Bostvoeding en fruit/groente eten

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
forisma
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bostvoeding en fruit/groente eten

Bericht door forisma » di jan 03, 2012 11:58

Iemand heeft me net verteld dat ze tijdens de eerste 4 maanden van de borstvoeding vrijwel geen fruit of groente kon eten omdat het veel problemen bij de baby veroorzaakte en daarom denkt ze dat veganisme voor de borstvoedende vrouwen uit den boze is, ten minste de eerste 4 maanden.

Nu weet ik dat er zelfs raw foodies zijn die alleen maar fruit eten en borstvoeding geven, dus dat zal voor vegans niet veel verschillen..

Wat zijn jullie ervaringen met groente en fruit eten? Hadden jullie daar geen problemen mee, en zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

Marla

Re: Bostvoeding en fruit/groente eten

Bericht door Marla » di jan 03, 2012 12:52

Huh, daar heb ik nou nog nooit van gehoord!
Sommige kindjes schijnen wel te kunnen reageren op bepaalde producten die de moeder eet, maar ze zeggen tegenwoordig dat je gewoon alles kunt eten wat je wilt. Mocht je kindje erg last van krampjes hebben kun je altijd nog kijken of het zin heeft om bepaalde dingen weg te laten uit je dieet, maar dat zijn dan producten zoals bonen, kool en uien, waarvan bekend is dat dat voor gasvorming zorgt. Maar alle groenten en fruit weglaten, daar heb ik echt nog nooit van gehoord en het lijkt me ook niet gezond!

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » di jan 03, 2012 12:59

Waarom zou je geen groente en fruit kunnen eten als je borstvoeding geeft? Heb ik nog nooit van gehoord. Ik heb alles gegeten tijdens de borstvoeding. Alleen geen alcohol gedronken, maar dat deed ik al niet. Je kind kan soms ergens op reageren, dat merk je vanzelf, maar in principe mag je alles eten. Het is juist goed om veel te eten, want hierdoor raakt je kind al een beetje gewend aan de smaken. Borstvoeding smaakt elke keer een beetje anders door wat je gegeten hebt en dat is goed voor de smaakontwikkeling.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

lena

Bericht door lena » di jan 03, 2012 13:01

Ook nog nooit van gehoord en ik ken veel borstvoedende vrouwen. Wat Marla zegt, soms hoor je wel dat baby's slecht reageren op kool enzo, maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die tegen geen enkele groente en fruit kan en ik zou dat ook niet zomaar aannemen.
Je hoort wel geregeld dat baby's slecht reageren op (koe)melk in de voeding van de moeder. Wat dat betreft hebben veganisten dus een voordeel.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » di jan 03, 2012 13:16

Bedankt allemaal!
Ik dacht al dat ze heeeel erg overdreef. Maar nu weet ik het zeker :)

Happyanita
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Happyanita » di jan 03, 2012 21:29

Fijn dat iedereen hier het wel goed weet.

Kunt het dan toch weet beter hebben over vis en vlees. Aangezien borstvoeding uit het bloed van de moeder wordt gemaakt. En stoffen als dioxine eerst in je bloed terecht komen voordat de lever ze eruit huilt.

Plaats reactie