hoe v-pure aan peuter geven?

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
medjool
Leefwijze: veganist

hoe v-pure aan peuter geven?

Bericht door medjool » di mei 31, 2011 15:16

Aangezien mijn zoon van 19 maand sinds een maand of 2 geen borstvoeding meer krijgt, zou ik hem V-pure willen geven. De vraag is alleen hoe. De capsules lijken me nogal groot om te laten doorslikken zonder erop te kauwen...

Heb vanmorgen een capsule kapotgeprikt en de inhoud door een beker sojamelk geroerd, maar het kwam natuurlijk bovendrijven, en de zoon vond het maar niks... Na 1 slok hield hij het voor bekeken. Moet zeggen dat ik de geur ook wel behoorlijk penetrant vond, dus ik weet echt niet hoe ik dat makkelijk kan maskeren. Waarschijnlijk gaat mengen door yofu beter (dan komt het niet bovendrijven), maar die geur/smaak blijft wel, natuurlijk.

Iemand een idee of alternatief voorstel?

Erik van Zomeren
Leefwijze: veganist
Locatie: Zutphen, The Netherlands, Earth, Solar System, Milky Way

Re: hoe v-pure aan peuter geven?

Bericht door Erik van Zomeren » di mei 31, 2011 15:45

Ik deed het vroeger vaak (maar dan met lijnzaadolie wat ook vrij bitter smaakt) voor mijn dochter in soja-yoghurt met fruitsmaak (bijvoorbeeld perzik). Je kunt misschien ook een hoeveelheid olie van de capsule bewaren en zo de olie van 1 capsule verdelen over meerdere porties per dag, dan is de concentratie van de olie minder.
THIS happens when we don't go vegan
Denken "Wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest !

Plaats reactie