt haar dochtertje ook vegan op. Ik mocht een boekje voorlezen, zo'n prentenboekje met plaatjes waarbij de naam staat. Ik wees af en toe iets aan en dan zei Ilana wat het was. Op een gegeven moment kwamen we bij een pagina met voedsel. Zat er natuurlijk van alles niet-vegans tussen. Ik wees op een hamburger, zeiden we allebei 'Jakkes' :lol:

Shanti

Bericht door Shanti » di jan 05, 2010 14:17

Mijn dochter zag een keer iemand op straat lopen met een hele grote opvallende bont kraag en toen gilde ze keihard, Aaaah, kijk mama ,dat is echt bont van dieren!!!!!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jan 05, 2010 14:30

haha :) Geweldig die opmerkingen van kinderen :)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di jan 05, 2010 22:46

Shanti schreef:Mijn dochter zag een keer iemand op straat lopen met een hele grote opvallende bont kraag en toen gilde ze keihard, Aaaah, kijk mama ,dat is echt bont van dieren!!!!!
Toffe actie van je dochter :D

Ik was laatst weer bij die vriendin over wie ik eerder vertelde. Ze wilde haar -bijna 3-jarige- dochter voor de grap even toetsen: 'Ilana, ben jij een vegetarier of een veganist?'
Ilana, heel serieus en op een wijs toontje: 'Veganist.'

Kinderen weten vaak meer dan je denkt.

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » wo jan 06, 2010 0:44

Opmerking van een omni-kid: toen ik een jaar of vier was, ben ik tijdens een trouwerij naar een mevrouw gelopen in een bontjas. Ik aaide over de jas en zei "aap, aap". Geen idee waarom, hoewel ik me van later wel herinner dat ik een knuffel had die een aap was, maar volgens mij was die niet zo zacht. De mevrouw was erg beledigd en mijn moeder moest zeggen dat het haar speet.

jet
Moderator

Bericht door jet » wo jan 06, 2010 16:48

hoe kan je moeder nou spijt betuigen voor zoiets? (en wat een suf mens dat ze zich daar beledigd over voelt zeg :) )

Ik heb zelf in een wildrestaurant vroeger gezocht naar de achterkant van het hert (dr hing zo'n opgezette hertekop), en ik snapte niet waarom er geen achterkant aan het hert zat, want dat is in het wild immers ook zo.....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » do jan 07, 2010 10:40

Als we in de supermarkt langs het vlees lopen (wat ik op zich probeer te vermijden), roept Meilan altijd hard "heh behhhhh vlees!!!!". Of als we bij de alpro burgers kijken die naast de halve kippen liggen "mama waar is het hoofd van de kip?".

Van de zomer waren we bij mijn schoonvader eten. We kwamen onverwachts een dag eerder dan gepland en hij had voor zichzelf al een biefstuk gehaald. Zitten we lekker te eten vraagt Meilan aan opa wat hij eet.
Opa denkt grappig te doen en zegt "een dood dier".
Meilan: "een dode koe?"
Opa: "ja, een dode koe".
Meilan: "maar waar is de mond van de koe dan?"
Opa: "die is er niet"
Meilan: "waarom?" en vervolgens heeft ze nog 10 minuten volgehouden om dezelfde vragen te stellen totdat opa er genoeg van had :D
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » do jan 07, 2010 22:18

Haha, Judith, wat kunne kinderen toch lekker grappig en recht voor zn raap zijn he? En wat ontzettend lollig zijn opa's toch altijd met dat soort opmerkingen :? . Hij zal het nu niet zo snel meer doen denk ik :lol: .

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » wo jan 20, 2010 21:52

David had gisteren weer wat. er stond bij de Kruidvat een kindje met een zakje van dat schepsnoep, van Davids leeftijd. Die zei tegen dat jochie 'Dat eten wij niet!' Dus dat kindje zei iets terug en toen hoorde ik zoonlief zeggen 'omdat wij vegetariërs zijn' . Alsof dat jochie meteen zou denken, 'oooo, vandaar', :lol: !
Een poosje geleden stond hij ook al bij de Kruidvat tegen een snoep-scheppende mevrouw te verkondigen dat 'wij dat niet eten want er zit gelatine in', de wijsneus. Als ik hem een dagje bij dat snoep laat staan dan verkopen ze volgens mij niks meer :wink: !

Overigens laat ik hem liever vegetariër dan veganist zeggen, dat wordt tenminste meteen begrepen. En bovendien is David eigenlijk og niet helemaal een veganist omdat hij zo af en toe nog kaas eet en eitjes van heel goed verzorgde kipjes van een kennis van ons :wink: .

