Veganistisch opvoeden vanaf geboorte?

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Martine
Moderator

Re: Veganistisch opvoeden vanaf geboorte?

Bericht door Martine » di sep 09, 2014 21:23

Dit lijkt me een gevalletje voor de huisarts. Even alle bloedwaardes en dergelijke goed laten checken en ook virusinfecties en dergeljke uitsluiten. We kunnen nu wel gaan zitten raden of ze iets tekort komt, maar zo te zien eet ze niet minder gevarieerd dan de meeste kinderen, dus daar zal het niet direct aan liggen. Misschien neemt ze een bepaalde stof niet goed op, of heeft het helemaal niks met voeding te maken, het kan allemaal.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Assie » di sep 09, 2014 21:49

Lust ze wel soepjes bijvoorbeeld? Misschien eens iets anders lunchen dan brood? Pannenkoekjes met fruit erin oid?

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di sep 09, 2014 21:51

Martine schreef:Dit lijkt me een gevalletje voor de huisarts. Even alle bloedwaardes en dergelijke goed laten checken en ook virusinfecties en dergeljke uitsluiten. We kunnen nu wel gaan zitten raden of ze iets tekort komt, maar zo te zien eet ze niet minder gevarieerd dan de meeste kinderen, dus daar zal het niet direct aan liggen. Misschien neemt ze een bepaalde stof niet goed op, of heeft het helemaal niks met voeding te maken, het kan allemaal.
Daar sluit ik me bij aan.

(en gaf de tips omdat ik als kind superwit was en heeeeel weinig lustte)

Lisa

Bericht door Lisa » wo sep 10, 2014 16:30

Ja misschien is dat het beste als het zo doorgaat.
Bedacht me ook opeens dat ze natuurlijk zomervakantie heeft gehad dus geen vast ritme en daar is ze heel gevoelig voor, opeens moest ze veel vaker naar de oppas en zo.
Toen we gingen verhuizen en ze moest vaak naar de oppas is ze bijvoorbeeld letterlijk ziek geweest van ellende.
Kijk het nog even aan en als het over paar dagen nog zo is dan inderdaad even naar huisarts.
Denk ook niet dat ze dingen tekort komt, ze eet best veel voor haar leeftijd en zeker qua avondeten(groenten) ze lust alles.

Wen

Bericht door Wen » wo sep 10, 2014 16:39

En genoeg calorieën?
Je kan mss de eetwijzer eens invullen.
Sowieso denk ik dat een bloedcontrole 1 maal per jaar geen kwaad kan.

Truus

Bericht door Truus » wo sep 10, 2014 17:31

Wen schreef:Sowieso denk ik dat een bloedcontrole 1 maal per jaar geen kwaad kan.
Waar zou dan op gecontroleerd moeten worden? Mijn huisarts stelt dat dergelijke controles zinloos zijn.

Vermoeidheid kan veroorzaakt worden door eindeloos veel factoren. Aangenomen dat ze op tijd naar bed gaat, gaat het waarschijnlijk vanzelf over. In zeer zeldzame gevallen is er echt iets aan de hand, maar dat weet je pas wanneer het erger wordt.

Wen

Bericht door Wen » wo sep 10, 2014 18:20

Rare huisarts.
Is net heel belangrijk.

Marla

Bericht door Marla » wo sep 10, 2014 23:07

Ik vind zo'n bloedonderzoek zo naar voor een klein kind. Misschien dat je eerst kan vragen of er gekeken kan worden naar een ijzertekort. Dat kan met een prikje in de vinger. Ijzertekort komt best veel voor bij kinderen. Mocht dat t niet zijn en de klachten blijven dan kunnen jullie altijd nog kiezen voor een uitgebreid bloedonderzoek.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » zo sep 21, 2014 18:19

Denk dat het toch goed is dat er uitgebreid bloedonderzoek gedaan wordt naar vitamines, mineralen, ziekte van Pfeiffer.

Plaats reactie