vakantie kamp voor kinderen.

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
jojo
Leefwijze: veganist

vakantie kamp voor kinderen.

Bericht door jojo » ma jul 26, 2010 14:12

Wij hebben net onze zoon afgeleverd bij Be-Active in Zeewolde. Een vakantiekamp voor kinderen met een stoornis. Onze zoon heeft PDD-Nos en we krijgen zo'n kamp vergoed van de PGB. Dit was de eerste én de laatste keer dat we dit zo doen. Volgend jaar wil ik beslist, dat hij naar een 'ander soort' kamp gaat, niet één waar de blikken knakworstjes al op het aanrecht klaarliggen (hadden écht wel goed opgegeven, dat hij vegetarisch eet, maar nee hoor: 'dit doen we altijd zo de eerste avond!'), een piepjong meisje de begeleidster is.....ach, de algehele indruk was gewoon niet fijn. Onze zoon gaat naar de Vrije School.
Mijn vraag is het volgende: Weet iemand misschien ook van het bestaan af van fijne, respektvolle, dier en milieuvriendelijk vakantiekampen voor kinderen? Misschien ook antroposofisch? Het hoeft niet persé te zijn voor kinderen met een stoornis. Het liefst in het noorden van Nederland. Ik kan me nml niet voorstellen, dat zulke kampen er niet zullen zijn, maar vind ze maar.... Wie weet, heeft hier iemand er ervaring mee, of weet waar ik verder moet zoeken. Zou heel fijn zijn!!!

Jasmijn

Re: vakantie kamp voor kinderen.

Bericht door Jasmijn » ma jul 26, 2010 15:31

http://www.woesteland.nl" target="_blank
Heel erg leuk, en hele lieve en betrouwbare vrijwilligers/begeleiders!!!
Ik weet niet hoe oud jouw zoontje is, maar de kampen zijn voor mensen tussen 12-30 jaar.
Als niet nu, dan wel leuk voor over een paar jaar!

jojo

Bericht door jojo » ma jul 26, 2010 15:48

Wauw! Ziet er goed uit!
Onze zoon is helaas nog te jong, hij wordt in oktober 12, maar zit komend schooljaar nog wel op de basisschool. Dus hiervoor moeten we nog even een jaartje wachten.....
Dank je wel voor de tip Jasmijn!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma jul 26, 2010 18:52

Graag gedaan :)
Hopelijk heeft hij volgend jaar een leuke vakantie, dat moet haast wel :D
Bij Woesteland zijn ze trouwens niet zo strikt in de leeftijdsgrenzen. Met een beetje overleg is het misschien nu wel al mogelijk (mocht er ergens nog een plekje vrij zijn) voor hem.

Je zou evt. ook eens kunnen rondkijken bij de NJN of JMA (daar eten ze helaas niet vegetarisch of biologisch, maar er lopen relatief gezien wel veel vegetariërs en linkse jongeren rond).

marjan

Bericht door marjan » wo jul 28, 2010 16:16

Ik weet niet hoe bewerkelijk jouw kind is maar op de veganistische zomerweken is ook een kinderprogramma. Zul je vast niet vergoed krijgen maar het is wel erg leuk. Vaak door mensen geleid met een vrije school-achtergrond. En het eten en drinken wat op dat kamp geserveerd wordt is 100% veganistisch en biologisch. Als ouders word je wel geacht zelf ook aanwezig te zijn en de verzorging en begeleiding van je kind te doen buiten de uren van het kinderprogramma.

http://www.zomerweek.org" target="_blank" target="_blank

jojo

Bericht door jojo » wo jul 28, 2010 16:58

Dank je wel Marjan voor de tip! Maar voor ons is het juist de bedoeling dat we even een tijdje zónder elkaar zijn en onze zoon even lekker zijn ding kan doen en wij even kunnen bijtanken :D

Tobuzzter

Bericht door Tobuzzter » zo aug 08, 2010 10:23

Kijk hier eens http://www.natuurtalent.eu/" target="_blank Een ex-medestudent van me werkt hier aan mee, en hem kennende weet ik vrijwel zeker dat ze goed met dergelijke wensen omgaan. Bovendien kan ik me voorstellen dat bepaalde antroposofische denkbeelden goed terug zijn te vinden in de aanpak van deze kampen.
Wie geen plezier vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden. (Schopenhauer)

jojo

Bericht door jojo » wo aug 11, 2010 13:19

Dank je wel!!
Ziet er ook erg mooi uit!

oedipa

Bericht door oedipa » za jan 10, 2015 23:27

Sinds 2010 heeft iemand misschien gehoord over een dag- of zomer- of vakantie-kamp dat zou een veganistisch kind verwelkomen?

Mijn is niet oud genoeg voor natuurtalent (zij is net 7) en de enige wat ik heb gevonden dat verwelkomt vegetarisch kinderen is voor hoogbegaafden kinderen (mijn is toch wel knap, hoor!).

Maakt niet uit welke regio in NL. België is ook goed.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » zo jan 11, 2015 9:00

Vanaf 8 jaar kun je in Nederland mee met het juniorenkamp van de Jeugdbond voor Geschiedenis. Je gaat dan een week in een nagebouwd prehistoriedorp wonen. Ik heb dat zelf als jonge vegetariër gedaan, en heel veel lol gehad. Ik denk dat ze ook wel rekening kunnen houden met vegans. Er zijn wel aspecten aan het leven in zo'n dorp die niet vegan friendly zijn, zoals slapen op schapenvachten en vissen, maar als je het van tevoren aangeeft kunnen ze daar wel alternatieven voor verzinnen denk ik. Hier kun je een verslag lezen van hoe zo'n kamp er aan toegaat: http://www.njbg.nl/?q=nieuws/kampversla ... rehistorie
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie