Helemaal veranderd

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
shengloveanimals
Leefwijze: veganist

Helemaal veranderd

Bericht door shengloveanimals » do nov 22, 2012 1:18

Hallo mensen , vroeger toen ik 12 jaar was kon ik geen dag zonder vlees , toen was vlees echt een hemel voor me :lol: . Maar nu ben ik 13 en ben helemaal veranderd ... Ik ben nu een veganist , ik vind dat zelf fijn en het is goed voor de dieren en het milieu . Op school gaat het ook gewoon goed , ik koop daar nooit meer zuivel of vlees. Mijn vrienden klagen niet of vinden het niet erg dat ik veganistisch ben . Mijn zusje en mijn vader zijn allebij vleeseters :( , maar mijn moeder is vegitarisch . Veel mensen zeggen dat ze van honden houden , maar ze houden dan niet van wandelen of de heletijd aandacht geven aan een hond . Maar bij mij is het zo dat ik veel wandel met me hond en veel aandacht geeft. Ik ben dan blij als me hond ook blij is . Ik hou echt van haar en van dieren natuurlijk .

kort info over mij : drukke jongen van 13 jaar die later bij warchild wilt werken en veganistisch is , en veel van dieren houd .

En mijn vraag is nu : wie is of heeft ook een kind van ongeveer mijn leeftijd die veganistisch is ?

Appelmoes
Contacteer:

Re: Helemaal veranderd

Bericht door Appelmoes » do nov 22, 2012 19:03

Wauw, wat goed dat je al zo jong veganist bent! :) En wat een goede toekomstplannen! Hoe kwam dat opeens zo?

Zelf ben ik iets ouder dan jij, namelijk 18. Wel weet ik dat veggie0carrot op dit forum 14 (15?) is, dus ongeveer jouw leeftijd.

Wat vindt je omgeving ervan dat je veganist bent?
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Emiel

Bericht door Emiel » do nov 22, 2012 20:31

Ik ben 36 maar geestelijk nog 13. Telt dat ook?

Serieus, geweldig dat je op zo'n jonge leeftijd zo bewust bezig bent. Mag ik vragen wat er veranderd is waardoor je geen vlees etc. meer wilde eten?

TonyJello

Helemaal veranderd

Bericht door TonyJello » do nov 22, 2012 20:54

:welcome: Sheng.

Punkrockmetal is 15 jaar.

shengloveanimals

Bericht door shengloveanimals » do nov 22, 2012 21:25

Appelmoes schreef:Wauw, wat goed dat je al zo jong veganist bent! :) En wat een goede toekomstplannen! Hoe kwam dat opeens zo?

Zelf ben ik iets ouder dan jij, namelijk 18. Wel weet ik dat veggie0carrot op dit forum 14 (15?) is, dus ongeveer jouw leeftijd.

Wat vindt je omgeving ervan dat je veganist bent?
Hey "appelmoes" , bedankt voor deze reactie , me omgeving vind het wel goed dat ik een veganist ben . ik kan ook gewoon naar de middelbare school met soja melk , ik word daar niet om uitgelachen . Bijna iedereen neemt daar vlees :( :( :( . Ik ben meschien de enige veganistisch jongen op die school . Maar ik heb nog een vraagje : weet jij een winkel in de omgeving van Rotterdam waar ze allemaal veganistisch producten verkopen ?
Groetjes sheng

shengloveanimals

Bericht door shengloveanimals » do nov 22, 2012 21:32

Emiel schreef:Ik ben 36 maar geestelijk nog 13. Telt dat ook?

Serieus, geweldig dat je op zo'n jonge leeftijd zo bewust bezig bent. Mag ik vragen wat er veranderd is waardoor je geen vlees etc. meer wilde eten?
Hey Emiel , bedankt . Het begong op een normale schooldag , ik kwam thuis aan . We gingen later avondeten ( vegitarisch) , me moeder is toen vegitarisch . We hadden over over vegitarisch zijn . Ineens merkte ik dat ik respect voor dieren had . Toen zij ik " mam , ik wil vegitarisch worden . Me moeder was toen blij . Paar weken later besefte ik dat ik veganistisch wilt worden . En toen werd ik veganistisch . :)
Groetjes sheng

shengloveanimals

Bericht door shengloveanimals » do nov 22, 2012 21:32

TonyJello schreef::welcome: Sheng.

Punkrockmetal is 15 jaar.

Bedankt !!

Emiel

Bericht door Emiel » do nov 22, 2012 21:35

shengloveanimals schreef:

Hey Emiel , bedankt . Het begong op een normale schooldag , ik kwam thuis aan . We gingen later avondeten ( vegitarisch) , me moeder is toen vegitarisch . We hadden over over vegitarisch zijn . Ineens merkte ik dat ik respect voor dieren had . Toen zij ik " mam , ik wil vegitarisch worden . Me moeder was toen blij . Paar weken later besefte ik dat ik veganistisch wilt worden . En toen werd ik veganistisch . :)
Groetjes sheng
Ja zo gaat dat, ineens besef je dat je niet zo door kunt/wilt gaan en dat je moet veranderen. Kookt je moeder nu apart voor jou? Of maak je zelf wat?

TonyJello

Bericht door TonyJello » do nov 22, 2012 21:36

Groetjes sheng
Super! Het is normaal en aangeboren om respect voor dieren te hebben. Helaas raakt het bij heel veel mensen op een of andere manier naar de achtergrond van hun gevoel en denken.
Dus eigenlijk ben je niet helemaal veranderd. Je hebt jezelf herinnerd wie je eigenlijk al was.

shengloveanimals

Bericht door shengloveanimals » do nov 22, 2012 21:40

Emiel schreef:

Groetjes sheng
Ja zo gaat dat, ineens besef je dat je niet zo door kunt/wilt gaan en dat je moet veranderen. Kookt je moeder nu apart voor jou? Of maak je zelf wat?
Me moeder kookt apart voor mij en haar zelf

Groetjes sheng :D

Plaats reactie