Hoe gaat het met de nieuwe moeders en kinderen?

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Hoe gaat het met de nieuwe moeders en kinderen?

Bericht door JudithK » ma okt 31, 2011 10:59

Ben wel benieuwd hoe het met iedereen gaat. Al een beetje gewend aan het nieuwe ritme? Hopelijk gaat alles goed met de moeders en kinderen.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Re: Hoe gaat het met de nieuwe moeders en kinderen?

Bericht door Annikka-Ayla » ma okt 31, 2011 13:22

Ben ook wel benieuwd hoe het met jou gaat?

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma okt 31, 2011 13:28

Lief van je!

Het gaat wel goed, maar vind het een zware zwangerschap. Ben nog erg moe, maar gelukkig niet meer misselijk. Alweer 21 weken zwanger en woensdag DE 20-wekenecho. Hopelijk weten we dan ook of we een jongetje of meisje krijgen, want daar ben ik wel heel benieuwd naar. Met baby gaat het goed. Voel de hele dag door bewegingen. Die heeft het maar druk in de buik.
Mijn buik groeit echt enorm. Kan nog net mijn jas dicht krijgen. Dat zal wel niet lang meer lukken. Gaat een koude winter worden ;)

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5144_n.jpg

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » di nov 01, 2011 7:52

Ow, wat spannend!
Is je zwangerschap zwaarder omdat je al een paar meiden rond hebt lopen?
Mooi buikje heb je al. Rustig aan éh.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » di nov 01, 2011 10:12

Dat zal vast meespelen. Kan je toch minder je eigen ritme volgen. Maar Jesse kan gelukkig heel veel doen waardoor ik meer kan rusten.

Annikka-Ayla

Bericht door Annikka-Ayla » wo nov 02, 2011 9:41

Ik hoop dat je een mooie echo te zien krijgt vandaag en dat alles goed is!

Marla

Bericht door Marla » do nov 03, 2011 12:02

Ik ben zo benieuwd hoe het met Medjool gaat, die heeft hier echt al een tijd niet gepost toch?

Hier gaat het goed maar de borstvoeding blijft problematisch. Had ik vorige week het idee dat het weer allemaal beter ging, kreeg ik pardoes een borstontsteking en lag ik een aantal dagen met 40 graden koorts doodziek op de bank :(
Meteen maar weer gaan kolven, maar gisteren heb ik haar weer grotendeels aangelegd. Dat ging goed maar ik merk dat ze de borst waar ik de ontsteking in had niet goed leeg krijgt, ik zal dat dus in de gaten moeten blijven houden. Wat een gedoe zeg, maar ik ben wel blij dat ik haar in ieder geval wel zelf kan voeden. Ik heb in de eerste week 3 keer kv gegeven, maar achteraf gezien was dat echt niet nodig geweest. De kraamhulp zat er zo op te hameren dat ik te weinig afkolfde dat ik er helemaal onzeker van werd en ook ging geloven dat het te weinig was maar ik hoorde later van zowel de lactatiekundige als de verloskundige dat het een mooie hoeveelheid was. Stom hoor, dat de kraamhulp me zo onzeker maakte :?
Met Luna gaat het verder prima, ze komt goed aan en sinds een paar dagen is ze al een beetje aan het lachen, echt heel leuk om te zien.

marjan

Bericht door marjan » do nov 03, 2011 12:46

Hee Marla, leuk om weer wat van jou te lezen! Balen zeg zo'n borstontsteking. Heb ik nooit gehad maar lijkt me echt geen pretje. Hoop dat het bij jou nu ook voorbij is en alles steeds gezonder gaat verlopen. Leuk ook dat Luna nu zo aan het lachen gaat. Geniet ervan!

femke

Bericht door femke » zo nov 13, 2011 8:14

Wat een mooie buik zie ik daar! Is alles goed? En is het een jongetje of een meisje?

Marla: GEFELICITEERD!!! Wanneer is je dochter geboren? Dat heb ik gemist, ben niet heel vaak op het forum...
Borstontsteking heb ik ook gehad. Spruw ook. Was een moeilijke start, ik had bij iedere voeding heel veel pijn. Maar... nu komt het goede nieuws; na een paar weken ging het steeds beter en uiteindelijk heb ik 14 maanden bv gegeven en ging het hartstikke fijn en makkelijk! (Ben net een week gestopt!)

Marla

Bericht door Marla » di jan 03, 2012 13:04

Maar weer eens een update van mij. Met Luna gaat het goed, ze is alweer 12 weken, het gaat zo snel allemaal! Helaas betekent dat ook dat ik volgende week alweer moet beginnen met werken :cry:
Ik geef nog steeds borstvoeding en over het algemeen gaat het goed maar ik moet uit blijven kijken voor ontstekingen (al twee gehad, en met de kerst had ik er weer bijna 1 te pakken :(). Wel vervelend dat ik daar zo vatbaar voor ben, maar goed, voor de rest gaat het wel gewoon goed gelukkig.
Ik heb het geluk dat mijn moeder op wil gaan passen als ik weer aan het werk moet, dus ze hoeft nog niet naar een KDV. Over een tijdje wel, want ik denk dat het ook wel leuk voor haar is om met andere kindjes in contact te komen, en ik denk dat het ook goed voor haar ontwikkeling is. Hopen dat we een plekje krijgen op een KDV dat een beetje respect heeft voor onze principes (niet alleen veganisme maar ook bijv. het gebruik van wasbare luiers).

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » di jan 03, 2012 13:09

Wat gaat dat weer snel dat je al aan het werk moet. Fijn dat je moeder kan oppassen, dat scheelt wel veel.

Heb je al rondgekeken voor crèches? Hopelijk kan je een fijne vinden die niet moeilijk doet over jullie wensen. Wij konden gelukkig zelf het moment kiezen vanaf wanneer de meiden naar de crèche gingen omdat we thuis werken. Zij zijn uiteindelijk rond de 18 maanden begonnen. Toen waren ze er wel aan toe om met andere kinderen in contact te komen.

Plaats reactie