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » zo feb 07, 2010 16:09

Vriendinnetje (die zelf vegetarisch eet en geen eieren eet, boedistische achtergrond) vraagt aan Meilan waarom we geen eieren eten.
Meilan: eerst dronken we wel koeienmelk en aten we eieren. Toen gingen we geen koeienmelk meer drinken want dat is zielig voor kalfjes. En toen wilde ik geen eieren meer eten want dat is zielig voor de kuikentjes :govegan: :govegan: :govegan: :D

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo feb 07, 2010 17:58

:govegan: :)

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » wo feb 10, 2010 21:59

Hier groeit een actievoerder op...

Ze was ineens bezig met papegaaien. Ze vroeg waarom papegaaien in een kooi zitten. Dus ik zeggen dat mensen ze daarin stoppen omdat ze anders weg vliegen.
Meilan: waarom vliegen ze dan weg?
Ik: omdat papegaaien het niet leuk vinden in een kooi
Meilan: dan moeten we papegaaien zoeken die in een kooi zitten en die vrij laten

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » wo feb 10, 2010 22:48

Die gaat later bij de DBF? :P

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » do feb 11, 2010 10:24

JudithK schreef:Hier groeit een actievoerder op...

Ze was ineens bezig met papegaaien. Ze vroeg waarom papegaaien in een kooi zitten. Dus ik zeggen dat mensen ze daarin stoppen omdat ze anders weg vliegen.
Meilan: waarom vliegen ze dan weg?
Ik: omdat papegaaien het niet leuk vinden in een kooi
Meilan: dan moeten we papegaaien zoeken die in een kooi zitten en die vrij laten
Denken niet bijna alle kleine kinderen zo? Ik heb het idee dat dat redelijk los staat van hoe diervriendelijk de ouders zijn, dat de meeste kinderen dieren lief (nou ja of eng natuurlijk) vinden en het zielig voor ze vinden dat ze buiten moeten slapen ipv in een warm bed zoals wij, en zielig dat ze in een hok moeten etc.
Zoals ook zoveel kinderen zo overtuigd zijn van dat we de natuur moeten redden en brieven gaan schrijven naar de koningin of burgemeester dat er minder auto's moeten komen enzo. En dat ze pas in hun puberteit doorhebben dat ze ook zelf dingen moeten opofferen om de wereld beter te maken, en het dan bij de meeste verdwijnt.

Het zal vast niet voor alle kinderen gelden, maar ik herken die dierenliefde van heel veel kinderverhalen, waarvan zeer veel mensen wel (later) vlees eten.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » do feb 11, 2010 10:39

Ik denk dat veel kinderen er niet zo mee bezig zijn en de normale gang van zaken voor lief nemen. Een kind weet niet beter dan dat je een vogel/cavia/konijn in een hokje stopt als huisdier. Die vindt dat niet zo snel zielig. Net zoals kinderen de dieren in een dierentuin ook niet zielig vinden.
Meilan vraagt wel door over waarom dieren in een hokje zitten en wij maken haar hier ook bewust van dat de dieren dit niet fijn vinden. En zo zullen wij haar ook uitleggen waarom we niet meer naar een dierentuin gaan (ondanks dat we nu gratis kaartjes hebben gekregen voor Ouwehands).

Ze vertelde gisteren nog dat haar vriendinnetje op school ook geen koeienmelk en kaas wilt drinken/eten. Die vindt het ook zielig voor de kalven. Nou eet het vriendinnetje dat wel, maar ik vond het wel leuk om te horen dat Meilan dat blijkbaar zo bespreekt op school. Zo zet ze toch andere kinderen ook aan het denken of het wel zo normaal is om melk te drinken en kaas te eten.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » ma feb 15, 2010 20:23

Mijn jongste kid is ondertussen 18, maar hij had wel een leuke discussie op zijn werk (stage).
Ze weten dat hij grotendeels vegan eet en het gesprek kwam daarop. Dat mensen vleeseters zijn, waarop zoon antwoord: 'Dan at je het wel rauw'. Collega vond dat het koken en braden van vlees heel normaal was. Zoon antwoord: dan kun je aan koeien ook wel gekookt vlees geven, vinden ze misschien nog lekker ook...
Collega: Maar we hebben toch hoektanden, dat is om vlees te eten.
Zoon: Als je een vleeseter was had je je hele mond wel vol hoektanden.
Collega: eh, ga maar weer aan het werk....
:grin:

Plaats reactie