Mijn zoon heeft ODD

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
jojo
Leefwijze: veganist

Mijn zoon heeft ODD

Bericht door jojo » zo aug 25, 2013 10:30

Jaren geleden is bij mijn zoon pdd-nos gediagnostiseerd. Zowel wij als een aantal hulpverleners hadden bij deze diagnose steeds onze twijfels. Nu is jaren later onze zoon opnieuw door de molen gegaan en dit keer heel uitgebreidt en zorgvuldig en de conclusie is dit keer een andere: ODD Heftige diagnose, maar wel kloppend en hopelijk gaan we nu dan eindelijk de juiste hulp krijgen. Ben veel aan het inlezen en vraag mij af of er hier ook mensen zijn die op een of andere manier ervaring hebben met deze gedragsstoornis. Door werk of eigen kinderen of.... En misschien hebben jullie tips voor mij. Bram (mijn vechtgenoot) en ik gaan al een traject in binnen de OCRN om hem zo goed mogelijk te leren begeleiden en hem zo goed als mogelijk op te voeden. Ook onze zoon zélf komt onder behandeling bij dezelfde organisatie. Hulp is zeer welkom!!

JudithK
Contacteer:

Re: Mijn zoon heeft ODD

Bericht door JudithK » zo aug 25, 2013 11:49

Heftig! Maar wel fijn om een diagnose te horen waar jullie zelf ook herkenning in zien.
Ik heb geen ervaring voor je. Bij ons heeft de oudste asperger, maar dat is weer anders.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo aug 25, 2013 12:27

Inderdaad heftig, Jojo.

Mijn tip is het boek "Een toekomst voor u en uw kinderen" te lezen van Wayne Dyer.
Het gaat niet over ODD, maar je zult er vast goede tips in vinden die ook voor jou en je zoon gunstig zijn.

http://img.2dehands.be/f/preview/143333 ... e-dyer.jpg

jojo

Bericht door jojo » zo aug 25, 2013 13:24

DANK!!! Zal op zoek gaan Tony Jello!

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo aug 25, 2013 14:14

Het boek is vaak herdrukt en het heeft verschillende kaften, dus let vooral op de titel met zoeken.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » zo aug 25, 2013 16:39

Ik heb er geen verstand van, wel wens ik jullie heel veel sterkte!

Framboos

Bericht door Framboos » zo aug 25, 2013 22:18

Ik vind Wayne Dyer een beetje... eng. Hij is van het type: als je verdrietig bent is dat je eigen schuld want dan heb je dat zelf toegelaten. Als je maar positief denkt, komt alles goed. (Dit is heel erg gechargeerd en kort door de bocht natuurlijk.)

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma aug 26, 2013 13:35

Ja, dat is erg kort door de bocht, hoor.

Als je alles leest, begrijpt en toepast wat Wayne geschreven heeft (YouTube kijken en luisteren kan tegenwoordig natuurlijk ook) sta je echt lekker en sterk in je schoenen en in je leven, hoor.

Ik zou niet weten hoe ik zou zijn zonder alles wat ik van Wayne geleerd heb.

Topic

Framboos

Bericht door Framboos » di aug 27, 2013 19:16

TonyJello schreef:Ja, dat is erg kort door de bocht, hoor.

Als je alles leest, begrijpt en toepast wat Wayne geschreven heeft (YouTube kijken en luisteren kan tegenwoordig natuurlijk ook) sta je echt lekker en sterk in je schoenen en in je leven, hoor.

Ik zou niet weten hoe ik zou zijn zonder alles wat ik van Wayne geleerd heb.

Topic
Ik heb een boek van hem gelezen (en eentje vond ik wel genoeg haha). Mijn voornaamste probleem is dat hij predikt dat er geen ruimte is voor verdriet, voor boosheid. Je mag best even verdrietig zijn, dat is niet per se je eigen stomme schuld, maar gewoon iets wat in het leven gebeurt.

Maar goed, fijn dat jij er zo veel aan had, ik houd het bij andere boeken! :)

Plaats reactie