Alternatieve kinderopvang voor dat ietje meer

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Karolien
Leefwijze: veganist

Alternatieve kinderopvang voor dat ietje meer

Bericht door Karolien » za dec 29, 2012 18:01

Hallo
Momenteel studeer ik kinderzorg. Vanuit deze opleiding zou ik heel graag onthaalmoeder worden in AARSCHOT. Door de combinatie van mijn passie voor kinderen en voeding (alles aangaande lekkere en gezonde voeding voor jong en minder jong) ben ik mij daar meer in gaan verdiepen en heb ik gaandeweg een sterke visie over opvoeden en omgaan met kinderen ontwikkelt. Maar ook een eigen mening over wat voor mij de juiste manier van leven is (zelf ben ik veganist, zonder een waarde-oordeel naar niet-veganisten aan te koppelen) met respect voor mens en dier en natuurlijk ook het liefhebben van onze mooie aardbol (milieu en klimaat), die ik vanzelfsprekend graag wil doorgeven in mijn opvang. Natuurlijk ben ik er mij van bewust dat dit misschien ook wel een klein extra inspanning van ouders vraagt. Vandaar dat ik heel benieuwd ben of er mensen zijn die nood hebben aan en of er vraag is naar zo een opvangplaats. Dus mensen die mij daar meer over kunnen vertellen, hun mening daarover willen geven of vragen hebben voor mij mogen mij altijd mailen op: vrancken_k@hotmail.com

groetjes

TonyJello

Re: Alternatieve kinderopvang voor dat ietsje meer

Bericht door TonyJello » za dec 29, 2012 18:09

:welcome: Karolien.

Mooi!

Karolien

Re: Alternatieve kinderopvang voor dat ietje meer

Bericht door Karolien » do jan 03, 2013 17:27

Ik ben zeer verbaast over de reactie van de mensen hier, slechts 1, ben ik hier nu echt aan het verkeerde adres of wil er niemand antw. omdat ik nieuw ben op dit forum?

lani

Bericht door lani » do jan 03, 2013 18:16

Er zal vast wel iemand zijn wie opgegeven moment hier zal antwoorden :) Niet iedereen kijkt hier zo vaak gok ik, dus heb geduld ^_^ .. Zelf kan ik helaas niet helpen, sorry. Ik heb geen kinderen en ken ook niemand met kinderen die op zoek zijn naar opvang.

Al vind ik het wel interessant, kan je er ons iets meer over vertellen?

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » do jan 03, 2013 20:31

Ik had nog niet gereageerd omdat ik je vraag niet echt snap. Je vraag is of er behoefte is aan kinderopvang met een veganistisch uitgangspunt? Hierbij ga je kinderen met jouw wereldvisie opvangen?

Ik heb zelf drie kinderen waarvan de oudste twee naar de opvang zijn geweest (de jongste is nog niet begonnen). Ik zie opvang niet als een mede opvoedplek. Het is een plek waar ik mijn kinderen onderbreng om te kunnen werken en waar ze met andere kinderen kunnen spelen. Ik wil dat ze hier een leuke tijd hebben. De opvang hoeft niet de opvoeding over te nemen. Wel wil ik dat er rekening gehouden wordt met onze levenswijze. De kinderen moeten dus zonder problemen veganistisch kunnen eten/drinken.
Hoe jij het omschrijft, komt het voor mij over alsof je jouw visie wilt opleggen aan de kinderen. Ik denk dat de vraag naar jouw specifieke visie niet zo groot zal zijn. Er is wel steeds meer vraag naar opvang die nadenkt over duurzaamheid, biologisch eten e.d. Hier zou je best iets mee kunnen doen en je onderscheidend maken ten opzichte van andere opvang. Maar het veganisme opnemen in de uitgangspunt van de opvang, is denk ik te specifiek.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » vr jan 04, 2013 17:43

Karolien schreef:Ik ben zeer verbaast over de reactie van de mensen hier, slechts 1, ben ik hier nu echt aan het verkeerde adres of wil er niemand antw. omdat ik nieuw ben op dit forum?
Er zijn een aantal redenen waarom het voor mij niet interessant is:
De belangrijkste: ik heb geen kinderen. Daar komt bij dat Aarschot niet echt om de hoek is. Ik weet niet waar het ligt, maar het ligt vast niet in de buurt van Hilversum. Als ik kinderen had gehad, en als ik ze naar een kinderopvang zou brengen, zou ik dat het liefst zo dicht mogelijk in de buurt van mijn huis doen. Dat zorgt ervoor dat ik mijn kinderen snel kan ophalen na mijn werk en weg kan brengen voor mijn werk. Wat mij betreft heb ik dus keuze uit ca. 10 kinderopvangadressen vermoed ik en de keuze zal toch vooral op basis van wat ik van anderen gehoord heb en het gevoel dat ik zou krijgen als ik er voor het eerst kom. Een aantal eisen zou ik wel stellen aan de kinderopvang, zoals Judith dat ook gedaan heeft. Net als Judith zou ik er ook niet meer stellen dan zij heeft gedaan.
Maar goed, als ik kinderen zou hebben en ik zocht een opvangadres en jij zou in de buurt zitten, dan zou ik zeker geinteresseerd zijn. Meer geinteresseerd dan in andere, maar ik zou ook niet bij voorbaat al willen toezeggen. Ik zou ook nog bij andere gaan kijken.

Plaats reactie