Zwanger zijn en vegan blijven

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
forisma
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Zwanger zijn en vegan blijven

Bericht door forisma » vr apr 15, 2011 20:46

Omdat van alle daken wordt geschreeuwd dat Natalie Portman geen vegan meer is vanwege haar zwangerschap ( http://www.thisdishisvegetarian.com/201 ... -more.html ) was ik benieuwd naar ervaring van vrouwelijke vegans hier, die zwanger zijn geweest.

Had je ook die cravings?
Hoe ging je ermee om? At je dierlijke producten? Waarom wel/niet?

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Re: Zwanger zijn en vegan blijven

Bericht door Annikka-Ayla » za apr 16, 2011 6:45

Ik at destijds nog niet vegan. Bij de oudste had ik geen cravings. Bij de jongste wel. Ik had voortdurend dorst en wilde dan alleen melk en appelsap drinken. Met beiden had ik daarvoor niet veel. Die cravings zijn wel heel lastig om niet aan toe te geven.
Toen mijn jongste geboren was en ik ging borstvoeding geven, was hij voor allebei allergisch en kreeg hij hier darmkrampjes van.
Misschien dat ik achteraf een lichte vorm had van zwangerschapssuiker doordat ik zo extreem veel dorst had. Daarbij was zoonlief bijna 9 pond.

Marla

Bericht door Marla » zo apr 17, 2011 8:19

Tot nu toe gaat het bij mij allemaal prima en heb ik totaal geen moeite om vegan te blijven. Het scheelt wel dat ik sowieso niet echt last heb van kwaaltjes. Ik denk dat als je heel veel moet spugen en er veel dingen zijn waar je misselijk van wordt je toch eerder geneigd bent om iets anders te gaan eten.
Ik heb geloof ik ook nog geen echte cravings gehad, of in ieder geval niet zo sterk dat ik er echt aan toe moest geven, dus ik kan me daar nu nog niet zoveel bij voorstellen eigenlijk.

medjool

Bericht door medjool » ma apr 18, 2011 8:37

Ik vind Portmans argumenten eigenlijk een beetje flauw: vegan gebak bestaat nl. ook, en al zeker in de VS (en al zeker voor iemand met de portemonnee van Portman, die zelfs iemand in dienst zou kunnen nemen om te bakken ;-) )

Ik ben nu voor de 2de maal zwanger, en voor de 2de keer is het een veganistische zwangerschap. Alles prima, nergens last van, en de baby doet het goed (en zijn/haar 1,5 jaar oude broer ook!)

Marla

Bericht door Marla » ma apr 18, 2011 9:48

medjool schreef:Ik vind Portmans argumenten eigenlijk een beetje flauw: vegan gebak bestaat nl. ook, en al zeker in de VS (en al zeker voor iemand met de portemonnee van Portman, die zelfs iemand in dienst zou kunnen nemen om te bakken ;-) )
Ja dat vond ik ook, maar volgens mij is ze sowieso niet echt lang een overtuigde vegan geweest. Nou ja, moet ze zelf weten, maar ik vind het wel jammer dat het lastig is om vegan te blijven tijdens je zwangerschap, want daar ben ik het (tot nu toe in ieder geval) echt niet mee eens.

cavia

Bericht door cavia » ma apr 18, 2011 11:26

Misschien was zij alleen vegan voor het gezonde aspect?

Marla

Bericht door Marla » ma apr 18, 2011 11:51

Nee, het was wel echt voor de dieren. Ze was al heel lang vegetariër en af en toe vegan, maar zei dat ze na het lezen van "Eating Animals" besloot dat ze echt veganist wilde worden.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » ma apr 18, 2011 13:36

melancholy

Bericht door melancholy » za mei 21, 2011 22:36

kaas kaas kaas kaas kaas kaas kaas!
Echt gewoon zo erge trek in kaas.
Kaas was voor mij sowieso het moeilijkste om van af te kicken toen ik van vegetarier naar vegan ging.
Dus na 4 maanden kotsen heb ik tijdens m'n zwangerschap me niet ingehouden en heb ik echt onwijs kaas gegeten. En dan vooral de tosti's, pizza's etc.
Dus echt de lekkere trek.
Tijdens m'n zwangerschap had ik ook last van een ijzertekort/duizeligheid ondanks die floradixdrankjes enzo.
Probeer nu weer een beetje af te kicken van kaas, eet het nog sporadisch. Maar het blijft gewoon zo lekker. En die cheezly gevallen zijn gewoon echt bagger om te eten vind ik dan.

Plaats reactie