Wat geven jullie je baby te eten?

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Re: Wat geven jullie je baby te eten?

Bericht door Marla » ma mar 10, 2014 12:01

Luna (2 jaar en 4 maanden) heeft ook moeilijke periodes gehad met eten, en nog steeds wel af en toe. Periodes van niet/slecht eten worden afgewisseld met bunkerperiodes. Ik heb me veel zorgen gemaakt maar dat wordt gelukkig nu steeds minder. Luna kreeg wel tot 19/20 maanden borstvoeding maar op het laatst was dat niet veel meer. Ze drinkt nu wel redelijk wat soja/amandel/rijst melk maar dat heeft ook een hele tijd geduurd. In het begin nam ze echt maar een paar slokken per dag. Van alles geprobeerd, ook met diksap erdoor, maar ze wilde het gewoon niet.
Ik heb toen Luna ongeveer 10 maanden was contact opgenomen met Stefan Kleintjes, ik weet niet of je wel eens van hem gehoord hebt? Hij gaf allerlei tips en gaf ook aan dat we eigenlijk al heel goed bezig waren. Misschien zou je ook bij hem een consult kunnen doen? Als je niet in de buurt woont kan het ook telefonisch (dat heb ik ook gedaan). Het gaf mij in ieder geval wel veel meer vertrouwen.

Marla

Bericht door Marla » ma mar 10, 2014 12:03

Oh en zit je op facebook? Daar is ook een groep voor vegan ouders, misschien kun je je daarbij aansluiten? Als je facebook hebt kun je me even pb-en, dan nodig ik je uit voor de groep.

Eef

Bericht door Eef » ma mar 10, 2014 17:05

Marla schreef:
https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 7735_n.jpg
Eerste keer broccoli :)
Genieten :D :D :D

vegamike

Bericht door vegamike » zo apr 06, 2014 19:48

Hoi Femke, ja lastig hè die fles. Ik ben tot een half jaar door gegaan met kolven maar mijn productie ging steeds verder achteruit totdat er bijna niets meer kwam. Het was niet meer haalbaar voor mij om 2 uur te kolven per dag voor 30 ml. Mijn meisje bleek gelukkig een goede eter. Ze krijgt nu 1 fles biobim (koemelk) van 250ml per dag. Dit wilde mijn man erg graag. Ik heb me er bij neergelegd en kan me vinden in de beslissing haar vegetarisch op te voeden. Al eet ze tot nu toe alleen veganistisch (op de fles na dan) :wink: Mijn advies wat betreft andere melk, gewoon blijven proberen. Mijn dochter vindt het fantastisch om zelf uit een gewone beker te drinken, maakt dan zelfs niet uit wat er in zit haha. Als ze iets de ene keer niet lust probeer ik het gewoon nog een aantal keer en vaak lust ze het dan wel!

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine » ma apr 07, 2014 18:21

Marla schreef:Oh en zit je op facebook? Daar is ook een groep voor vegan ouders, misschien kun je je daarbij aansluiten? Als je facebook hebt kun je me even pb-en, dan nodig ik je uit voor de groep.
Hoe stuur ik een pb? Ik zou ook wel een uitnodiging voor die groep willen :D

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma apr 07, 2014 18:54

Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine » ma apr 07, 2014 20:28

Dank voor de link!