Traktatie voor op kdv

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Marla
Leefwijze: veganist

Traktatie voor op kdv

Bericht door Marla » do okt 04, 2012 14:04

Luna wordt volgende week 1, en er moet dus getrakteerd worden op het kinderdagverblijf. Wat ik lastig vind is dat ze in een verticale groep zit, wat wil zeggen dat de leeftijd binnen de groep varieert van 0 tot 4 jaar. Nou hoef ik met de echte baby's natuurlijk geen rekening te houden, maar ik wil wel iets dat de kindjes van Luna's leeftijd kunnen eten en wat de ouderen ook leuk/lekker vinden. Iemand een idee?
Ik zag bij de AH zakjes gedroogd fruit, dat vind ik wel leuk maar is in zijn eentje ook weer zo karig.

Butternutkin

Re: Traktatie voor op kdv

Bericht door Butternutkin » do okt 04, 2012 15:52

Iemand had hier echt wat leuks gepost, een traktatie van een wasknijper met twee zakjes eraan met druiven en knabbels, en dan in de vorm van een vlinder. Ik ga even voor je zoeken.

Hebbes! :) Het was Renee1137 in het topic http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... es#p150888

Ze had dit gepost http://grandpins.com/popular/snacks-snacks/ echt te schattig vond ik zelf :D Je kan er dan gewoon 'verantwoord snoep' in doen ipv de kindjes rotzooi te geven.

Ik zie nu trouwens dat het maar een zakje is, zo eentje die je kan hersluiten.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Marla

Bericht door Marla » do okt 04, 2012 16:38

Oh ja die was leuk, die had ik ook gezien. Iemand enig idee waar je die dingen vandaan haalt waar de voelsprieten van zijn gemaakt?

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » do okt 04, 2012 17:04

Elke hobby winkel :) Ze liggen zelfs wel eens bij Kruidvat enzo, weet alleen even niet hoe ze heten.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

femke

Bericht door femke » vr okt 05, 2012 8:24

Pijperagers heten ze. Bij de Axxion heb je ook veel van dat soort knutsel-dingen.

Heel leuk die vlinders, die ga ik onthouden!

femke

Bericht door femke » vr okt 05, 2012 8:26

Op internet vind je trouwens ook heel veel ideeen voor gezonde en gezellige traktaties. Gewoon googelen. Heb ik laatst ook gedaan (afscheidstraktatie). Weet niet meer precies op welke sites ik uiteindelijk wat vond, maar er is genoeg.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » vr okt 05, 2012 11:11

Ik heb een paar traktaties van de meiden op plantaardigleven gezet: http://plantaardigleven.nl/category/kin ... raktaties/
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Marla

Bericht door Marla » vr okt 05, 2012 14:47

JudithK schreef:Ik heb een paar traktaties van de meiden op plantaardigleven gezet: http://plantaardigleven.nl/category/kin ... raktaties/
Leuk, bedankt! Wat een goed idee van die rijstwafeltjes aan de spiesen. Ziet er toch meteen leuker uit!

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » vr okt 05, 2012 14:51

Die maskers zijn leuk :)
Linda mcCartney

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » vr okt 05, 2012 20:39

Dit was de laatste traktatie van Meilan (die moet ik nog op de site zetten):
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 9430_n.jpg
Spiesjes met komkommer, tomaatjes, worteltjes en een stukje Fry's snijworst. De spiesjes zijn in een (krokodil)komkommer geprikt.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » vr okt 05, 2012 22:12

Ik vind de krokodil wel erg leuk :lol:
Linda mcCartney

jet
Moderator

Bericht door jet » za okt 06, 2012 10:25

Die 'frummels' bovenaan het spiesje, horen die bij het spiesje, of heb je die er zelf aan gemaakt Judith?
Ziet er ontzettend leuk uit!
Ze zien er ook leuk genoeg uit voor volwassen vind ik! Ik zou dit zo op mijn werk neer kunnen zetten (die krokodillen, en die cupcakes enzo).
Op mijn werk wordt regelmatig getrakteerd, maar vaak is het dan een doos Merci, of een paar van die voorverpakte smerige cakes :(
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » za okt 06, 2012 13:00

Of vlaai, nog viezer. Ik snap dat nooit zo goed, een cake is zo gebakken toch?
Linda mcCartney

Marla

Bericht door Marla » za okt 06, 2012 16:44

Erg leuk, die krokodillen! Wat vonden de kindjes van de worst? Lijkt me best spannend om zoiets te geven.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » za okt 06, 2012 20:08

jet schreef:Die 'frummels' bovenaan het spiesje, horen die bij het spiesje, of heb je die er zelf aan gemaakt Judith?
Het zijn van die knutselballetjes. En die heb ik ook door het stokje gestoken. De stokjes en de knutselballetjes waren 59 cent bij de Action.
Marla schreef:Wat vonden de kindjes van de worst?
De helft van de klas is moslim en die begonnen gelijk allemaal te zeggen dat zij geen worst eten. Ik had het van tevoren al tegen de juf gezegd dat ze dit gaat trakteren en dat het echt geen vlees is en iedereen het dus mag. Ik heb het tegen de ouders die er waren gezegd dat het geen vlees is en juf heeft het ook nog gezegd, maar ik denk dat sommigen het toch niet durfden te eten. Maar ik denk het merendeel heeft het wel gegeten. Als ik zie hoeveel stokjes er terug zijn gekomen, zal zo'n 25 van de 31 kinderen het gegeten hebben. Meilan zei dat iedereen het erg lekker vond en juf ook.

Jessica
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Jessica » zo okt 07, 2012 21:09

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt en hoeveel traktaties je moet maken, maar brood bakken in kleine terracotta bloempotjes is ook erg leuk, en dan van papier en een sateprikker een bloem maken en die in de potjes zetten. Wat ik vroeger deed was in het hart van de bloem zaadjes plakken, konden de kinderen ook nog een bloemetje planten.

Marla

Bericht door Marla » ma okt 08, 2012 11:08

Ik heb nu uiteindelijk kleine tupperware bakjes in verschillende leuke kleuren gekocht bij de xenos. Hier gaan we waarschijnlijk wat verschillende dingetjes in doen, ik denk nu aan een doosje rozijntjes, rijstwafeltje van goodies, en wat druifjes. Ik had vandaag al willen trakteren maar Luna was de laatste dagen zo zielig dat ik niet zeker wist of ze wel zou gaan, dus gaan we het volgende week maar doen.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma okt 08, 2012 20:21

Leuk!
Weet je wat kinderen ook erg leuk vinden? Als je het inpakt als een cadeautje. Dat hadden we bij Meilans eerste traktatie gedaan toen ze twee werd (verticale groep). De leidsters zeiden dat de kinderen het helemaal geweldig vonden dat ze een cadeautje kregen. Dat vonden ze nog leuker dan de inhoud (doosje klei en rozijntjes).

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma sep 30, 2013 9:02

Meilans traktatie vandaag. IJsbekertjes (van de Jumbo) gevuld met druiven en bovenop een aardbei gedoopt in gesmolten chocolade.
http://plantaardigleven.nl/wp-content/u ... _fruit.jpg

Veggie93

Bericht door Veggie93 » wo okt 02, 2013 17:29

Oow, dat ziet er echt goed uit! :good:
Treat others how you would like to be treated.

Plaats reactie