St. Maarten - 11 november

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: St. Maarten - 11 november

Bericht door JudithK » do nov 11, 2010 19:38

Hier is er twee keer aangebeld en Meilan is niet geweest. Het is echt noodweer. De kinderen die wel gaan zijn al te oud om te lopen en willen alleen maar veel snoep krijgen.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

jet
Moderator

Bericht door jet » do nov 11, 2010 20:10

volgens mij doet niemand hier aan St Maarten...... kan me niet herinneren ooit iemand aan de deur gehad te hebben......
Jasmijn: ik zit wel in badjas met vingerloze handschoenen aan bij 1 lampje te werken (verwarming is overal uit, en er brandt hier behalve werklicht en pc-monitor ook geen licht), voel me een beetje Ebenezer Scrooge zo :mrgreen: Maar bij mij is het niet omdat ik niks gekocht heb voor St Maarten, maar meer uit bezuinigingsoverwegingen :wink:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do nov 11, 2010 22:40

jet schreef:voel me een beetje Ebenezer Scrooge zo :mrgreen:
Wie is dat?
jet schreef:ik zit wel in badjas met vingerloze handschoenen aan bij 1 lampje te werken (verwarming is overal uit, en er brandt hier behalve werklicht en pc-monitor ook geen licht)
Wat goed! :cheerie: :broco:
jet schreef:Maar bij mij is het niet omdat ik niks gekocht heb voor St Maarten, maar meer uit bezuinigingsoverwegingen
Bezuinigen in de zin van geld besparen? Is ook een goede reden.
Mijn voornaamste reden is het willen behouden van de aarde/natuur. Luiheid/tijdgebrek komen op de tweede plaats.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » do nov 11, 2010 22:51

Wij hebben hier denk ik 10 kinderen gehad. De laatste stond met zijn fietslichtje te zwaaien (zoonlief die laat thuiskwam en die erg blij werd van een doosje rozijnen :grin: )
De kinderen kwamen vroeger dan anders vanwege de slechte weersvoorspelling.

Hier niet bezuinigd op verwarming en licht. Onze verhuisplannen staan weer in de koelkast en dat levert op zich al een giga bezuiniging op. Voor mijn spieren heb ik die warmte ook nodig, dus heerlijk de verwarming hoog en omdat ik moe was vandaag heb ik schandalig lang achter de PC gezeten. Laptop is natuurlijk veel energievriendelijker. We hebben wel restjes gegeten vanavond. Toch nog iets bezuinigd.

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » do nov 11, 2010 23:21

Nou, 10 kinderen hebben we hier niet eens gehad... We hebben gewacht tot het droog werd en toen zijn Eva en ik nog even met David langs een paar deuren gegaan. Hij had zich er zo op verheugd. En hij kreeg overal dubbel snoep omdat het zo rustig was...
Normaal is het echt superdruk bij ons in de buurt, nu heeft er maar één groepje van grotere, op snoep azende jongens aangebeld. Nu staat er dus een grote bak dummies, lollies en snoeprolletjes op tafel. Eva's vriendje kwam gelukkig nog langs en die lustte wel wat, al wilde hij er niet eens een liedje voor zingen :lol: .

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » do nov 03, 2011 9:21

Volgende week weer St Maarten. Meilan kijkt er alweer weken naar uit. Heb met haar afgesproken dat ze gewoon de deuren langs mag, maar dat we thuis snoep gaan ruilen. Snoep wat ze gekregen heeft en overduidelijk niet vegan is ruilen we om voor wel vegan snoep. Het niet vegan snoep mag ze dan aan een vriendin weggeven.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » do nov 03, 2011 12:20

Leuk om te lezen wat ik vorig jaar had gekocht voor Sint Maarten want ik had nog niet echt een idee voor dit jaar. Er wordt hier nauwelijks gesnoept en dus is het wel handig om rozijntjes te hebben die wel opgaan.

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » do nov 03, 2011 12:24

Moet trouwens eerst eens kijken of manlief thuis is met Sint Maarten. Mijn astma is nog helemaal niet onder controle en voor mij is het niet zo best om dan steeds bij de voordeur te staan.
En zoons zijn nu allebei het huis uit.
Doe ik net als Jasmijn schreef, maar leuk vind ik het niet.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma nov 10, 2014 12:13

Ik bedenk me net dat het morgen weer Sint Maarten is. Vanavond even snoep halen, want anders staan ze hier morgen voor de deur te zingen dat we kikkerbillen zijn :mrgreen:

Vorig jaar had ik mini bonbarrs gehaald, maar die waren niet herkenbaar genoeg. Verschillende kinderen vroegen wantrouwend 'Wat is dat?' en leken niet echt gerustgesteld door mijn antwoord dat het een soort Bounty reepjes waren. Ik denk dat we dit jaar maar doosjes Dummies gaan uitdelen.

Wie woont er nog meer in een gebied waar Sint Maarten wordt gevierd? Wat gaan jullie uitdelen?
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Sandra

Bericht door Sandra » ma nov 10, 2014 13:32

Ik ga vanmiddag een netje mandarijntjes halen en een zak met doosjes rozijntjes voor St. Maarten, kinderen mogen altijd zelf kiezen wat zij pakken en wat er overblijft eet ik zelf op hihi.

Lisa

Bericht door Lisa » ma nov 10, 2014 16:19

Ik geloof dat het hier niet word gevierd.
Ze stonden wel een tijdje terug aan mijn deur voor halloween. Je snoep of je leven!
Ehm.... ,vsnel alle lades doorzoeken op zoek naar snoep, had nog een paar vegan gummies liggen, die maar uitgedeeld, verder had ik niks, hebben nooit snoep in huis. De rest van de avond heb ik niet meer opengedaan

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » ma nov 10, 2014 17:10

Het eerste jaar dat ik hier in het noorden woonden van alles in huis gehaald. In Almere werd het behoorlijk gevierd, maar deed ik nooit open :oops: Hier wilde ik een goede eerste indruk maken in de nieuwe buurt en toen kwamen ze helemaal niet... :shock:
Nu haal ik niets meer in huis, vind het zonde van alles in huis te halen terwijl ik het zelf niet wil eten vanwege het risico dat een verdwaald kind aan gaat bellen.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Framboos

Bericht door Framboos » ma nov 10, 2014 17:45

Mijn vriend haalt elk jaar snoep. Nog nooit iemand geweest. (En nee, hij haalt het snoep niet in de eerste plaats voor het geval er een verdwaald kind langskomt haha.)

Stipp

Bericht door Stipp » ma nov 10, 2014 18:32

Hier komen ze nooit aan de deur. En anders kunnen ze een mandarijntje krijgen, iets anders heb ik niet.
Groetjes Suzanne

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di nov 11, 2014 20:31

12 kindjes! Gelukkig had ik genoeg snoep gehaald. :)
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Sandra

Bericht door Sandra » di nov 11, 2014 20:51

Helaas kwamen hier maar 5 kinderen, ik vind het altijd zo schattig die kleintjes ;)

Plaats reactie