Welke "dierenclub" voor kinderen is verantwoord?

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Welke "dierenclub" voor kinderen is verantwoord?

Bericht door JudithK » ma okt 31, 2011 9:46

Meilan heeft de boekjes van het WNF, PipaPanda en TamTam gelezen en wilt hier heel graag lid van worden, maar ik weet niet zo goed hoe verantwoord het WNF is om hun te steunen. Zat ook naar Kids for Animals te kijken, maar kan me herinneren dat Jasmijn daar slechte ervaringen mee had.
Waar zou ze lid van kunnen worden wat ook nog enigszins verantwoord is?
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

lena

Re: Welke "dierenclub" voor kinderen is verantwoord?

Bericht door lena » ma okt 31, 2011 10:27

Toevallig keek ik gisteren in de tijdschriftenwinkels wat blaadjes in voor kind. Ik dacht dat de National Geographic Junior misschien wel wat was, maar ik sloeg het blad open op een foto met 2 kinderen vlak bij een haai (of soortgelijk dier, weet niet meer precies). De tekst erbij was iets als: "dit ziet er eng uit he? Maar dat is het niet hoor, er zit een dikke laag glas tussen de kinderen en de haai. Lijkt het jouw ook cool om tussen de wilde dieren te zwemmen? Dan moet je naar <een of ander park aan de andere kant van de wereld>". Zucht. Blad maar weer weggelegd. Vond het echt raar, dacht dat National Geographic dat soort dingen niet zou steunen.

Ben ook benieuwd of er echt goede kinderbladen hierover bestaan.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma okt 31, 2011 12:11

JudithK schreef:Meilan heeft de boekjes van het WNF, PipaPanda en TamTam gelezen en wilt hier heel graag lid van worden, maar ik weet niet zo goed hoe verantwoord het WNF is om hun te steunen. Zat ook naar Kids for Animals te kijken, maar kan me herinneren dat Jasmijn daar slechte ervaringen mee had.
Waar zou ze lid van kunnen worden wat ook nog enigszins verantwoord is?
Ik vind WNF niet zo een verantwoorde club. Daar is genoeg over te vinden. Maar Kids for Animals is nou ook weer niet zo een prettige club. Iig geen alleen vega promotie groep. Hoewel ze wel meer met vegetarisch lijken te doen dan WNF jeugdclub. Vegan zal denk bij beiden niet ter sprake komen.

Ik heb zelf vroeger wel dingen voor WNF gedaan als kind. Dat ging vooral dan via Telekids. Die deden vaak acties voor behoud van bepaald diersoort samen met WNF.

Ik weet niet of er andere jeugdclubs zijn van organisaties. Denk dat je in NL toch bij WNF en Kids for Animals uitkomt.

Overigens wel een dilemma, want je zou wellicht bv. WNF niet willen steunen, maar het is ook wel weer je kind steunen in idealisme toch?

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma okt 31, 2011 12:51

Daar gaat het inderdaad voornamelijk om. Ze wilt graag iets doen voor de wereld. Ze heeft voor zichzelf een partij op gericht "Partij voor de wereld" om de wereld te helpen. Dus is ze nestjes aan het maken voor vogels, gooit ze zwerfvuil weg e.d. En nu zag ze deze blaadjes en heeft haar juf erover verteld en wil ze graag lid worden. Dat zulke organisaties ook foute dingen doen, heeft zij natuurlijk geen weet van. Maar daarom wil ik wel kijken of ik een zo min mogelijk foute organisatie kan vinden voor haar.
Dat ze op een kamp niet standaard vegan zullen eten, is niet zo belangrijk. Het gaat nu meer om het blaadje wat ze gaat krijgen en het gevoel dat ze dan heeft dat ze de wereld helpt.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Ananas

Bericht door Ananas » ma okt 31, 2011 21:52

Tijd voor Viva Las Mini-Vega's dus!

(heb geen ideee wat voor kinderclubs er zijn, dus kan hier weinigs serieus aan toevoegen helaas.)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma okt 31, 2011 22:35

JudithK schreef:Ze wilt graag iets doen voor de wereld. Ze heeft voor zichzelf een partij op gericht "Partij voor de wereld" om de wereld te helpen. Dus is ze nestjes aan het maken voor vogels, gooit ze zwerfvuil weg e.d.
(y)

marjan

Bericht door marjan » di nov 01, 2011 9:21

Misschien moet de NVV een kindergroep oprichten?

anne86
Contacteer:

Bericht door anne86 » di nov 01, 2011 15:51

Ik zat vroeger bij de Jeugdnatuurwacht, misschien is dat wat? Kan me er niet veel meer van herinneren, dus weet ook niet hoe vegan-verantwoord hun activiteiten zijn, maar ik vond het wel leuk volgens mij.

dorus

Bericht door dorus » wo nov 02, 2011 19:30

Ik weet niet of het een kinderclub met speciale activiteiten moet zijn maar :
Brooke hospital for animals heeft iets voor kinderen.. bij het betalen van lidgeld krijgen ze regelmatig een tijdschrift op hun maat toegestuurd.
vermits je dochter echt wil helpen is dit mischien iets
meer info op http://www.brooke.nl/junior/?PHPSESSID= ... 6e8a242ced
ik ken een jongen die na enkele jaren zagen bij zijn ouders (hij was er nog echt te jong voor) hiermee in de wolken is

in België heeft de dierenrechtenorganisatie GAIA een speciale website voor kinderen
meer info op http://www.gaiakids.be/
Beter vijf minuten actie dan tien minuten medelijden.
www.thebrooke.org
www.brooke.nl

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » vr nov 04, 2011 17:18

Hierdoor moet ik denken aan de keer dat ik vrijwilliger wilde worden bij de kinderafdeling van de dierenbescherming, om in onze streek een afdeling op te zetten. Kreeg ik een vreselijk type aan de telefoon die maar blééf l*llen en vertellen hoe lekker ze worstjes hadden gegeten op kamp. En over de jaarlijkse clubdag in een pretpark.... Lekker diervriendelijk, en wat heeft zo'n pretpark nou met dieren te maken? Ik heb het meteen niet meer gedaan....

Plaats reactie